Laisvės alėjos rekonstrukcijoje – naujas postūmis | KaunoDiena.lt

LAISVĖS ALĖJOS REKONSTRUKCIJOJE – NAUJAS POSTŪMIS

Kelsis prie pastatų

Keliasdešimt statybininkų ir traktoriai bei sunkiasvorės mašinos zuja greta Nepriklausomybės aikštės. Nuo rekonstrukcijos pradžios jau atlikta beveik penktadalis visų planuojamų darbų. Kaunui itin svarbų projektą vykdyti patikėta pagrindinės partnerės „Autokausta“ ir bendrovių „Lietuvos kelių statyba“ bei partnerių iš Latvijos „A.C.B.“ konsorciumui.

„Naujam etapui pasirengta ir jis netrukus pajudės. Eisime prie alėjos pakraščių ir pastatų. Tiesime vandentiekį, keisime komunikacijas ir t.t.“, - pasakojo bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas Artūras Budreika.

Gausios statybininkų pajėgos, plušėję alėjos viduryje, persikels į dešinįjį, žiūrint nuo A.Mickevičiaus gatvės Soboro link, kraštą. Ten įsikūrę pastatai pažymėti nelyginiais numeriais. Šis etapas pareikalaus didesnių išteklių ir bus sudėtingesnis, nes gali iškilti keblumų gyventojams. Tačiau statybininkai išbandymams rengiasi iš anksto ir įrenginėja saugų priėjimą prie kiekvieno kiemo ar namo vartų.

Ieško kompromisų

„Būtų lengviausia, jei galėtume visiškai pertverti Laisvės alėją, ją uždaryti ir nepaisydami nieko vykdyti savo darbus. Tačiau turime atsižvelgti ir į pėsčiųjų interesus, ir į vietos gyventojų bei verslininkų pageidavimus. Stengiamės visur rasti kompromisą ir judėti į priekį“, - sakė bendrovės „Lietuvos kelių statyba“ komercijos direktorius Algirdas Valinskas.

Kalbėdami apie santykius su gyventojais darbuotojai pabrėžia, kad dauguma kauniečių yra supratingi. Jie prisiderina prie nepatogumų, juo labiau, kad žino: tai nesitęs amžinai, o rezultatas bus toks, dėl kurio verta ir pakentėti. Savo ruožtu, darbininkai nesibodi padirbėti ir lankstesniu grafiku. Pavyzdžiui, jei tenka atjungti vandens tiekimą, tai daroma kuo trumpesniam laikotarpiui arba naktimis, kai jo poreikis smarkiai sumažėja.

Medžiai nenukentės

Žinoma, gyventojai klausinėja įvairių detalių, ypač domisi, kas bus su keliasdešimčia alėjos atkarpoje esančių liepų.

„Žmonės pamatė krentančius lapus ir persigando, jog medžius sužalojo mūsų technika, tačiau gamtosaugos specialistai paaiškino, kad liepos lapus anksčiau nei įprastai ėmė mesti dėl kaitros ir sausros. O mes, savo ruožtu, kaip tik stengiamės išsaugoti medelius, juos specialiai laistome po kelis kartus per dieną“, - pasakojo A.Valinskas.

Medžius apžiūrėję dendrologai priekaištų statybininkams neturėjo.

Beje, vandenvežiu laistomos ne tik liepos, bet ir skalda bei smėlis, kad į aplinką patektų mažiau dulkių.

Statybininkai medžiams skyrė ypatingą dėmesį, jų kamienus uždengdami lentomis, o apatinę kamienų dalį papildomai užpildami gruntu. Be to, aplink liepas liejami pamatai, ant kurių bus įrengti metaliniai žiedai bei bortai iš granito.

Tiesa, augalų priežiūros specialistai patys patarė nupjauti 22 puvinio pažeistas liepas. Vietoje jų bus pasodinti jauni medeliai.

Radiniai – ir senoviniai

Vykdomų darbų progresas geriausiai matomas apžiūrint gatvės vidurį. Šioje dalyje beveik viskas parengta naujos dangos – granito plokščių klojimui. Jau supiltas skaldos ir smėlio pagrindas, kurio storis siekia 60 – 70 centimetrų. Darbininkams persikėlus į pakraščius pėstieji galės vaikščioti viduriniąja dalimi.

Darbai pakraščiuose ir dalyje Nepriklausomybės aikštės, supančios Šv. Arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčią, užtruks keletą mėnesių. Per tą laiką bus  išlygintas gruntas, paklotos naujos požeminės komunikacijos, patiesti elektros kabeliai medžių apšvietimui įrengti. Beje, kasinėdami darbininkai aptinka ir senų komunikacijų, nepažymėtų jokiuose brėžiniuose.

„Randame įvairių dalykų. Būna, kad aptinkame kabelį, apie kurį niekas nežino. Atkasame senovinių vamzdžių, gamintų beveik prieš  šimtmetį Vokietijoje, pasitaiko senovinių kolektorių. Stengiamės atsirinkti, kas yra svarbu, o kas – tik balastas“, - dėstė bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas A.Budreika.

Prioritetas - kokybė

Įsibėgėjusiems statybininkams teks palaukti granito plokščių tyrimo pabaigos. Kadangi išlaidos joms sudaro nemenką projekto sąmatos dalį, plokščių kokybei skiriamas ypatingas dėmesys. Kauno miesto savivaldybė ir projekto architektas Šarūnas Kiaunė birželio pabaigoje atsirinko tinkamiausius granito atspalvius, o jo pavyzdžius perdavė tirti nepriklausomoms laboratorijoms. Jose per porą mėnesių bus įvertintas plokščių stiprumas gniuždant, vandens įgeriamumas, atsparumas šalčiui ir kitokiam išoriniam poveikiui. Numatyta pakloti pilkos ir juodos spalvos plokštes.

Atliekant darbus stengiamasi atnaujinti kuo daugiau įrenginių po žeme. Kauniečiai dar nepamiršo šią vasarą nutikusios avarijos, kai prie alėjos fontano dėl sulūžusio kolektoriaus susmuko grindinys. Šalinant avarijos pasekmes teko ardyti dangą ir keisti sulūžusią plokštę,

„UAB „Autokausta“  bei jos dukterinė įmonė UAB „Lietuvos kelių statyba“, savo gretose turi didelį specialistų būrį (dirba apie 560 darbuotojų), įmonės nuosavybėje turime apie 300 vnt. įvairios statybinės technikos, tris gamyklas (betono, asfalto bei metalo konstrukcijų su savikontrolės bei kokybės parametrų kontrolės laboratorijomis) bei didelį patirties potencialą, todėl stengiamės dirbti taip, kad grįžti čia nereiktų bent kelis dešimtmečius, o gal ir pusšimtį metų. Dabar yra tinkama proga sustiprinti šulinių, kolektorių perdangas, atnaujinti kuo daugiau komunikacijų“, - aiškino A.Valinskas.

Baigę darbus šiaurinėje Nepriklausomybės aikštės dalyje, darbininkai persikels į pietinę aikštės dalį.  Pirmasis Laisvės alėjos atnaujinimo etapas, kainuosiantis apie 4,86 mln. eurų, turėtų baigtis 2017 metų balandį, tačiau stengiamasi, kad šis terminas sutrumpėtų bent iki 2016 pabaigos. Iki 2020-ųjų numatyti dar penki rekonstrukcijos etapai. Bendra projekto sąmata sieks apie 20 mln. eurų. Pagrindinė Kauno gatvė, tuo metu pavadinta Nikolajaus prospektu, buvo nutiesta 1847 metais. Pastarąjį sykį didesni atnaujinimo darbai joje vyko dar sovietmečiu.

 

GALERIJA

  • Laisvės alėjos rekonstrukcijoje – naujas postūmis
  • Laisvės alėjos rekonstrukcijoje – naujas postūmis
  • Laisvės alėjos rekonstrukcijoje – naujas postūmis
Elijaus Kniežausko nuotr.
Gairės: Autokausta inf.
Rašyti komentarą
Komentarai (13)

natūroje

reikės 20 metų žagsėt pilkus rombus ir įstrižaines klijuojant ........... ''laikinoji'' dar nesuvokia busimos bėdos kainos

senukas

jo,Matijošaitis ir ŽALGIRIO areną pastatė,ir Parodos kalną bei Aukštaičių g.,A.Juozapavičiaus pr., griūvančią Savanorių pr. įkalnę...ir t.t. Tai šauniojo pagyrūno ir aklų ančiukų liaupsės.

AAAA

Monolitinti bortelius apie medžius, ir dar - labai arti kamienų, pati prasčiausia mintis. Jie privalo būti išardomi, nes po kurio laiko juos teks atitraukti nuo kai kurių medžių kamienų. Čia įžiūriu tyčinį aplaidumą.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS