Draudikų išmonė šokiruoja: klientas ne tik neatgavo pinigų, bet ir liko skolingas? | KaunoDiena.lt

DRAUDIKŲ IŠMONĖ ŠOKIRUOJA: KLIENTAS NE TIK NEATGAVO PINIGŲ, BET IR LIKO SKOLINGAS?

Pirma laiko nutraukęs automobilio civilinės atsakomybės draudimo sutartį klaipėdietis ne tik neatgavo lėšų už nepanaudotą draudimo sutarties laiką, bet dar ir liko skolingas draudimo bendrovei.

Skola už negautas paslaugas?

Vairuotojas automobilį buvo apdraudęs įmonėje "Lietuvos draudimas".

Pardavęs šią savo transporto priemonę, vyras tikino nusprendęs nutraukti civilinės atsakomybės draudimo sutartį, kad ja nepasinaudotų gerokai jaunesnis mašinos pirkėjas.

"Automobilis buvo draustas metams. Mašiną neseniai pardaviau ir kreipiausi į draudimo bendrovę dėl draudimo sutarties nutraukimo, nes jau nesu tos transporto priemonės savininkas. Dažniausiai sutarties likutinę sumą draudimo bendrovės perkelia, sulaiko iki kitos sutarties pasirašymo arba grąžina klientui. Tačiau ne tik kad neatgavau nepanaudotų pinigų, bet sužinojau, jog dar esu skolingas. Tai mane sukrėtė", – tikino vyras.

Šis klientas sutartį su įmone "Lietuvos draudimas" pasirašė praėjusių metų lapkričio viduryje.

"Sutartį nutraukiau šių metų spalio 26 dieną. Draudimo įmoka buvo 97,62 euro. Už nepanaudotą laikotarpį susidariusi suma įvertinta 4,53 euro. Tačiau atsiųstame kreditiniame dokumente atsirado keistas įrašas "Draudimo sutarties vykdymo sąnaudos", kurios įvertintos 9 eurais", – vartydamas dokumentus tikino vairuotojas.

Galutinis rezultatas klientą pribloškė.

"Ne tik negrąžinama nepriemoka arba nepasiūloma jos perkelti į kitą draudimo sutartį, bet dar likau skolingas draudikams. Automobilius vairuoju ne vieną dešimtmetį. Teko parduoti ir pirkti naujus, tačiau į tokią situaciją papuoliau pirmą kartą. Nors tai nėra ženkli suma, kuri ką nors man reikštų, tačiau ėmiau aiškintis, kodėl netikėtai tapau skolingas bendrovei, jei iš jos negavau dalies paslaugų?" – stebėjosi klaipėdietis.

Atsiuntė reikalavimą sumokėti

"Lietuvos draudimas" atsiuntė vairuotojui reikalavimą susidariusią skolą sumokėti iki spalio 26 d.

"Nesiginčijau. Sumokėjau. Tačiau vis tiek sulaukiau laiško su priekaištu, kad nepriemoka nesumokėta. Mandagiai dar kartą parašiau bendrovei, kad reikalaujamą sumą pervedžiau dar išvakarėse. Tačiau ir po to iš bendrovės sulaukiau SMS žinutės apie skolą. Na, matyt, tai tik demonstruoja šios įmonės bendrą požiūrį į klientus. Aš veikiausiai daugiau niekada nepanorėsiu naudotis šios bendrovės paslaugomis", – įpykęs kalbėjo vyras.

Gyventojas tikino, jog įmonė, pateikdama sąskaitą su įrašu, kad jam suteikė 102,09 euro vertės paslaugas, jo galva, elgiasi ne itin oriai.

"Paslaugą įmonė teikė tik iki šių metų spalio 26 dienos, taigi bendrovės įsipareigojimai klientui sutrumpėjo 18 dienų. Kitaip tariant, savo sumokėtų pinigų klientas neišnaudojo, tačiau bendrovė tą naudą sau dar ir įvertino tam tikra papildoma mokėtina suma iš kliento kišenės. Labai gražu", – nuomonę reiškė klaipėdietis.

Vyras kėlė klausimą, kodėl klientui iš anksto nebuvo žinoma, kad įmonė sutarties nutraukimo paslaugą vertina pinigais, kaip komerciniame banke.

Nuostata: klaipėdietis stebėjosi draudikų išmone – žmogus pastatomas į tokią padėtį, kuri tarsi varžo jo teisę bet kada parduoti automobilį, nes teks patirti nemalonių ir kišenę tuštinančių formalumų nutraukiant civilinės atsakomybės draudimo sutartį. / Shutterstock nuotr.

"Kokiu įstatymu remiantis klientams yra skaičiuojamos netesybos arba "draudimo sutarties vykdymo sąnaudos", kaip įvardijo ši bendrovė? Ar toks kliento įsipareigojimas atsispindi visose šios įmonės sutartyse su klientais? Kaip turėtų elgtis klientai, kad sutarties nutraukimo proceso nereikėtų apmokėti tokiais pertekliniais mokesčiais? Ar jis turėtų savo civilinės atsakomybės draudimą perduoti tretiesiems asmenims, kad jau šie galėtų ja naudotis iki baigiantis terminui? Kam tuo atveju tektų atsakomybė įvykus eismo įvykiui? O gal tuomet visi, apsidraudusieji "Lietuvos draudime", automobilius turėtume parduoti tik tada, kai baigiasi draudimo sutartis?" – klausimus bėrė vyras.

Atskaito išlaidas

Įmonės "Lietuvos draudimas" Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas paaiškino, kad bendrovė rėmėsi įstatymu įtvirtintomis nuostatomis.

"Privalomojo draudimo sutarties sudarymo, vykdymo ir nutraukimo sąlygas visoms draudimo bendrovėms, visiems klientams ir sutartims nustato LR transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymas. Įstatyme sakoma, kad draudėjas turi teisę nutraukti įprastinę draudimo sutartį, apie tai raštu įspėjęs draudiką ne mažiau kaip prieš 15 dienų iki numatomo draudimo sutarties nutraukimo dienos. Šiuo atveju draudėjui grąžinama sumokėta draudimo įmoka už likusį draudimo sutarties galiojimo laikotarpį, atskaičius sutarties sudarymo ir vykdymo administracines išlaidas", – situaciją komentavo įmonės atstovas.

Šių administracinių išlaidų dydis numatomas konkrečioje su klientu sudaromoje sutartyje.

"Kiek mums yra žinoma, "Lietuvos draudimas" taiko vienus mažiausių įkainių rinkoje. Priminimai klientams yra siunčiami ir generuojami automatiškai sistemos, šiuo atveju klientas gavo priminimą ir SMS žinute ir e. laišku vienu metu, 20 minučių laikotarpyje. Gali pasitaikyti, kad klientas žinutės gavimo metu jau būna sumokėjęs įmoką, tačiau ji dar nėra pasiekusi mūsų, tokiu atveju klientams rekomenduojama nereaguoti į priminimą", – aiškino įmonės atstovas.

Taiko įvairius įkainius

Nepriklausomi draudimo brokeriai tikina, jog renkantis draudiką klientui vertėtų gerai pasidomėti, kokias sutarties nutraukimo sąlygas kelia kompanijos.

"Vieni draudikai gali taikyti 10, kiti 30 procentų sutarties sumos įkainį. Sutarties administravimo išlaidos estų kompanijoje "IF" sudaro 15 procentų. Norvegų bendrovė "Gjensidige" taiko 20 procentų sumą nuo sutarties sumos. Kompanija "Compensa" taiko 30 procentų įkainį, kitas draudikas – bendrovė BTA numato 35 procentų sumą", – bendrovių įkainius dienraščiui vardijo nepriklausomas draudimo brokeris, nepanorėjęs viešinti pavardės.

Gyventojas tikino, jog įmonė, pateikdama sąskaitą su įrašu, kad jam suteikė 102,09 euro vertės paslaugas, jo galva, elgiasi ne itin oriai.

Pasak specialisto, vis dėlto kompanijos taiko įvairius bendravimo su klientais būdus.

"Jei sutartis nutraukiama pirma laiko, tikėtina, kad žmogus įsigijo kitą automobilį. Nepanaudotą sumą galima perkelti į kitą sutartį, galima grąžinti klientui į sąskaitą arba galima panaudoti likutį kito šeimos nario draudimo sutarčiai. Įmonė "Lietuvos draudimas" laiko kliento nepanaudotas lėšas sąskaitoje, tačiau ir nereikalauja mašinos pardavimo sutarties, kurią anksčiau buvo privalu pateikti", – savo patirtimi dalijosi brokeris.

Nepriklausomas brokeris tikino, kad apsidraudus automobilį kasko draudimu ir panorus nutraukti sutartį, pavyzdžiui įmonėje "Lietuvos draudimas", verta atkreipti dėmesį į terminus.

"Jei klientas norės nutraukti tokią sutartį anksčiau laiko, jis galės tai padaryti tik jei nuo sutarties sudarymo dienos yra praėjusios 92 dienos. Kitu atveju bus taikomas 45 eurų sutarties nutraukimo mokestis. Taip pat privaloma pateikti pirkimo–pardavimo sutartį bei automobilio išregistravimo dokumentą. Jei draudėjas savo ar savo šeimos nario vardu per 30 dienų apdraus kitą automobilį, tai anksčiau pritaikytas 45 eurų mokestis bus įskaitytas naujai sudarytai sutarčiai", – patikino brokeris.

Likutį rado po dvejų metų

Kita draudimo kompanija "Ergo" sutartyse pažymi, jog nutraukus sutartį taikomas 15 proc. įkainis nuo draudimo sutartyje nurodytos draudimo įmokos, bet ne daugiau nei po draudimo sutarties nutraukimo likusi sumokėtų draudimo įmokų suma.

"Sunku komentuoti, nes kiekviena kompanija yra pasitvirtinusi skirtingas tvarkas. Vienoje įmonėje įmoka negali būti didesnė, nei žmogui liko nepanaudota pinigų suma. Tačiau kitos įmonės, kaip "Lietuvos draudimas", likutį sąskaitoje gali laikyti metus. O štai įmonėje "Ergo" mano vieno kliento nepanaudotas likutis buvo saugomas dvejus metus ar net ilgiau. Klientui buvo pačiam netikėta, kai kompanija pasiūlė mažesnę įmoką, nes įskaičiavo nepanaudotą likutį. Atėjo žmogus drausti automobilio po ilgoko laiko, net jau pamiršęs apie buvusią sutartį, ir kompanija surado ir įskaitė likutį. O štai kitose kompanijose likutį privalu panaudoti per mėnesį – arba grąžinami pinigai į kliento sąskaitą, arba panaudojama kitai sutarčiai", – pasakojo brokeris.

Rašyti komentarą
Komentarai (17)

Ponia

Viskas draudikų naudai: sutartyse viskas labai gražu, o visa esmė - draudikų pasitvirtintose taisyklėse, kurios net 50 lapų apimties. Taigi, skaitykite, kad suprastumėte, kad ne kažin ką jie atlygina.

Anonimas

paduotu tuos lapus ir sakytu skaitykite ,sakyti palikau akinius .nematau tai tas draudikas lai skaito ! paziureciau kaip tuos lapus pries pasirasant skaitytu klientui !!! fantazija GREIT atsoktu . o cia iesko durneliu LD !!

Anonimui - klaustukininkui

Pastoviai piktiniesi dėl žurnalistų dedamų klaustukų. Esi, Tamsta bukas kaip bato aulas arba kaip netašytas kuolas. Suprantama, nežinai kodėl kartais rašo "galimai", Jeigu turi pažįstamų mokančių rašyti, gal žinos kam tie klaustukai, pasiteirauk, aišku geriau paaiškintų teisininkai.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS