Eismo saugumas Kaune: kokie darbai atlikti? | KaunoDiena.lt

EISMO SAUGUMAS KAUNE: KOKIE DARBAI ATLIKTI?

Pastaraisiais metais miesto gatvėse pritaikyta daug įvairių eismo saugumo priemonių. "Kauno diena" pasidomėjo, kokios jų buvo veiksmingiausios ir kas planuojama šiais metais.

Dėmesys pėstiesiems

Kauno gatvės buvo tapusios nesaugios pėstiesiems, tačiau situacija keičiasi. Apšvietus perėjas, jose nukentėjusių pėsčiųjų smarkiai sumažėjo.

Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis socialiniame tinkle "Facebook" pasidalijo pastarųjų metų svarbiausiais akcentais, galėjusiais lemti tai, kad Kauno gatvėse sumažėjo sužalotų žmonių. Specialistas išskyrė, kad nemažą įtaką avarijoms turėjo perėjų apšvietimas. Ilgą laiką dauguma jų skendėjo tamsoje. Dabar liko mažiau nei 100 vietų, kur dar nėra apšvietimo, tačiau jį planuojama įrengti šiemet.

2017 m. apšviestos 319 perėjų, 2018 – 205. Šiuo metu Kaune iš 780 perėjų, apšviesta net 700.

"Įrengtas ir kryptinis apšvietimas, kai atskiras šviestuvas nukreiptas tiesiai į perėją. Seniau buvo labai nedaug apšviestų perėjų. Manau, kad per pastaruosius dvejus metus įvyko toks perėjų apšvietimo proveržis. Esame kalbėję ir su Transporto ir eismo organizavimo skyriumi, kad per šiuos metus mieste turi būti apšviestos visos perėjos. Nors  yra tokių vietų, kur iš viso nėra toje gatvėje apšvietimo, tad jį reikės įrengti prie perėjų", – sakė Eismo saugumo komisijos pirmininkas.

Specialistai pastebi, kad ypač pasiteisino ir išmaniųjų perėjų įrengimas. 2017 m. kaip bandomasis projektas tokios perėjos buvo įrengtos Kovo 11-osios gatvėje. Anksčiau čia įvykdavo nemažai įvykių, kai buvo sužaloti žmonės. Ši gatvė buvo tapusi viena didele vadinamąja juodąja dėme. Tačiau įrengus specialias švieseles, kurios pradeda mirksėti, kai prie perėjos prieina žmogus, įvyko vos viena avarija, kai nukentėjo pėsčiasis. Tokia technologija 2018 m. pritaikyta ir Tunelio gatvės perėjoje.

Ne ką mažiau prie pėsčiųjų saugumo prisidėjo ir įrengtos saugumo salelės. Per kelerius metus jų Kaune atsirado daugiau nei 100.

Per šiuos metus planuojama apšviesti visas Kauno gatvėse esančias perėjas.

Pokyčiai sankryžose

Įvairūs pokyčiai palietė ir vairuotojus. Ypač daug dėmesio skirta kai kurių gatvių ar sankryžų pralaidumui, o kartu ir saugumui keliuose gerinti.

Eismo specialistai pažymi, kad Kauno gatvėse sparčiai keičiamas apšvietimas. Senąsias kaitrines lemputes keičia LED apšvietimas, kuris ne tik pagerina matomumą, bet ir taupo elektros energiją.

Naujoviškas apšvietimas įrengtas ir sankryžose, kur senuosius šviesoforus pakeitė nauji, kurie vairuotojams aiškiai matomi, nepriklausomai nuo oro sąlygų.

Skaičiuojama, kad per kelerius metus Kaune rekonstruota 60 šviesoforinių sankryžų. Dalį įprastų sankryžų pakeitė žiedinės, taip buvo užtikrintas pralaidumas ir sumažėjo avarijų.

"Ten, kur buvo juodosios dėmės, įrengus žiedines sankryžas, matome aiškius pokyčius. Avarijų sumažėjo Baltų prospekto ir Žiemgalių gatvės žiede, taip pat Prancūzų ir Verkių gatvių sankirtoje bei kitose Kauno vietose, kur dabar eismas vykdomas ratu", – sakė Eismo saugumo komisijos pirmininkas.

Praėjusiais metais eismo saugumo specialistai nemažai dėmesio skyrė priemonėms, kurios pagerina automobilių srauto pralaidumą. Vienos labiausiai pasiteisinusių priemonių – eismo perorganizavimas, sukuriant atskirą eismo juostą tiems, kurie suka į kairę.

"Tiek Pramonės, Savanorių prospektuose, tiek Jonavos gatvėje ar kitose miesto arterijose buvo suformuotos atskiros juostos kairiesiems posūkiams. Tai efektyvu, nes ne tik nestabdo transporto srauto, bet ir mažina avaringumą. Seniau būdavo, kad vairuotojai sustodavo trečioje juostoje, tad iš paskos važiuojantys turėjo laukti. Taip neretai įvykdavo avarijos. Dabar yra atskiros juostos, tad sukantys į kairę netrukdo kitiems. Ir toliau bus dirbama ta linkme, kad pagrindinėse miesto gatvėse būtų suformuotos atskiros kairiųjų posūkių juostos", – aiškino R.Mikaitis.

Dar nėra patvirtintas šių metų gatvių planas, todėl dar anksti kalbėti apie konkrečias priemones, kurios Kauno gatvėse bus diegiamos šiemet, tačiau eismo specialistai orientuojasi, kad tiek išmaniosios perėjos, tiek modernus transporto srautų valdymas bus prioritetinės sritys, siekiant užtikrinti saugumą miesto gatvėse.

Ten, kur buvo juodosios dėmės, įrengus žiedines sankryžas, matome aiškius pokyčius.

Avarijų statistika

Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) fiksuojama avarijų statistika patvirtina, kad pėsčiųjų perėjose sužalotų asmenų mažėja. Tačiau pastebima, kad pačių avarijų skaičius kiek padidėjo. Didesnis ir avarijose sužeistų asmenų skaičius.

Kauno policijos atstovė spaudai Justina Kazragytė "Kauno dienai" sakė, kad 2018 m. pėsčiųjų perėjose sužeisti 66 gyventojai, o 2017 m. buvo sužalota daugiau nei 100 gyventojų.

Rudens laikotarpiu, kai eismo sąlygos tampa blogesnės ir tamsus paros metas vis ilgėja, gerokai padaugėja eismo įvykių. Pernai Kaune buvo sužeisti 24 pėstieji, o 2017 m. tokiu pačiu laikotarpiu buvo sužeista 40. Galima pasidžiaugti, kad 2018 m. perėjose nežuvo nė vienas žmogus, o užpernai tokiose avarijose žuvo du žmonės.

J.Kazragytė informavo, kad 2018 m. policijos registruojamų įvykių registre registruoti 483 eismo įvykiai, kurių metu prireikė medikų pagalbos, 2017 m. medikai buvo kviesti į 421 eismo įvykį. Praėjusiais metais registruotose eismo įvykiuose sužeisti 568 eismo dalyviai, 2017 m. – 473 asmenys.

"2018 m. įvairiose Kauno miesto gatvėse įrengus naujas pėsčiųjų perėjas, žiedines sankryžas ar pakeitus sankryžos judėjimo tvarką pastebima gerokai mažiau eismo įvykių konkrečiose vietose. Iš viso per pastaruosius dvejus metus Kauno mieste apšviesta daugiau nei 500 pėsčiųjų perėjų, įrengta apie 15 km apsauginių tvorelių pėstiesiems, 25 naujos, šviesoforu reguliuojamos pėsčiųjų perėjos.

2017 m. Kaune, Kovo 11-osios gatvėje, įvyko penki eismo įvykiai, kuriuose buvo sužaloti pėstieji, toje pačioje gatvėje, įrengus išmaniąsias perėjas, eismo įvykių skaičius sumažėjo iki trijų. Praėjusiais metais Tunelio gatvėje neregistruotas nė vienas eismo įvykis, kuriame būtų sužalotas ar žuvęs pėsčiasis, o 2016 m. įvyko trys eismo įvykiai, kuriuose buvo sužaloti trys pėstieji ir dar vienas žuvo", – eismo saugumo priemonių naudą vertino Kauno VPK atstovai ir pabrėžė, kad dabar avarijos paprastai įvyksta kitose vietose, tad palaipsniui turėtų būti sprendžiamos ir naujai atsiradusių juodųjų dėmių problemos.

Rašyti komentarą
Komentarai (12)

...

Keras + Krabas = bordakas.

Kaunietis

Birželio 23-osios ir Partizanų g. sankryža saugesnė irengus naujus šviesaforus ---neasidarė.

Anonimas

Yra ir gerų dalykų, bet dažnai kažkoks "JOVALAS",net nebėra kada patį kelią ir kliūtis stebėti.... :( Jokio standarto, TEP LEPT...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS