Festivalis „Creature 2018“: pamiršti protą, išlaisvinti kūną | KaunoDiena.lt

FESTIVALIS "CREATURE 2018": PAMIRŠTI PROTĄ, IŠLAISVINTI KŪNĄ

Performansas lietuviškame meno lauke yra ta meno forma, į kurią (tiesiogine prasme) žiūrima atsargiai. Tačiau nuo 2012-ųjų Kaune vykstančio festivalio "Creature" organizatorė Daina Pupkevičiūtė tikina: renginio publika būna suinteresuota ir sąmoninga. "Tiek, kiek tenka pačiai dalyvauti ar būti žiūrove užsienyje vykstančiuose performanso meno festivaliuose, galiu teigti, kad mūsų žiūrovai yra labai dėmesingi ir pagarbūs", – sako ji.

Pagrindinė tema

Rugsėjo 7–8 d. POST galerijoje vyksiantis performanso meno festivalis "Creature 2018" bus kitoniškas: susitelks tik į kūniškus dalykus, kūno poetiką.

"Queer (dažniausiai šiuo terminu apibūdinami asmenys, kurių seksualinė orientacija ar lyties identitetas skiriasi nuo priimtos normos – aut. past.), radikalus feminizmas, nenormatyviniai, nebinariniai kūnai, iškrentantys iš konteksto, kurį laikome įprastiniu, normaliu, – apie tai savo performansuose kalbės menininkai", – festivalio temą apibūdina organizatorė.

Performanso menininkai į festivalį atvažiuoja iš Lenkijos, Čekijos, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Italijos, Meksikos. Festivalio programoje pasirodys ir vienas menininkas iš Lietuvos – Querelle.

Skirtingos kultūrinės šaknys ir menininkų patirtys žiūrovams suteiks galimybę į kūną pažvelgti kitaip. Dėl šios priežasties "Creature 2018" dalyvauja tik kviestiniai menininkai. "Norisi, kad festivalis kvestionuotų vieną temą, todėl kvietėme menininkus, kurie geriausiai reprezentuoja ta tema iškylančius klausimus", – sako D.Pupkevičiūtė.

"Creature Live Art" dalyvaujantys menininkai: Karolina Kubik, Gabriele Longega, Darina Alster, Benjaminas Sebastianas, Emalia Mattia, Jana Orlova, Querelle, Otomo De Manuelis, Luke'as Jordanas, Rocio Boliver.

Norisi, kad festivalis kvestionuotų vieną temą, todėl kvietėme menininkus, kurie geriausiai reprezentuoja ta tema iškylančius klausimus.

Kūrybos žaidimas

Festivalio metu vyks ne tik performansai. Viena iš "Creature 2018" dalių yra šiais metais penkias  dienas (rugsėjo 3–7 d.) vykstančios kūrybinės dirbtuvės "Think to stop thinking and perform", kurias veda ir festivalyje pasirodysianti performanso menininkė iš Meksikos R.Boliver.

Menininkės pedagoginė praktika paremta filosofijos ir simbolizmo simbioze, kurioje teorinės, faktinės žinios yra metodikos papildiniai, o ne pagrindas.

"Man svarbiausia – pastūmėti žmones kurti, žaisti, priversti juos rizikuoti, ieškant savo tikrųjų emocijų. Tai gali būti ir fizinė rizika, nes aš naudoju daug skausmo savo kūryboje, ir dvasinė, skatinanti atskleisti fobijas, asmenines traumas", – aiškina R.Boliver.

Pasitelkdama savitus pedagogikos metodus menininkė siekia paskatinti kūrybinių dirbtuvių dalyvius nebegalvoti ir susitelkti į veiksmą.

Kūrybinių dirbtuvių rezultatas – visų dalyvių kuriamas performansas, kurį publika kviečiama pamatyti rugsėjo 8-ąją, POST galerijoje. "Jo metu, būdami vienoje erdvėje, dalyviai atliks skirtingus pasikartojančius veiksmus, kurie performanso metu keis pačius menininkus",– intriguoja R.Boliver.

Aplenkti mintis

"Nustoti galvoti – veikti be jokio proto įsikišimo. Įprastai žmonės idėjas, gimstančias mintyse, sureikšmina, jos tampa svarbiausios, taip paneigiant pasąmonės reikšmę, skurdinant ją. Atsiriboti dirbtuvių dalyvius nuo savo proto, skatinu keisdama bendravimo žaidimo taisykles. Vis dėlto pats žaidimas išlieka labai svarbus, nes menas didžiąja dalimi ir yra žaidimas", – kūrybines dirbtuves apibūdina performanso atlikėja.

Anot R.Boliver, žmonės yra linkę klijuoti etiketes, jie nori paaiškinimų, racionalių komentarų. "Bet kam? Aš nežinau, kodėl darau tai, ką darau, kai atlieku performansą. Galbūt, praėjus kuriam laikui, suprasiu, kodėl taip dariau. Bet tik galbūt. Aš atlieku performansą, o žiūrovai jį suvokia, kaip nori: kai kuriuos dalykus priimdami, kai kuriuos – atmesdami", – sako R.Boliver.

Menininkei patinka kurti nepatogias situacijas ir nustebinti žiūrovus. "Noriu aplenkti jų racionalias mintis, besistengiančias paaiškinti tai, ką mato. Nekontroliuoju savo kūno, negalvoju apie veiksmus, kuriuos atliksiu, todėl vyksmas, kurį publika mato performanso metu, paliečia jautrias vietas jų pasąmonėje ir prireikia laiko, kol jie suvokia įgytą patirtį", – aiškina kūrėja.

Menininkės Rocío Boliver rezidenciją Lietuvoje remia: FONCA, Mexico.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

performansai rodo

protas jau seniai pamirštas ir nebeprisimenama, kad jo kada turėta.

performansas- tai kada pats save issidulkini per sikna

arba menininkes taip issiriecia ,kad pasiekia islaizyt sau vagina.....

...

Ir vėl 'žolės' reklama?.. ar kažkas stipriau jei jau apie skraidymus kalbama?

SUSIJUSIOS NAUJIENOS