Laisvės al. – patikimose rankose | KaunoDiena.lt

LAISVĖS AL. – PATIKIMOSE RANKOSE

Pamenate animacinio filmuko herojaus Kulverstuko žodžius:“Mes statėme, statėme ir pastatėme“? Dabar būtų galima perfrazuoti:“Mes laukėme, laukėme ir sulaukėme“. Laisvės alėjos rekonstrukcija pradėta. Šios dalies rekonstrukcijos vaisius jau galėsime raškyti kitąmet.

Startas duotas

Laisvės al. atkarpa nuo A.Mickevičiaus g. iki Šv.arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios jau nebeapsieina be sunkiasvorių mašinų keliamo triukšmo, darbininkų šūksnių ir prasidėjusios rekonstrukcijos veiksmą paslapties skraiste uždengusios tvoros.

Rytais poilsiautojo žingsniu per Laisvės alėją mėgę praeiti kauniečiai šią atkarpą stengiasi įveikti spartesniu žingsniu. „Ramina mintis, kad po viskam bus labai smagu pralėkti ar praeiti“, - šūktelėjo pravažiuojantis dviratininkas.

Tvirtomis granito plokštėmis išklotas grindinys, patogūs ir ilgaamžiai suoliukai, šiuolaikiškai įrengtos prekybininkų vietos, prasidėjus lietui automatiškai išsiskleidžiantys skėčiai, nuo Įgulos bažnyčios iki Vilniaus gatvės bėgiais kursuojanti elektrinė konkė – tai tik dalis naujovių, kurios kauniečių lauks rekonstruotoje Laisvės alėjoje.

Pirmąjį rekonstrukcijos etapą vykdo savivaldybės skelbtą konkursą laimėjusių bendrovių „Autokausta“, A.C.B ir „Lietuvos kelių statyba“ konsorciumas. Sunkiasvorių mašinų ganykla virtusioje Laivės al. dalyje „Kauno diena“ lankėsi su rangovų atstovu Algirdu Valinsku.

Neeilinis darbas

„Nuimama sena danga, ardomi aplink medžius buvęs borteliai ir suoleliai. Po to liepų viduriu bus keičiamos vandens komunikacijos. Pagal projektą nuotekų komunikacijos išlieka senos. Keisis lietaus nuotekos, klosis nauji kabeliais apšvietimui, kioskams, prekybininkų vietoms, automatiniams lietsargiams“, - bendrais bruožais pirmuosius darbus suvardino A.Valinskas.

Kai bus baigtos požeminės operacijos, eilė bus fasadinei grindinio pusei. Kairioje Laisvės alėjos nuo Įgulos bažnyčios pusėje pagal projektą nuo 19 iki 24 val. bus leidžiama statyti automobilius. Numatytas vienkryptis eismas į Laisvės al. nuo A.Mickevičiaus g. ir išvažiavimas į Gedimino g.

Dėl automobilių važiavimo iki šiol tik pėstiesiems skirta gatve buvo apsispręsta remiantis ir prisiminimais apie senąją Laisvės al. ir todėl, kad į miestą pavakaroti ar į teatrą atvažiavę žmonės turėtų kur patogiai palikti automobilius. Grindinys ruošiamas toks, kad galėtų važinėti automobiliai, sustatymo vietos bus iš skirtingo rašto granito. Ar taip ir liks ateityje spręs savininkas.

„Tai neeilinis darbas. Laisvės al. - Kauno širdis. Visi ją nori matyti kuo gražesnę, visi domisi, klausinėja kaip bus. Tai ir mus įpareigoja daryti darbus kuo geriau ir kuo gražiau“, - tvirtino rangovų atstovas „Autokaustos“ generalinis direktorius Juozas Kriaučiūnas.

„Mes patys kauniečiai. Pasirinktas rekonstrukcijos rangovas taip pat Kauno įmonė. Tai įpareigoja dar labiau. Ne vieną dešimtį metų norėsis matyti tvarkingai padarytą alėją, kad ir mes, ir darbininkai galėtų savo vaikams papasakoti“, - tęsė J.Kriaučiūnas.

Sena  - patikima

Kasinėjimo darbai turi savo specifiką – visada didžiulė paslaptis ar darbininkai atkas tai apie ką žino ar laukia netikėtumai, neretai trikdantys statybininkų darbus. „Techniniam projektui darytos topo nuotraukos rodo kiek ir kokių komunikacijų ten suvesta. Informacija surinkta, bet per tiek metų visko galėjo pasitaikyti. Tai kas likę po Laisvės alėjos grindiniu dar mena Carinę Lietuvą“, - laukiančius procesus minėjo A.Valinskas.

Pasak specialisto, nuotekų komunikacijos yra išlikę nuo Caro laikų. Būtent šios vadinamosios fekalijų kanalizacijos ir nebus keičiamos. Jos eina per visą Laisvės al., o jos gale išplatėja, išdidėja ir eina link Nemuno. Ten galingi kolektoriai, į kuriuos net žmogus gali įlįsti. Plačiausia kolektorių vieta siekia 2,20 metrų, o jau pradėtame rekonstruoti gali siekti 80 cm.

„Savivaldybės ekspertai pasakojo, kad prie anksčiau buvusios Vokiečių vaistinės darė apėjimą, tai kapojo labai sunkiai, nes kokybė tikrai gera“, - tvirtino A.Valinskas. 19-to šimtmečio Caro darbininkų nutiestos komunikacijos panašu, kad tarnaus dar ir ateities kartoms. Štai ką reiškia anuometinė medžiagų kokybė, tikras moli, gal net ir specialios raudonos plytos.

Pasirengę netikėtumams

Turima Laisvės al. rekonstrukcijos rangovų patirtis leidžia svarstyti apie galimus netikėtumus  nepažymėtus jokiose topografinėse nuotraukose. „Yra buvę, kad atkasėme paliktas neveikiančias komunikacijas. Kasant užkabina ekskavatorius ir stabdomos statybos. Tenka aiškintis kieno, veikia ar neveikia“, - pasakojo rangovų atstovas.

Tačiau vykdant Laisvės al. rekonstrukciją viliamasi išvengti nerimą keliančių vietų. Rengiant techninį rekonstrukcijos projektą ekspertai nenurodė problemiškų vietų, kurios būtų iš anksto akcentuotos.

Tačiau tikrai neatmetama, kad gali būti likę senų kabelių, komunikacijų, kurios buvo keičiamos naujomis. Tačiau naująsias komunikacijas rangovai žino. Tikimasi, kad  topografinių nuotraukų informacija atitiks tai kas dar bus atkasta. Galų gale net jei ir ne viskas atitiks, tai rangovai pernelyg nesureikšmina. Esą tai tik laiko klausimas, o išspręsti galima bet kurią pasitaikiusią problemą.

Modernumo neatsisakyta

Iki šių metų pabaigos bendrovių „Autokausta“, A.C.B ir „Lietuvos kelių statyba“ konsorciumas nuo A.Mickevičiaus g. iki Įgulos bažnyčios pakeis komunikacijas ir užklos granitinę dangą, komunikacijas pakeis ir aplink bažnyčią, tačiau danga liks jau kitiems metams. Taip pat bus sutvarkyta laisvės al. ir A.Mickevičiaus g. sankryža, kurioje neliks šviesoforų, o apie pėsčiuosius informuos dangoje mirksinčios pėdos. Šviestuvai Laisvės al. liks senieji.

Projekte išlikę ir automatiškai išsiskleidžiantys skėčiai. Nauja technologija ėmus lyti signalas perduodamas iki motoriuko, kuris pradeda suktis ir skėtis išsiskleidžia. Dar sprendžiama ar pagal dažnį, ar pagal drėgmę bus matuojamas skėčius išskleidžiantis signalas. Skėčiai numatyti ties kai kuriais suoliukais, prekyvietėmis. Ką daryti staiga pakilus smarkiam vėjui? Šis klausimas neliko pamirštas. Tokiu atveju signalas pasiek skėčio automatika ir skėčiai susikleis.

Universalūs bėgiai

Ilgametė naujosios Laisvės al. dangos garantija - granitinės plokštės, kurių storis nuo 8 iki 10 cm. Pasak A.Valinsko, toje Laisvės al. pusėje, kurioje numatytas vakarinis automobilių eismas, planuojama storesnė granito plokštė, o pėstiesiems, dviratininkams ir daugybę diskusijų sukėlusiai konkei plonesnis.

„Kalbant apie konkę - mūsų rūpestis yra bėgiai. Kokia bus pati konkė dar neaišku. Kiek žinau, ji dar nenupirkta. Todėl bėgius rengsime kuo universalesnius“, - užsiminė rangovų atstovas. Konkė judės 30 km per valandą greičiu, mat pėsčiųjų zonose didesniu greičiu konkei lakstyti draudžiama.

Neabejojama, kad pradžioje ši senoji atrakcija domins daugelį, o vėliau gal labiau vaikus ir turistus.

Laikas kokybei

Neabejojama, kad Laisvės al. rekonstrukcijos rezultatas turėtų džiuginti akį. Spręsta, kad granitinės plokštės būtų įvairių formų ir raštų, šulinių dangčiai įdomesni, lietaus surinkimo latakai taip pat kitaip bus išspręsti ir nebus grotelių. „Bendras vaizdas tikrai turėtų būti patrauklus akiai“, - patvirtino A.Valinskas.

Pasak rangovų atstovo, nebeliks senųjų paaukštinimų prie liepų. Kai kur bus visai lygu su danga, kai kur bus su nedideliais bortukais. Rangovų atstovas patvirtino, kad rekonstruojamos Laisvės al. atkarpos gyventojai ir prekybininkai neliks pamiršti. Rangovai stengsis nesukelti jiems nepatogumų.

Dabar rekonstruojama per 300 metrų ilgio Laisvės al. A.Valinskas ramiai atremia užuominas, kad tokia nedidelė atkarpa iš intensyvaus gyvenimo išbraukiama net pusmečiui. „Ilgai? Darbų yra tikrai nemažai. Pagal technologinius reikalavimus viską turime padaryti sluoksniuotai. Čia nepaskubėsi. Reikia uždėti vieną sluoksnį ir suspausti. Uždėti šalčiui atsparų sluoksnį ir vėl sutankinti, vien kabelio bendroje sumoje šioje nedidelėje atkarpoje bus paklota per 3 km“, - vardino rangovų atstovas.

Jau rekonstruojamam Laisvės al. gabaliukui skirta 2 metai. Tiesa, rangovai neatmeta, kad darbai gali būti atlikti greičiau ir danga paklota dar šiemet.

 

 

 

GALERIJA

  • Laisvės al. – patikimose rankose
  • Laisvės al. – patikimose rankose
Gairės: Autokausta inf.
Rašyti komentarą
Komentarai (9)

va, va

Kinietiškas granitas ilgaamžis? Nejuokinkit. Kol meras sirgo, kai kas pasinaudojo......................

KLAUSIMAS

AR NEGALĖTŲ LABIAU PRIŽIŪRĖTI MIESTO GATVIŲ MEDŽIUS. VIETOJ TO,KAD NUGREMŽIA ŽOLĘ PRIE GATVĖS IR KANKINA MEDŽIŲ ŠAKNIS,GERIAU APIE MEDŽIUS PADARYTŲ- SALELES,PRIPILTŲ GERŲ ŽEMIŲ IR PASODINTŲ GĖLIŲ.PAŽIŪRĖKIT,KAIP ATRODO ĮVAŽIAVIMAS Į KAUNĄ SAVANORIŲ PROSPEKTE.VISKAS APTRIUŠĘ,IŠGRIAUTAS KALNIEČIŲ PC,NET GĖLIŲ ŠIĄ VASARA ANT STULPŲ NEBUVO

Nesuprantu

kam ten dideli pinigai kišami, Laisvės alėja iš esmės yra mirusi, niekas ten nevyksta ir žmonių beveik nematyti. Aplamai ten kur negalima privažiuoti automobiliais bet kokia veikla pasmerkta žlugimui.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS