Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti? | KaunoDiena.lt

ŽALIOJI REVOLIUCIJA KAUNE: AR VISI PATENKINTI?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Saugiau. Geriau. Patogiau. Laisviau. Laimingi dviratininkai Kaune nuoširdžiai žarsto komplimentus jiems žalia juosta pažymėtiems takams. Tai patvirtino "Kauno dienos" savaitgalį atlikta apklausa.

Anksčiau nepastebėdavo

Šeštadienio rytą, kai Laisvės alėja dar tingiai šildėsi saulėje, net ir reti praeiviai stengėsi nežengti birželį Kauno valdžios paskelbtos dviračių revoliucijos "Like Bike" pėdsakais – žaliais takais.

Mama su vaiko vežimėliu, kelios senjorės ar porelė draugų, žengiantys Laisvės alėjos grindiniu vos keliolika ar keli centimetrai nuo dviračių tako, – jau dažnas vaizdas.

Itin retas praeivis eidavo žaliai pažymėta 1,5 m juosta, skirta dviratininkams. Visi pakelėje sustabdyti ir pakalbinti dviratininkai negailėjo gerų žodžių žaliajai "Like Bike" revoliucijai.

"Anksčiau būdavo sunku važiuoti, trasa siaura, pažymėta neryškiai, o dabar dažniausiai pėstieji eina greta", – teigė 50 metų kaunietis Algis Kabašinskas.

Kartu su juo važiavęs septyniolikmetis sūnus Erlandas taip pat gyrė naujovę, nors pripažino, kad iš pradžių naujai nudažyti takai atrodė pernelyg ryškūs.

"Tačiau dabar – puiku, – teigė E.Kabašinskas. – Seniau labai dažnai pėstieji vaikščiodavo dviračių takais."

Pradžioje žalia spalva buvo pernelyg ryški ir 30 metų Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos kultūrinės veiklos vadybininkei Aistei Pupininkaitei.

Anksčiau būdavo sunku važiuoti, trasa siaura, pažymėta neryškiai, o dabar dažniausiai pėstieji eina greta.

"Turbūt buvo toks sumanymas. Dabar spalva puikiai susiliejo su miesto vaizdu, medžiais, nerėžia akių ir kartu atkreipia praeivių dėmesį, – žavėjosi Aistė. – Dabar Laisvės alėjoje lauksime "Like Bike" ženkliukų, nes darbo dienomis 8–9 val. taką pagrobia įmonių automobiliai, o taip smagu rytais važiuoti į darbą."

Ne prabanga, bet saugumas

A.Pupininkaitė dviračiu važiuoja ne tik į darbą, bet ir papietauti į Senamiestį.

Rytais ir vakarais dviračiu važiuojanti jauna moteris žalias juostas vertina kaip išganymą.

"Jos labai smarkiai sumažino mano pypsiuko naudojimą, – tai demonstruodama garsiai signalizavo Aistė. – Anksčiau daugelis nesuprasdavo, kad tai – dviračių takas, pykdavo, kildavo nemalonių konfliktų."

Kaune prasidėjus dviračių revoliucijai, Aistė vis daugiau nori važinėti dviračiu – ne tik Laisvės alėjoje, bet ir kitose Kauno vietose.

"Puiku ir platesnė, 1,5 m siekianti juosta, nors tuo kai kurie praeiviai piktinasi, – tačiau 24–27 m pločio Laisvės alėjoje, neabejojo dviratininkė, vietos užteks visiems. – Žalios juostos pirmiausia suteikė ne prabangos, bet saugumo. Dabar pėstieji pastebi šią juostą, daug mažiau galimybių susidurti su netvarkingu dviratininku."

Tiesa, Aistė svajoja, kad tokių juostų atsiras ir kitose Kauno gatvėse, ypač važiuojant Birštono ir Šv.Gertrūdos sankryžoje.

"Šaligatviai itin siauri, todėl praeivius aplenkti labai sunku, pypsiuko garsas juos išgąsdina, tad norėdama jų netraumuoti morališkai ar susidurti, išvažiuoju į gatvę", – Aistė ragino žalias juostas įrengti ir itin populiariose gatvėse.

Praeiviai tolerantiškesni

Naujovei gerų žodžių negailėjo ir 25 metų Artūras.

"Visiems saugiau. Praeiviai pastebi, dviratininkai jaučiasi laisviau, – kaunietis prisiminė seną situaciją, kai tamsiu metu važiavo Laisvės alėja ir išvydo vienoje neryškiai matomo dviračių tako pusėje einančią moterį, o kitoje – šunelį. Važiuodamas tarp jų išgirdau šuniuko inkštimą, moters klyksmą. Nepastebėjau šuns pavadėlio, o moteris – dviračių tako. Laimė, viskas baigėsi be traumų, tik piktu apsižodžiavimu", – prisiminė jis.

54 metų Gintaras Germanavičius dažnai važiuoja iki Senamiesčio nuo namų, Kovo 11-osios gatvėje.

Dažnai jis aplanko ir Laisvės alėjoje kavinėje dirbančia dukrą.

"Nuostabu, kaip Kaunas tvarkosi. Žalia juosta platesnė, pastebimesnė. Žmonės tolerantiškesni, geresni, – gyrė naujovę ir kauniečius kasdien dviračiu 9 km į darbą per 25 min. nuvažiuojantis Gintaras. – Geras takas Raudondvario plente, išbandžiau jau žaliai pažymėtas juostas gatvėse, lauksiu, kol patvarkys dviračio taką Kleboniškyje. Šaunu, kai žmonės tvarkosi, daugiau užsiima sportu, o ne kavinėse bokalus kilnoja. Štai ir šiandien, šeštadienį, Lampėdžiuose, Senamiestyje, žmonės sportuoja, juda."

Darius Čiras į Laisvės alėją dviračiu šeštadienio rytą atvažiavo pirmą kartą: "Noriu išbandyti naujai išdažytą trasą. Girdėjau, kad kai kuriems ji slidi, pažiūrėsime, reikia daugiau pavažiuoti pajausti, posūkius atlikti, pastabdyti. Tačiau pirmasis įspūdis – puikus."

Bėga nuo infarkto

Kasdien dažnai po 50 km dviračiu nuvažiuojantis Muitinės tarpininkų įmonės vadovas Renaldas Ščiglinskas neslėpė, kad žalioji dviračių revoliucija akivaizdžiai naudinga.

"Žmonės nelenda į trasą, patogu prasilenkti priešprieša važiuojantiems dviratininkams, nes anksčiau tomis akimirkomis reikėdavo kaip reikiant susikaupti, – pripažino sportiškas vyras. – Smagu, kad miestas tvarkosi, gražėja, o žmonės – šaunūs."

Kasdien nuo VDU Kauno botanikos sodo, kur greta gyvena, Valda Jasiukaitienė iki centro atvažiuoja per 10 min.

Sportiška ir energinga 60 metų moteris gyrė naujovę, nors paragino praeivius būti atidesnius, einant skersai dviračiu taku.

"Ar trasa slidi? Oi, to nepastebėjau. Nebent, kai būna šlapia, – svarstė Valda. – Turiu patirties dviračiu važinėti ir žiemą, ir ledu, todėl slidumo nejuntu."

Laisvės alėjos viduryje sustabdytas 59 metų Vidmantas nušvito, išgirdęs klausimą apie naujovę.

"Seniai reikėjo! Dabar į dviratininkų taką atkreipia dėmesį ir žmonės, kuriems viskas vienodai, ir silpnaregiai ar vyresni žmonės, kurie negali pasigirti geru matymu", – pastebėjo jis

Vienuolika metų aktyviai dviračiu važinėjantis vyras džiaugėsi, kad Kaunas juda į priekį.

"Žinoma, geriausių pasaulinių standartų dar neatitinkame, bet dabar patogiau ir dviratininkų porelėms, kurios mėgsta važiuoti vienas greta kito. Saugiau praeiviams, – lipdamas ant dviračio Vidmantas šyptelėjo. – Bėgu su dviračiu nuo infarkto, todėl tokias naujoves tik sveikinu."

Įspūdingi planai

Birželį Kauno valdžia paskelbė dviračių revoliucijos "Like Bike" pradžią. Ambicija didžiulė: miestas ketina tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviratininkams.

Šiuo metu dviračiais reguliariai naudojasi vos 1 proc. kauniečių. Revoliucijos idėjos autoriai turi konkretų tikslą – per artimiausius trejus metus šį skaičių padidinti iki 5 proc.

Šiuo metu žalia juosta išdažyta apie 7 tūkst. kv. m. Tai – apie 3 km dviračių trasos. Planuojama išdažyti dar tokį patį plotą.

Juostos plotis – 1,5 m.

Ilgiausia žalioji dviratininkų juosta nuo požeminės perėjos Birštono gatvėje iki A.Mickevičiaus gatvės – apie 2,5 km.

Šiuo metu atnaujinamas Kleboniškį ir Centrą jungiantis dviračių takas. 4,2 km išasfaltuotas takas tęsis nuo kempingo iki P.Vileišio tilto. Tako plotis sieks 3 m. Visi darbai bus pabaigti iki rugpjūčio.

Žalios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.

Iš viso bus pastatyta 100 pėsčiųjų ir dviračių tako ženklų miesto centre – Senamiestyje ir Naujamiestyje.

Miesto centro gatvių atkarpose, kuriose dviračių eismas vyks kartu su automobiliais, įsigaliojo greičio ribojimas iki 30 km/val. arba "Zona 30". Iš viso pastatyta 60 greičio ribojimo ženklų: V.Putvinskio, A.Mickevičiaus, Maironio gatvėse, I.Kanto gatvės atkarpoje nuo sankryžos su Kęstučio gatve iki Laisvės alėjos, Šiaulių gatvės.

Naujamiestyje ir Senamiestyje  pastatyta dešimt papildomų gyvenamosios zonos ženklų. Šiose teritorijose pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones, jiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi. Šioje zonoje draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu. Gyvenamosios zonos statusas  nustatytas Senamiestyje ir šių gatvių akligatviuose į Laisvės alėją: L.Sapiegos gatvėje, dalyje Gedimino gatvės, Laisvės alėjoje, Vasario 16-osios gatvėje.

Ant šaligatvių prie sankryžų ir viešojo transporto stotelių bus įrengta 90 nuovažų. Dar 200 šaligatvio bortų bus nuleistų ir pritaikytų dviračių eismui.

Miesto centre, ties kultūros įstaigomis, kavinėmis, lankytinais objektais, bus įrengta 1 tūkst. naujų dviračių laikiklių.


Komentaras

Povilas Mačiulis

Kauno vicemeras

Dviračius namuose turi didesnė dalis kauniečių, bet jais kasdien naudojasi tik keli tūkstančiai žmonių. Kodėl? Absoliučiai visos kauniečių apklausos parodė, kad esminė priežastis yra tinkamų dviračių takų ir kitos infrastruktūros trūkumas. Todėl dviračių revoliuciją pradedame nuo infrastruktūros revoliucijos. Per artimiausius trejus metus visą Kauno centrą pritaikysime patogiam ir saugiam judėjimui dviračiais. Magistralinėmis jungtimis su Centru sujungsime visus miesto rajonus. Dviratis yra nuostabi transporto priemonė – ji visiškai neteršia oro, ja važiuoti nieko nekainuoja, yra patogu ir smagu. Kauniečiai moka skaičiuoti ne tik pinigus, bet ir laiką, todėl išsprendus infrastruktūros klausimą nebeliks nė vienos priežasties nesinaudoti dviračiais.

GALERIJA

  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
  • Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
Rašyti komentarą
Komentarai (78)

Ach ach

Kokios nelaimingos mamos ,kad reikia priziureti vaikucius ,o ne i telefona nose ikisus eiti ir nieko aplinkui nematyti ,seniau kai nebuvo taku reikedavo priziureti vaikus,o be to ir dviratininkams buvo sunku vaziuoti,nes mamytes uzsiemusios feisbukais.gerai ,kad padare ,gerai,kad ir daro,nes dabar matosi kas yra zmogus,o kas is bandos.

žinovas

Pravažiavau - atsiliepimai tik patys geriausi. Takas dabar matomas, niekas nežabalioja kaip anksčiau. Daugelyje europos sostinių sėkmingai saveikauja dviratininkai su pėsčiaisiais, nors retai kur yra 27 metrų pločio pėsčiųjų gatvės apskritai... O kas čia bamba, tiems dažniausiai viskas blogai, geriau sėskit ant dviračio, praminkit, šviesesnės mintys bus ;) Geros dienos !

K.

Na, išpilti tie ryškūs žali dažai Laisvės al. tikrai jos nepuošia.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS