Svarbu: kodėl keičiasi rinkliavos dydis už automobilių stovėjimą? | KaunoDiena.lt

SVARBU: KODĖL KEIČIASI RINKLIAVOS DYDIS UŽ AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMĄ?

  • 31

Nuo vasaros Kaune pasikeitė automobilių stovėjimo mokamose zonose įkainiai. Tikimasi, kad šis pakeitimas padės atlaisvinti centrinę miesto dalį bei leis lengviau rasti laisvą stovėjimo vietą.

Sumažės užstatymas

Vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą surinkimą administruojanti įstaiga VšĮ "Automobilių stovėjimo aikštelės" atliko centrinės miesto dalies analizę. Gauti rezultatai parodė, kad geltonosios zonos užimtumas siekė net 95 proc.

Beveik visos vietos būdavo užpildytos, susidarydavo spūstys, vairuotojai dažnai turėdavo sukti ratus, kol rasdavo laisvą stovėjimo vietą. Problema, akivaizdu, tikrai didžiulė, todėl buvo pasiūlyta keisti vietinės rinkliavos dydį už automobilių stovėjimą. Sureguliavus automobilių srautus, padidės laisvų stovėjimo vietų skaičius, todėl sutrumpės laisvos stovėjimo vietos paieškos laikas.

"Tikimės, kad vairuotojai savo transporto priemones paliks trumpesniam laikui, o ne visai dienai. Sumažės avaringų situacijų, nes dažnai iš stovėjimo vietos atbulomis važiuojantys vairuotojai nemato kliūties. Nereikėtų pamiršti ir tai, jog visa už stovėjimą surinkta vietinė rinkliava papildo Kauno miesto savivaldybės biudžetą, iš kurio pinigai skiriami miesto gerovei, švietimui, kitoms sritims", – didesnių automobilių stovėjimo įkainių pranašumus vardijo VšĮ "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius Justas Limanauskas.

Kauno miesto taryba priėmė sprendimą, pagal kurį nuo šių metų birželio 1-os d. geltonosios ir oranžinės zonų įkainis buvo pakeistas: 2 eurai už valandą, raudonosios zonos – 1,2 euro už val. Tikimasi, kad padidinus mokestį, centrinės miesto dalies užstatymas automobiliais sumažės 20–30 proc.

Apmokestintas Savanorių prospektas

Savanorių prospektas yra labiausiai automobiliais apkrauta Kauno miesto gatvė, todėl nuolat gaunama skundų dėl spūsčių, kurios susidaro transporto priemonėms įvažiuojant ir išvažiuojant iš stovėjimo vietų. Atbulomis iš sstovėjimo vietos išvžiuojantys vairuotojai taip pat sukelia avarinių situacijų.

Nuo birželio 1 d. Kauno mieste buvo patvirtinti nauji dalies rinkliavos už transporto priemonių stovėjimą zonų įkainiai, geltonojoje ir oranžinėje zonose – 2 eurai už valandą, raudonojoje – 1,2 euro už val.

"Tiek VšĮ "Automobilių stovėjimo aikštelės", tiek Kauno miesto savivaldybė nuolat sulaukdavo prašymų apmokestinti Savanorių prospektą dėl automobiliais užstatytų šaligatvių, įvažų, stovėjimo vietų prie parduotuvių, gydymo įstaigų, bankų, kavinių. Vairuotojams ieškant laisvos vietos susidaro spūstys. Siekiama suvaldyti automobilių srautus, kad būtų galima greičiau patekti į Kauno miesto centrinę dalį bei sanamiestį", – sprendimą aiškino viešosios įstaigos vadovas.

Atlikus vietų užimtumo analizę buvo pastebėta, kad Savanorių prospekto užimtumas siekė net 80 proc. Siekiant mažinti transporto srautus ilgiausioje Kauno gatvėje, sudaryti sąlygas, kad trumpam į šioje gatvėje įsikūrusias įstaigas atvykstantys asmenys rastų laisvų stovėjimo vietų, skatinti gyventojus naudotis viešuoju transportu, nuo birželio 1 d. visas Savanorių prospektas buvo apmokestintas vietine rinkliava. Savanorių prospektas priskirtas pigiausiai žaliajai zonai, kurios valandinis įkainis – 0,3 euro.

Leidimai gyventojams

Specialūs leidimai išduodami asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą namuose prie apmokestintų gatvių ir aikštelių, t. y. kelio ženklo "Mokama stovėjimo vieta" galiojimo zonoje.

Specialus leidimas neišduodamas, jei asmuo ar kiti gyvenamąją vietą bute deklaravę asmenys gali pastatyti transporto priemonę neapmokestintoje transporto priemonės statymo vietoje prie namo, kuriame jis gyvena, namo kieme ar garaže.

Daugiau informacijos galite rasti tinklalapyje www.parkavimaskaune.lt skiltyje: "Leidimai ir sutartys", paskambinę telefonu. +370 687 54 621 ar e. paštu: jg@parkavimaskaune.lt

Kiti svarbūs pakeitimai

J.Limanauskas informavo, kad vairuotojai gali rinktis iš kelių leidimų rūšių. Seniau būdavo galima nusipirkti tik metinį ar mėnesiui skirtą leidimą, tačiau dabar siūlomas ir ketvirčio leidimas. Jis galioja visose stovėjimo zonose 90 dienų nuo jo įsigijimo datos. Kaina – 165 eurai.

"Perkant ketvirčio leidimą yra daug pigiau nei perkant kas mėnesį, nes mėnesinis leidimas kainuoja 87 eurus, o perkant ketvirčio leidimą per mėnesį galima sutaupyti 32 eurus"– pasakojo VšĮ "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius.

Skelbiamos svarbios žinios ir senas lustines Kauno miesto automobilių stovėjimo korteles turintiems kauniečiams. Kauno taryba priėmė sprendimą, kad lustinės mokėjimo kortelės galios tik iki 2017 m. gruodžio 31 d. Tad kitais metais reikės rinktis kitus mokėjimo būdus. Rinkliava už šias korteles grąžinama nebus.

Kitas pakeitimas susijęs su geltonais pranešimais apie nesumokėtą vietinę rinkliavą. Pažeidėjai dažnai skųsdavosi, kad pranešimą sunku nuplėšti, nuklijavus lieka žymės, kurias sunku pašalinti. Atsižvelgiant į vairuotojų skundus, buvo pakeista buvusi praktika ir dabar pranešimo lapeliai ne klijuojami, o užkišami už priekinio stiklo valytuvo.

Šiuo metu svarstoma galimybė parkomatuose atsiskaityti bekontaktėmis bankinėmis kortelėmis – tai palengvintų ir pagreitintų apmokėjimą už mokamoje vietoje paliktą transporto priemonę.

(Akvilės Snarskienės nuotr.)


Apmokestintos vietos

VšĮ "Automobilių stovėjimo aikštelė" informuoja, jog nuo birželio 1-osios vietine rinkliava už automobilių stovėjimą naujai apmokestintos šios teritorijos.

Mėlynoji zona

Aikštelė Birštono g. (prie pastato Vilniaus g. Nr. 52);

Aikštelė Nemuno g. (tarp pastatų Nr. 22, Nr. 22C ir Nr. 26A);

Žalioji zona

Aikštelė Šiaulių g. (prie pastato Nr. 15);

Aikštelė Vytauto pr. (prie pastato Nr. 19);

Aikštelė Vytauto pr. (prie pastato Nr. 21).

Nemokamos stovėjimo vietos centre

Karaliaus Mindaugo prospektas;

"Žalgirio" arenos aikštelė;

PC "Akropolis" daugiaaukštė stovėjimo aikštelė (stovėjimo trukmė iki 4 val.);

Jonavos g. 60 aikštelė (prie buvusio PC "Prisma").

Rašyti komentarą
Komentarai (31)

Z

"Siekiant mažinti transporto srautus ilgiausioje Kauno gatvėje, sudaryti sąlygas, kad trumpam į šioje gatvėje įsikūrusias įstaigas atvykstantys asmenys rastų laisvų stovėjimo vietų, skatinti gyventojus naudotis viešuoju transportu,.." tai kad viešas transportas pabrango ir mikriukai:):) koks čia skatinimas???

visų pirma

Reikia pavyzdžio iš valdžiažmogių, tegul sėda į visuomeninį transportą, o savo tarnybinius ir asmeninius automobilius tegul palieka garažuose ir neužima nemokamų stovėjimo vietų. Ar kažkas kuria nomenklatrinį Kauną, kur vieni lygesni už kitus?

lila

tai gal vietoj švaros brolių,hesburgerinių,geriau reikėjo padaryti automobilių aikštelę,kur galėtum pasilikti automobilį ir važiuoti kita susisiekimo priemone.Tai kur dabar tą mašiną statyti,kuomet automobilių daugėja , o pastatyti, viskas apmokama?Kiekvienas daro sprendimą tik sau patogų,o kada atsisuksit į žmogų?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS