Švedijoje viaduką statantis lietuvis išgelbėjo merginą | KaunoDiena.lt

ŠVEDIJOJE VIADUKĄ STATANTIS LIETUVIS IŠGELBĖJO MERGINĄ

Kaunietis, kartu su kolegomis iš "Kauno tiltų" dirbantis prie grandiozinio projekto Švedijoje, išgelbėjo merginos gyvybę.

Didvyriu nesijaučia

"Čia nebuvo jokio didvyriškumo. Pasisekė, kad atsidūriau vietoje ir laiku. Netgi turėjau laiko apgalvoti, ką daryti, patys nerizikavome savo gyvybe. Tiesiog džiaugiuosi, kad viskas baigėsi laimingai", – sakė geodezininkas Andrius Balsevičius.

Iki lemtingosios kovo 8-osios Švedijoje jis dirbo apie mėnesį. Netoli Stokholmo priemiesčio Vedesto vyras su kolegomis atsidūrė, kai jo atstovaujama bendrovė "Kauno tiltai" laimėjo apie 19,6 mln. eurų vertės konkursą ir čia ėmė statyti keturių eismo juostų viaduką.

Tai didžiausias šios lietuvių įmonės laimėtas konkursas Švedijoje, ir pirmas tokios vertės projektas, kuriame "Kauno tiltams" tenka generalinio rangovo vaidmuo, tačiau A.Balsevičiui ir jo kolegoms šis projektas įsimins ir dėl visai kitos priežasties.

Keturiolika metų geodezininku dirbantis vyras, pastebėjęs šalia statybvietės pavojingoje zonoje vaikštančią merginą ir pamatęs atvažiuojantį traukinį, suskubo jos gelbėti.

Tiesiog sutapimas

A.Balsevičius įvairia geodezine įranga atlieka įvairius projektui būtinus matavimus. Apskaičiuoja, sužymi, kur ką reikia statyti, vėliau patikrina, ar reikiamoje vietoje pastatyta, ar atitinka projektą.

Naujausiame Švedijoje statomame objekte jis praleidžia visą dieną, tačiau statybos darbai dar neįsibėgėję, ir nemažai laiko jis atlieka skaičiavimus būdamas prie darbo stalo kilnojamame biure, kuris įrengtas objekto teritorijoje, bet yra tolokai nuo geležinkelio – tai didžiulis objektas.

Čia nebuvo jokio didvyriškumo. Pasisekė, kad atsidūriau vietoje ir laiku.

"Man reikėjo patekti į geležinkelio zoną. Į tą vietą galėjau važiuoti įvairiu metu. Taip įvyko, kad nuvažiavau tada, kai reikėjo, beveik sekundžių tikslumu", – kalbėjo A.Balsevičius.

Švedijoje patekimas prie geležinkelio labai griežtai saugomas – geležinkelio zona visur yra užtverta, pasakojo vyras. Yra tik tam tikros vietos – vartai, per kuriuos galima patekti į šią zoną. Norinčius patekti į šią zoną privalo lydėti geležinkelio saugos specialistas.

"Ramiai baigėme pietauti, įsėdome į mašinas ir pajudėjome vartų link", – prisiminė lemtingos dienos įvykius A.Balsevičius. Jam ir saugos specialistui iki reikiamos vietos teko įveikti apie 3 km: reikėjo padaryti lanką, važiuoti per viaduką.

Į vietą A.Balsevičius atvažiavo pirmas ir liko sėdėti automobilyje – laukė saugos specialisto. Iš automobilio buvo matyti geležinkelis. "Žiūriu, ateina civiliniais drabužiais apsirengusi mergina. Per tą laiką, kiek čia dirbu, jau pripratau, kad šioje zonoje nebūna žmonių civiliniais drabužiais. Jiems čia draudžiama lankytis, juo labiau vieniems", – pasakojo vyras, ir pridūrė, kad Lietuvoje mažai kas nusistebėtų išvydęs civilį, einantį šalia geležinkelio bėgių ar net bėgiais.

Nunešė nuo bėgių

"Pradėjo suktis negeros mintys. Pamačiau, kad mergina niekur neskuba, o priėjusi prie atramos, laikančios kontaktinį elektros tinklą, prie jos pritūpė ir, panašu, kad ėmė kažko laukti", – pasakojo vyras.

Netrukus pasirodžius saugos specialistui A.Balsevičius su juo pasidalijo įtarimais. "Atidarėme vartus ir mums įžengus į geležinkelio zoną pamatėme atvažiuojantį traukinį, o mergina, buvusi su ausinėmis, ėmė eiti link bėgių", – pasakojo vyras.

Švedas saugos specialistas dar bandė atkreipti merginos dėmesį ir ją stabdyti, bet ši nereagavo ir traukė link bėgių. Nuo vyrų iki jos buvo apie 20 m. Saugos specialistas pasileido bėgte link atvažiuojančio traukinio rankomis duodamas signalą sustoti.

A.Balsevičius greitai padėjo instrumentus ant žemės ir taip pat pasileido merginos link.

Pagriebęs merginą, kuri jau stovėjo ant bėgių, A.Balsevičius nunešė ją į šoną. "Laikiau ją, raminau, kiek galėjau, ji pradėjo verkti", – prisiminė darbuotojas. Atbėgo tolėliau, maždaug už 100 m dirbę vyrai, bet jie jau nieko nebūtų spėję padaryti.

Švedui pavyko sustabdyti traukinį. Šis sustojo iki tos vietos likus apie 50 m, tačiau mašinistas sakė merginos nematęs, o pastebėjęs tik du vyrus, dėvinčius specialią aprangą, kurių vienas rodė ženklus sustoti.

Netrukus merginą perėmė atvykę medikai ir policijos pareigūnai.

Nereikėjo laukti

Po įvykio, kaip pasakojo A.Balsevičius, vis neapleido mintys, svarstymai, kas nutiko merginai, kaip ji priėjo iki tokios situacijos, kas nutiko, kad ją apėmė gili neviltis. "Svarsčiau, ką dar galėjau jai pasakyti, kaip dar galėjau paguosti", – sakė vyras.

Po kiek laiko suvokė, kad reikėjo greičiau reaguoti, nebelaukti saugos specialisto. Jeigu šis būtų vėlavęs, lietuviui būtų tekę lipti per aukštus vartus, būtų ilgiau užtrukę nusigauti iki merginos, ir galėjo nebespėti jos išgelbėti. "Turėjau reaguoti anksčiau", – konstatavo A.Balsevičius.

Jis pasakojo, kad Švedijoje traukiniai yra greitaeigiai, tame ruože šiuo metu jie gali važiuoti net 130 km/val. greičiu, jų stabdymo kelias yra apie 1 km. Be to, vieta, kurioje vyko drama, yra už posūkio, tad traukinio mašinistui matomumas buvo dar blogesnis. Tiesa, traukinys šiuo atveju artėjo prie stoties, tad savaime lėtino savo greitį.

Švedija dar ilgam bus A.Balsevičiaus namais. Planuojama, kad minėto viaduko virš keturių juostų geležinkelio ir autostrados E18 statybos gali trukti daugiau nei dvejus metus.

Į projektą taip pat įtraukta prieigų ir jungties su gretima gatve statyba. Visas keturių juostų viaduko ilgis sieks 189 m, plotis kartu su dviračių taku ir šaligatviais – 30 m.

GALERIJA

  • Atomazga: išgelbėtą merginą perėmė medikai ir policijos pareigūnai.
  • Švedijoje viaduką statantis lietuvis išgelbėjo merginą
  • Švedijoje viaduką statantis lietuvis išgelbėjo merginą
Gairės: undefined
Rašyti komentarą
Komentarai (14)

Tomas

Vyrukas merginai gyvybe isgelbejo, o Kauno diena reklama pavare, o vyrucio poelgis tik siaip cia kaip "priedas" isejo. Saunuoliai...

...

Vaikinas pasikėsino į merginos asmeninę erdvę, ar tik dabar nebus apkaltintas mėginimu išprievartaut? :/

evy raesir ing.financefrance@gmail.com

valink nachuj ish cia .....
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS