Vairuotojai Kaune šokiruoti: sprendimas apmokestinti prospektą – nelogiškas | KaunoDiena.lt

VAIRUOTOJAI KAUNE ŠOKIRUOTI: SPRENDIMAS APMOKESTINTI PROSPEKTĄ – NELOGIŠKAS

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Kauno politikai spręs, ar apmokestinti didžiąją dalį Karaliaus Mindaugo prospekto. "Kauno dienos" kalbinti miestiečiai piktinosi, kad iškeldama tokį pasiūlymą, valdžia nesiūlo jokios alternatyvos.

Patuštins kišenes

Planuojama, kad stovėjimas Karaliaus Mindaugo prospekto atkarpoje tarp Senamiesčio ir A.Mickevičiaus gatvės nuo rugpjūčio 1 d. kainuos 0,30 euro už valandą.

Automobilio parkavimas visą darbo dieną, nuo 8 iki 17 val., kainuos 2,7 euro. Simboliniu mokesčiu vadinamas prospekto apmokestinimas Centre dirbančio kauniečio piniginę per mėnesį paplonins 54 eurais. Įsigijus metinį leidimą, valanda žaliojoje zonoje kainuos 0,25 euro.

Automobilius prospekte dažniausiai palieka Centre dirbantys žmonės. Žinią apie tokį valdžios planą kauniečiai priėmė prieštaringai.

"Toks sprendimas neatrodo logiškas. Artimiausią nemokamą vietą bus galima rasti Vilijampolėje. Pateikdami tokį pasiūlymą turėtų pateikti ir alternatyvas", – nepasitenkinimo savivaldybės pasiūlymu neslėpė kaunietis Liudas.

Vyras pateikė jam žinomus pavyzdžius užsienyje, kur mikrorajonuose netoli Centro įrengtos automobilių aikštelės, prie jų įrengtos viešojo transporto stotelės, iškabinti autobusų važiavimo grafikai.

"Gyvenu Šilainių gale ir puikiai žinau, kad piko valandomis autobusai būna pergrūsti keleivių, net ne visada gali įsisprausti. Tai šiai dienai ir viešasis transportas nėra tinkamai sutvarkytas. Dviračiu gali važiuoti tik nedidelę dalį, o galiausiai po to norėtųsi po dušu palįsti. Toliau gyvenantiesiems pėsčiomis ateiti taip pat sudėtinga. Taksi kainuos brangiau, nei mokėtum už parkavimą. Tad, apie centre dirbančius žmones negalvojama", – tęsė Liudas.

Išsiteks 125 vietose?

Savivaldybė skelbia, kad tokiu sprendimu siekiama suvaldyti milžiniškus eismo srautus, nuo kurių kenčia miesto centrą ir Nemuno salą skirianti gatvė. Kauniečiai juokiasi, suprask gatvė buvo skirta pasižiūrėti, o ne važiuoti.

"Bus liūdna. Apmokestina tam, kad važinėtų viešuoju transportu. Teko važinėti viešuoju transportu. Žmogus turi turėti laiko važinėti viešuoju transportu ir galėti sau leisti tokią prabangą. Jei neturi laiko, tenka mokėti", – situaciją vertino Tomas, prisipažinęs būsiantis priverstas mokėti už parkavimą.

Aiškinama, kad teks pasitenkinti 125 neapmokestintomis vietomis Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje, einančioje nuo prekybos centro "Akropolis" iki A.Juozapavičiaus prospekto. "Lieka dalis neapmokestinamo Karaliaus Mindaugo prospekto. Atstumas nuo ten iki pėsčiųjų tilto ties S.Daukanto gatve įveikiamas per 10 min. Dar lieka Karmelitų aikštelė su maždaug 100 vietų automobiliams. Čia leidimas metams kainuoja 120 eurų, t.y. mėnesiui 10 eurų, dienai 0,30 eurų", – skaičiuoja Kauno savivaldybės viešosios įstaigos "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius Justas Limanauskas.

Tiesa, direktorius pripažino, kad sutvarkytose arba dar tvarkomose Centro gatvėse pakeitus parkavimo būdą, sumažėjo automobilių statymo vietų. Kiek tiksliai sumažėjo, direktorius negalėjo pasakyti.

Kauniečiai spėliojo, kiek tai turėjo įtakos pasiūlymui apmokestinti Karaliaus Mindaugo prospektą. "Blogai, visai nebus kur pastatyti automobilio. Ką daryti tiems, kurie gyvena toliau? Jau dabar nepakanka parkavimo vietų. Žmonėms šis sprendimas naudos neduos. Įmonių vadovai turės sukti galvas, kaip padėti darbuotojams", – piktinosi vakar kalbinta Karolina, kol kas nemokamai palikusi automobilį visai dienai Karaliaus Mindaugo prospekte.

Žmogus turi turėti laiko važinėti viešuoju transportu ir galėti sau leisti tokią prabangą.

Kritika dviračių takams

"Pagal darnaus judrumo planą ir užduotis stengiamasi, kad parkavimo vietų miesto centre būtų kuo mažiau. Kuo sunkiau automobilį parkuoti, tuo labiau norisi važiuoti dviračiu, eiti pėsčiomis, naudotis viešuoju transportu", – bandė aiškinti J.Limanauskas.

"Geriau sutaupytų pinigus, išleidžiamus žaliems dažams, kuriais tepa dviračių takus. Gyvenu Kęstučio gatvėje. Taip ir nesuprantu, kaip šia gatve reikėtų teisingai važiuoti. Visi važiuoja kaip išmano, tačiau dviratininkams atriekta dalimi gatvės nė karto nemačiau riedančių dviratininkų", – piktinosi kaunietis Viktoras.

"Ieškodami laisvos vietos vairuotojai suka ratus ne tik teršdami orą ir mažindami gatvės pralaidumą, bet ir sukeldami avarines situacijas. Nors dalis kairiųjų posūkių prospekte panaikinta, nemaža dalis skubančių vairuotojų apsisukinėja kirsdami ištisinę liniją", – savivaldybės išplatintame pranešime aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

"Kauno dienos" kalbinti kauniečiai klausia, kiek Karaliaus Mindaugo prospekte oro užterštumas didesnis nei, tarkime, Jonavos gatvėje. Kiek per metus Karaliaus Mindaugo prospekte įvyko eismo įvykių dėl per didelio automobilių srauto? Tokios statistikos savivaldybė viešindama pranešimą apie apmokestinimą nepateikė. Galų gale, ar gatvės apmokestinimas yra vienintelis būdas sumažinti avaringumą.

Tėvai susirūpinę

Didžiausią susirūpinimą Karaliaus Mindaugo prospekto apmokestinimas kelia moksleiviško amžiaus vaikus auginantiems tėvams. "Suprantu, kad stengiamasi mažinti automobilių srautus miesto centre. Bet ką daryti, kai turi nuvežti vaikus į mokyklą, paskui leki į darbą, paskui dar deriniesi, kaip vaikus nuvežti į popamokinius būrelius. Atrodo, kad Kaune, šalia gerų darbų, stengiamasi kiek įmanoma daugiau nugręžti vietinius gyventojus", – liejosi Audronė, siūlydama iš miesto centro iškelti mokyklas, kitas įstaigas, o gal net ir pačią savivaldybę.

"Kauno dieną" buvo pasiekęs ne vienas Kęstučio ir S.Daukanto gatvių sankirtoje esančių namų gyventojų skundas, kad savivaldybės darbuotojai jų dideliame kieme palieka automobilius visai darbo dienai.

"Savivaldybės užduotis skatinti darnų judumą. Važiuoti į darbą žmonės galėtų trise vienu automobiliu. Išeitų, kad valanda parkavimo atsieitų 10 centų padalinus važiuojantiesiems. Tuomet visa diena būtų pigiau. Savivaldybė nenori tų lėšų, o nori, kad žmonės būtų sąmoningesni", – pasvarstymus dėl būsimo Karaliaus Mindaugo prospekto apmokestinimo tęsė įmonės "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius.

"O kur eis šie pinigai?" – apmokestinimui neprieštaravo tik norėjo žinoti visas smulkmenas Kaune gyvenantis Volodia.

"Stebiuosi, kad dar iki šiol neapmokestinta, kai aplinkui viskas jau apmokestinta. Suprantama, kad visame pasaulyje stengiamasi miesto centrą palikti be automobilių", – nepyko ant valdžios, bet ir nepalaikė Inesa.

Ieškodami laisvos vietos vairuotojai suka ratus ne tik teršdami orą ir mažindami gatvės pralaidumą, bet ir sukeldami avarines situacijas.

Pabrangs ir Žaliakalnis

Pakeitimai numatyti ir Žaliakalnio gatvėse. Savanorių prospekte panaikinus nelegalias parkavimo vietas, kai automobiliai buvo statomi tiesiog ant šaligatvių, vairuotojai transporto priemones įsigudrino statyti greta esančiose Žaliakalnio gatvelėse.

Siūloma, kad simbolinis mokestis būtų renkamas Leliūnų ir Giedraičių gatvėse bei Širvintų ir Molėtų gatvių atkarpose tarp Savanorių prospekto ir Kapsų gatvės. Vietos gyventojai, neturintys galimybės automobilių pastatyti namo kieme ar garaže, galės įsigyti specialius lengvatinius leidimus, kurie metams kainuoja 35 eurus.

"Jei į Savanorių prospektą neatvažiuoji iki 7–8 val., tai dienos metu nėra galimybės rasti vietos automobiliui. Tikimės, kad po minimalaus apmokestinimo laisvų vietų padaugės", – toliau dėstė J.Limanauskas.

"Automobilių stovėjimo aikštelių" direktorius kiek sutriko paklaustas, kaip pats pasiekia darbo vietą. "Aš gyvenu kaime, todėl dviračiu atvažiuoti sudėtinga. Dėl to ir gyvenu kaime, kad išvengčiau automobilio statymo problemų. Mane žmona užveža į darbą. Mes važiuojame dviese ir puikiai su tuo susitvarkome", – pareiškė J.Limanauskas.

GALERIJA

  • Trūkumas: kauniečiai pasigedo siūlomos alternatyvos, kur galėtų nemokamai palikti automobilius.
  • Motyvas: Kauno valdžia siekia apsaugoti kenčiantį Karaliaus Mindaugo prospektą.
Rašyti komentarą
Komentarai (161)

tikriausiai

matjošaičio hebra spaudžia, tikriausiai žalgiriui pritrūko pinigų....

Pimpačkiuks

BBDėjau aš ant jūsų

Dalia

Klausimas"logiskai' O kodel vaikai patys,viesuoju transportu negali dasigauti iki mokyklos?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS