Kas ir kaip kuria viešojo transporto kultūrą | KaunoDiena.lt

KAS IR KAIP KURIA VIEŠOJO TRANSPORTO KULTŪRĄ

Daugiau kaip 150 000 keleivių per dieną renkasi keliauti Kauno autobusais ir troleibusais. Į darbą ar į mokslo įstaigą, pas gydytoją ar į parduotuvę – viešuoju transportu galima keliauti visur, o daliai žmonių tai yra viena pagrindinių susisiekimo priemonių. Kad kelionės viešuoju transportu taptų patogesnės ir malonesnės visiems keleiviams, prisidėti galime kiekvienas.

Svarbu visada žymėti bilietą

Nors viešojo transporto bilietų Kaune kainos neaugo nuo 2017 m., vis dar susiduriama su keleiviais, kurie keliauja be bilieto. Neretai bilietų nežymi ir jauniausi keleiviai.

„Žymėdamas bilietą kiekvienas keleivis prisideda prie duomenų tikslumo, o tai leidžia pritaikyti kelionės maršrutą ar laiko grafiką atsižvelgiant į keleivių keliavimo įpročius. Svarbu suprasti, kad bilietų žymėjimas yra ne tik mūsų visų atsakomybė, bet ir pagrindinė priemonė norint sukurti patogią viešojo transporto sistemą“, – teigė UAB „Kauno autobusai“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Kaip teigia vadovas, maršrutuose, kuriuose bilietų pažymima daugiausia, transportas važiuos dažniau, o keleiviai – erdviau ir patogiau, didesniais autobusais. Jei bilietų žymėjimo skaičius mažas, transportas važiuos rečiau.

Bilietą reikia žymėti visada – net ir tada, kai pinigai keleiviui nebus nuskaičiuojami, pvz., kai keleivis persėda į kito maršruto autobusą per 30 minučių ar sukaupus mėnesio bilieto sumą. Jei keleivis bilieto nepažymi, kontrolės metu yra fiksuojamas administracinis nusižengimas už važiavimą be bilieto.

Pajamos, gautos už parduodamus bilietus, – svarbus veiksnys atnaujinant viešąjį transportą. Modernios ir greitos transporto priemonės, saugumo sistemos, informacinės priemonės keleiviams, mokymai vairuotojams – sritys, kurioms gali būti skiriamas didesnis finansavimas.

Atsargumas – ne tik vairuotojų, bet ir keleivių atsakomybė

Daugelis keleivių pamiršta, kad įlipti į autobusą ar troleibusą reikia pro priekines transporto priemonės duris. Taip vairuotojas gali lengviau kontroliuoti įlipančius keleivius, pvz., įsitikinti, ar keleivis yra blaivus ir nekels pavojaus, diskomforto kitiems. Tai užtikrina sklandų keleivių įlaipinimą, išlaipinimą ir leidžia keliauti greičiau.

Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad ketinantys pirkti bilietą iš vairuotojo turėtų pasiruošti reikiamą pinigų sumą iš anksto, praleisti kitus keleivius ir stengtis įlipti pro priekines duris paskutiniai, neužstodami kelio kitiems keleiviams, kurie e. bilietus pažymi greitai. Programėlėje „Žiogas“ pažymėtą e. bilietą taip pat privalu parodyti vairuotojui.

Itin svarbu įlipus į transporto priemonę nedelsiant atsisėsti arba laikytis tam skirtose vietose. „Dažniausiai pasitaikantys incidentai – keleivių griuvimas, kai keleiviui stovint transporto priemonė pradeda judėti ar staigiai stabdoma. Nors visi viešojo transporto keleiviai yra apdrausti, turime suprasti, kad viešasis transportas juda judriausiomis miesto gatvėmis ir bet kurią akimirką gali susiklostyti avarinė situacija, kurios metu teks atlikti staigų manevrą“, – primena R. Stankaitis.

Svarbu suprasti, kad bilietų žymėjimas yra ne tik mūsų visų atsakomybė, bet ir pagrindinė priemonė norint sukurti patogią viešojo transporto sistemą.

Anot vadovo, keleiviai, pastebėję susižeidusį kitą keleivį, turėtų nedelsdami informuoti vairuotoją. Įvykis bus užfiksuotas bendruoju pagalbos telefonu, o nukentėjusiajam bus suteikta reikalinga pagalba.

Pagarba keliaujantiems kartu

Bilietų žymėjimas nėra vienintelė pareiga, kurią pamiršta keleiviai. R. Stankaitis primena, kad pirmosios sėdimos vietos autobuse ar troleibuse yra skirtos vyresnio amžiaus žmonėms, nėščiosioms, tėveliams su mažamečiais vaikais ir visiems riboto judumo keleiviams.

„Dažnai moksleiviai nelinkę užleisti sėdimos vietos, o kartais net neleidžia atsisėsti keleiviui šalia. Neretai pastebima ir nepagarba kitiems keleiviams – garsiai klausoma muzikos, kalbama telefonu su vaizdu, triukšmaujama ar kitaip trikdomi kiti keleiviai. Norime visiems keliaujantiems miesto transportu priminti, kad svarbus savitarpio supratimas ir tolerancija“, – teigia R. Stankaitis.

Saugumas ir komfortas – viešojo transporto kultūros dalis

90-metį ateinančiais metais minėsiantys UAB „Kauno autobusai“ per pastaruosius penkerius metus pasikeitė iš esmės. Visos transporto priemonės – žemagrindės, pritaikytos riboto judumo keleiviams. Beveik trečdalis transporto priemonių varomos elektra, o daugiau kaip pusė turimų autobusų – hibridiniai. Iš viso Kauno viešojo transporto parke šiuo metu yra 141 troleibusas ir dukart tiek autobusų. Tęsiant transporto priemonių atnaujinimą ir visai neseniai įsigijus dar 64 naujus hibridinius autobusus, transporto priemonių vidutinis amžius sieks vos šešerius metus.

Raida: 90-metį ateinančiais metais minėsiantys UAB „Kauno autobusai“ per pastaruosius penkerius metus pasikeitė iš esmės. (Kauno m. savivaldybės nuotr.)

2021 m. atnaujinta bilietų sistema, atidarytas naujas keleivių aptarnavimo centras pačiame miesto centre. Dar šiais metais pradėti naudoti STOP mygtukai ir padidinta paslaugų apimtis už miesto ribų – tam, kad Kauno rajono keleiviai lengviau galėtų pasiekti miesto centrą.

Kaip teigia R. Stankaitis, pagrindinis tikslas – sukurti šiuolaikišką viešąjį transportą, kuris taptų daugelio miestiečiu pasirinkimu. „Per pastaruosius penkerius metus investavome daugiau kaip 74 mln. eurų į modernesnį ir ekologiškesnį transportą“, – akcentavo vadovas.

Ne ką mažiau svarbu, kad keleiviai galėtų jaustis saugūs. Viešajame transporte yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios užfiksuoja įvykius transporto priemonės viduje ir išorėje. Tai leidžia nustatyti nelaimingų atsitikimų priežastis, neleistinus keleivių veiksmus ir identifikuoti pažeidėjus ne tik viešajame transporte, bet ir keliuose, stotelėse ar kitose viešosiose vietose. Pavyzdžiui, vagysčių, vandalizmo ar sveikatos sutrikdymo atvejais.

„Bendradarbiaujame su Lietuvos policija, siekdami užtikrinti saugumą viešajame transporte, todėl, įvykus incidentui, vaizdo įrašai perduodami policijos pareigūnams, kurie atlieka tolesnį tyrimą. Beveik visais atvejais pažeidėjai, kurie savo veiksmais sukelia grėsmę kitiems keleiviams, vairuotojui ar padaro žalą transporto priemonei, yra nustatomi“, – teigia R. Stankaitis.

Anot vadovo, vaizdo stebėjimo kameros padeda lengviau išnagrinėti keleivių ir vairuotojų nusiskundimus, nustatyti incidento priežastis ir imtis veiksmų, siekiant išvengti panašių situacijų ateityje ir taip pagerinti teikiamų paslaugų kokybę.

Viešojo transporto kultūrą kuriame visi ir kiekvienas atskirai. Viskas dėl to, kad kelionės viešuoju transportu taptų malonia patirtimi visiems keleiviams.

GALERIJA

  • Kas ir kaip kuria viešojo transporto kultūrą
  • Kas ir kaip kuria viešojo transporto kultūrą
  • Kas ir kaip kuria viešojo transporto kultūrą
  • Kas ir kaip kuria viešojo transporto kultūrą
  • Kas ir kaip kuria viešojo transporto kultūrą
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (12)

vvv

Kalbama apie kultura, bet pradekime nuo saves. Dabar madoj kuprines ant nugaros, bet juos nesiotojas ne pagalvoja, kad jis vazioja ne vienas. Pabandikite praeiti nuo prekiniu duru i salona pro kuprines - problema, o dar sedintis prie praejimo gauna kuprinemis per veida. Ipac sudetinga vazioti kada pilna moksleiviu, ju kuprines uzdaro praejima. Noreciau pasiuliti keleiviams ieinant i viesaji transporta laikiti kuprines rankose. Ir dsr vienas pastebejimas - kas ledo vezzoti dviracius visajame transporte tas kuris juo nesinaudoja. Bet jai is namu isvaziavai dviraciu tai grisk juo.

Remmy

Nesuvokiu,kur tas"trecdalis elektriniu".Tik dyzelis ir dujos.

Žydrieji autobusai

Pripirko žydrių autobusų kurie važiuoja už kauno pabandykit į juos įlipti į lapes važiuojantis amžinai būna perpildytas pabandytų meras pravažiuoti kai vaikai po pamokų grūdžiasi kaip į silkių bačka ,tada nerašytų kad taip viskas gerai su visuomeniniu transportu,tas pats ir 23maršrutu jis pastoviai perpildytas ,pagalvok direktoriau gal ka sugalvosi geresnio gal paleisi į ta maršruta tokius kokie važiuoja 37maršrutu visi nauji,ir patogūs,ir beveik tušti ,o i domeikava,į lapes žmonės netelpa
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS