Baroko genijaus opera skambės Klaipėdoje | KaunoDiena.lt

BAROKO GENIJAUS OPERA SKAMBĖS KLAIPĖDOJE

  • 0

Gruodį pirmą kartą Lietuvoje atlikta Antonio Vivaldi opera „Orlando furioso“ jau kitą savaitę nuskambės pajūryje – Klaipėdos koncertų salėje, kur publika turės retą progą išgirsti šią barokinę operą.

Pastatė muzikinę dramą

Jos pastatymas subūrė puikią profesionalių menininkų komandą – prie Klaipėdos kamerinio orkestro prisijungė ne kartą su juo koncertavęs dainuojantis barokinio smuiko virtuozas Dimitrijus Sinkovskis, tapęs šios operos muzikos vadovu, ir ją režisavusi Jūratė Vansk.

A.Vivaldi operos „Orlando furioso“ („Įniršęs Rolandas“) premjera įvyko 1727-ųjų lapkritį Venecijos San Angelo teatre, kuriame kompozitorius dirbo meno vadovu. Šios muzikinės dramos (dramma per musica) librete pasakojama istorija apie įsimylėjusį Rolandą, kurio jausmų neatliepė širdies dama. Kūrinyje susipina septynių personažų likimai, įtaigiai perteikiami herojų troškimai, viltys, jų puikybė ir manipuliacijos. Meilė – vienintelė tikra vertybė – virsta pasakojamos istorijos ašimi.

Subūrė tarptautinę komandą

Operą atliks lietuviai solistai Jomantė Šležaitė (sopranas), Rūta Vosyliūtė (sopranas), Vaidas Bartušas (kontratenoras), taip pat žymus kontratenoras D.Sinkovskis iš Rusijos, Lietuvoje gyvenanti latvė Gunta Gelgotė (sopranas) ir norvegas Steinas Skjervoldas (baritonas). Pagrindinio veikėjo Rolando partiją, sekant baroko tradicijomis, dainuos Nora Petročenko (mecosopranas).

Barokinio griežimo specifiką ir repertuarą meistriškai įvaldęs rusų smuiko virtuozas D.Sinkovskis kūrybinę partnerystę su Klaipėdos kameriniu orkestru patvirtina jau ketvirtu bendru projektu. Muzikas savo koncertuose griežia ir diriguoja, tačiau publiką labiausiai nustebina prabilęs unikalaus tembro balsu – kontratenoru. D.Sinkovskio aukštas vyriškas balsas yra lankstus ir gerai tinka subtiliai baroko ornamentikai atskleisti. Savo pasirodymuose jis kolegas ir publiką pakeri magiška garso šviesa ir atlikimo kokybe.

Šioje A.Vivaldi operoje tradiciškai pinasi arijos ir rečitatyvai. Tapybiškos instrumentinės muzikos meistras sukūrė intensyvų emocinį garsovaizdį, turėdamas gana nedidelės sudėties baroko orkestrą.

Istorijos ašis – meilė

Operos siužetas nukelia į meilės burtininkės Alčinos salą, kur atvyksta Andželika ir jos ištikima bičiulė Bradamantė. Andželika su mylimuoju Medoru, bėgdami nuo ją persekiojančio beprotiškai įsimylėjusio Rolando, išsiskiria. Andželika prašo Alčinos padėti surasti Medorą. Klastingoji kerėtoja pažada vėl juos sujungti, o už tai tikisi Bradamantės širdies draugo Rudžiero, kurio trokšta sau. Meilės burtininkė užburia Rudžierą, tačiau Bradamantė sužino, kaip panaikinti jos kerus... Medoras pasiekia Alčinos salą. Jau netrukus jis tuoksis su mylimąja, bet Rolando puikybė gąsdina jaunuosius. Rodydama šiltus jausmus Rolandui, Andželika gudrauja – nuvilioja jį į pražūtingą olą. Andželika ir Medoras susituokia. Lauramedžio žievėje jie išrėžia atminimo žodžius: „Andželika čia tapo Medoro žmona.“ Rolandui pavyksta rasti kelią iš olos. Išvydęs meilės priesaikas ir supratęs, kad prarado taip trokštamą moterį, Rolandas įniršta iki beprotybės. Kliedėdamas sudaužo burtininko Merlino statulą, taip sunaikindamas Alčinos magiškas galias. Rolandas atgauna sveiką protą. Jis suvokia, kad meilė jėga nepasiekiama ir palaimina jaunavedžius, linki jiems amžinų švelnios draugystės ryšių.

A.Vivaldi opera „Orlando furioso“ – sausio 11 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS