Drąsūs jaunųjų kūrėjų sprendimai: išbaigti ir skoningi kūriniai | KaunoDiena.lt

DRĄSŪS JAUNŲJŲ KŪRĖJŲ SPRENDIMAI: IŠBAIGTI IR SKONINGI KŪRINIAI

  • 0

Įpusėjus „Jauno teatro dienų“ festivaliui, Klaipėdos „Švyturio“ arena ir įvairios jos erdvės tapo neįprastų pasirodymų objektais. Vienoms režisierių, scenografų ir dramaturgų vadovaujamoms aktorių grupėms prireikė tik moterų tualeto ar laiptų su šalia esančiomis stiklinėmis durimis. Kitiems – visos arenos didybės ir automobilių joje.

Inspiracijos – lietuvių menininkų kūryba

Šiemet kiekvienai aktorių grupei, pirmąją festivalio dieną, burtų keliu buvo paskirtas režisierius, scenografas ir dramaturgas. Taip pat kiekviena grupė tuo pačiu burtų keliu pasirinko po tris inspiracijas – muzikos kūrinį, paveikslą ir ištrauką iš bet kokio literatūrinio kūrinio. Buvo galima naudotis visomis arba tik kažkuria viena inspiracija, kuri suteikė daugiausia idėjų ir įkvėpimo jauniesiems kūrėjams. Minint Lietuvos atkūrimo 100-metį, festivalio tema ir inspiracijų šaltiniais tapo Lietuvos menininkų kūryba.

Dvi dienas kūrybinėse dirbtuvėse vykęs įnirtingas darbas,bei ilgose diskusijose „subrandintos“ mintys ir idėjos dienos šviesą išvydo antradienio vakarą. Susirinkę žiūrovai turėjo išskirtinę galimybę stebėti 6-ių aktorių grupių pasirodymus visoje „Švyturio“ arenoje.

Po netikėtai užsitęsusių kūrybinių teatro dirbtuvių darbų peržiūros, susirinkusieji iškilusius klausimus ar idėjas išsakyti buvo pakviesti į aptarimą-diskusiją, kurią moderavo teatrologė, Vytauto Didžiojo Universiteto Teatrologijos katedros doktorantė, bei dėstytoja Kristina Steiblytė.

Siužetai, perteikiantys emocijas

Diskusijos metu žiūrovai galėjo tiesiogiai bendrauti su, režisieriais, dramaturgais, scenografais ir aktoriais. Teatrologė diskusiją pradėjo klausimu apie automobilius – kam jų tiek reikėjo ir kodėl?

Į šį klausimą, taip pat klausimu, atsakė teatro režisierius Mantas Jančiauskas: „O kodėl ne?“ Toliau tęsdamas savo kalbą M. Jančiauskas dėkojo festivaliui už įdomias naujas patirtis. „Buvo įdomu patirti patį procesą. Man tai buvo nauja. O dėl pasirodymo, tai kai gauni abstraktų inspiracijos šaltinį ir nuo jo atsispiri, tai ir mąstyti pradedi abstrakčiai. Mes stengėmės ne kažkokias konkrečias aplinkybes atkurti, o „eiti“ per pojūtį“, – kalbėjo režisierius.

K. Steiblytė akcentavo, jog daugumoje pristatytų trumpo metro spektaklių buvo mažai konkrečių įvykių, veiksmo. Siužetuose buvo orientuojamąsi į emocijas, būsenas. Paklaususi, ar tokie pasirodymai atspindi jų pačių, kūrėjų, požiūrį į teatrą, ar tai labiau susiję su gautomis inspiracijomis, teatrologė sulaukė atsakymo, jog ne tik tai, tačiau ir pačios erdvės, kuriose vyko pasirodymai, padarė didelę įtaką. „Matai tokią didelę ir plačią erdvę, ir, atrodo, jog jai visiškai neįdomu, ką joje darai“, – kalbėjo aktorius Simonas Lunevičius.

Tačiau teatro režisierius Povilas Makauskas oponavo K. Steiblytės teiginį, iškeldamas klausimą, ar iš tikrųjų pasirodymuose buvo tiek daug būsenų? „Gi veiksmas gali būti ir vidinis – kaip aš tai suprantu. Ir nebūtinai jis yra nuobodus. Tačiau kita mintis – kūriniai-inspiracijos. Jos suponuoja lietuviškumą mumyse, žinoma, ne patriotine, nacionaline ar ideologine prasme. Inspiracijos, paimtos iš lietuvių meninkų kūrėjų darbų, man asmeniškai, labai patiko. Gauta medžiaga teatro kūrybinėms dirbtuvėms labai praturtino.“

Spektakliuose atsispindinti branda

Kita aktorių grupė, vadovaujama teatro režisierės, meninio sindikato „Bad rabbits“ narės Eglės Kižaitės, pasuko visiškai kita linkme – spektaklio siužetą susiejo su buitinėmis, gerai žinomomis situacijomis. „Pradėję dirbti, remdamiesi gautomis inspiracijomis supratome, kad „einame“ į abstrakcijas, todėl priėmėme sprendimą, jog reikia grįžti“, – kalbėjo E. Kižaitė.

„Man buvo labai gražu, jog buvo išnaudota visa erdvė. Ji išnaudota įdomiai, prasmingai. Ir automobiliai, minties prasme, man labai tiko. Visus labai sveikinu už begalinę drąsą. Lyginant su praėjusiais metais, kai grupės pasirodymus turėjo parengti per vieną dieną, mano nuomone, dviejų dienų laikas, skirtas vienai grupei – pasiteisino“, – kalbėjo Lietuvos teatro ir kino aktorius, režisierius, Klaipėdos universiteto profesorius Valentinas Masalskis. Anot režisieriaus, šiemet festivalyje sukurti trumpo metro spektakliai parodė brandą ir estetiką. „Atsirado kūrinio skonis, išbaigtumas. Mane tai labai pradžiugino.O nuovargis dėl diskusijų, kuriant spektaklį ir yra teatro esmė – pavargti nuo minčių, diskusijų, nuo klausimų, kurių niekad neišsprendi... Juk tai ir yra varomoji jėga.“

Šiandien, kovo 14 dieną, aktorių grupėms rotacijos-burtų keliu, vėl bus pakeisti režisieriai, dramaturgai ir scenografai. Kiekviena grupė gaus naujas inspiracijas, kuriomis remdamiesi jau kovo 15 dieną pristatys naujus pasirodymus. Juos žiūrovai bus kviečiami išvysti „Švyturio“ arenoje.

Teksto autorė

Julija Banienė

GALERIJA

  • Drąsūs jaunųjų kūrėjų sprendimai: išbaigti ir skoningi kūriniai
  • Drąsūs jaunųjų kūrėjų sprendimai: išbaigti ir skoningi kūriniai
Eglės Sabaliauskaitės nuotr.
Gairės: JTD 2018
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS