Kelionės kaina – tarsi mįslė | KaunoDiena.lt

KELIONĖS KAINA – TARSI MĮSLĖ

Iš Klaipėdos į turistinę kelionę susiruošę žmonės kaskart patiria daugiau išlaidų negu tokį pat kelialapį įsigiję vilniečiai. Uostamiesčio gyventojams tenka pakloti bemaž 40 eurų dar ir už tai, kad būtų nuvežti į Kauną, iš kur prasideda išvykos, net jeigu tuo pačiu autobusu keliauja ir į užsienį. Tuo metu sostinės gyventojai už tokią pat paslaugą nemoka nė cento.

Naktį nutvėrė autobuse

Klaipėdietė Daiva I. šią vasarą sumanė keliauti į Austrijos Alpes ir sudarė sutartį kelionių agentūros "Grūda" Klaipėdos skyriuje.

Moteris ne pirmą kartą keliavo su šia agentūra, bet dabar tikina daugiau to nedarysianti.

Nors kelionė klientei patiko, jokių pretenzijų gidei ar vairuotojui neturi, tačiau nuotaika jai sugedo dar prieš išvykstant iš Klaipėdos.

Kadangi Daiva I. naudojosi "Grūdos" paslaugomis ne pirmą kartą, žinojo, kad ši bendrovė turi sutartį su Klaipėdos autobusų parku.

Tad tas pats autobusas, į kurį visi grupės turistai susirenka Kaune, važiuoja iš Klaipėdos.

Moteris susiskambino su vairuotoju ir susitarė, kad įsės į autobusą prie autobusų parko.

"Argi ne logiška, kad klaipėdiečiai į jį ir įsėstų? Juk jo nuvažiavimas į išvykimo vietą – Kauną vis tiek jau apmokėtas. Naktį prie "Akropolio" atvažiavo vadybininkas Ignas Kaniava. Jis apsidžiaugė mus "nutvėręs" ir pradėjo grasinti mane išlaipinsiąs, jei tuojau pat nesumokėsiu už nuvežimą į Kauną. Klausiau jo, kokiu būdu jis tai padarys? Juk turėjau kelialapį tuo autobusu būtent tai kelionei. Ant autobuso buvo parašyta, kad jis važiuos į Austrijos Alpes. Net jei jis naktį būtų iškvietęs policiją, aš parodyčiau, kad turiu teisę važiuoti šiuo autobusu. Nuotaika buvo sugadinta. Man ne tų pinigų gaila, bet svarbus pats principas. Iš mūsų buvo pareikalauta po 36 eurus. Kai pradėjau piktintis, ši kaina staiga sumažėjo beveik perpus, tada jau užteko ir 20 eurų nuo vieno žmogaus. Jokio dokumento už tai mums vadybininkas neketino duoti", – piktinosi klaipėdietė Daiva I.

Čekio negavo nė vienas?

Klientė pasakojo, jog sutartyje mažomis raidelėmis rašoma, kad "jeigu sutartis nėra vykdoma pagal turisto protingus lūkesčius, kurių pagal sutarties sąlygas ir teikiamų paslaugų pobūdį turistas galėjo turėti, kelionių organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius".

"Mano protingas lūkestis yra toks – jeigu autobusas į kelionės išvykimo vietą važiuoja iš mano miesto, turėdama kelialapį aš galėčiau į jį įsėsti. Beje, anksčiau aš taip važiavau keturis kartus", – prisipažino moteris.

Ją nustebino ir kitas dalykas. Pradžioje reikalavęs iš kiekvieno 36 eurų už kelionę iš Klaipėdos iki Kauno ir atgal, vadybininkas galiausiai sumažino šią kainą vos ne perpus – kiekvienas klaipėdietis už šią kelionę sumokėjo 20 eurų.

Vadybininkas nebuvo pasiruošęs nė vienam jų duoti bent kokį pinigų priėmimą patvirtinantį dokumentą.

Daiva I. pareikalavo kvito arba čekio už sumokėtus pinigus. Kategoriškai paprašytas jis ant popieriaus lapo ranka parašė gavęs pinigus.

Už ką klientė sumokėjo šią sumą, raštelyje nepažymėta.

Mažina savo išlaidas

"Prieš trejus metus, kai važiavau į šios kelionių agentūros organizuojamą kelionę į Čekijos kalnus, iš mūsų už nuvežimą iki Kauno paėmė net ne už du, o už tris žmones, mat jiems esą dviejų neapsimoka vežti. Tada autobusas taip pat važiavo iš Klaipėdos. Kai apie tai sužinojau, nuėjau į agentūrą ir oficialiai atsisakiau brangios paslaugos. Man grąžino pinigus be jokių pretenzijų. Pinigų už pervežimą iki Kauno apskaitos nebuvo ir tada. Aš supratau, kad tai yra įmonės pasipinigavimas. Jeigu jie samdytų autobusą vien tik turistams iš Klaipėdos į išvykimo vietą nuvežti, tada viskas būtų pateisinama ir suprantama. Šiuo atveju, mano supratimu, klientams dirbtinai didinama kelionės kaina. Vien todėl su šia agentūra niekada nebevažiuosiu, nes jie negerbia klientų ir jų nebrangina", – piktinosi klaipėdietė.

Dar prieš kelionę į Alpes šių metų rugpjūtį moteris skambino įmonės vadybininkams ir kalbėjo apie tai, kad žmonėms tyčia sudaromos kliūtys ir nuostoliai.

Klientė klausė, ar agentūrai bus geriau, jei ji pati nuvažiuotų į Vilnių ir ten įsėstų į autobusą, o už kelionę iš sostinės iki Kauno nieko nemokėtų.

Kuo klaipėdiečiai yra blogesni už vilniečius ar kokius alytiškius?

"Visiškai nesuprantu, kuo klaipėdiečiai yra blogesni už vilniečius ar kokius alytiškius? Kodėl visus kitus turistus, važiuodamas pakeliui, vairuotojas paima nemokamai, kai kurių net vyksta surinkti atskirai ir už tai neima mokesčio, o iš klaipėdiečių reikalaujama pinigų, nors jie įsėda į tą patį autobusą, kuris vyksta į kelionę? "Grūda" turi daug gerų kelionių, ne kartą naudojausi jų paslaugomis ir jomis buvau patenkinta, bet ta ne vienus metus besitęsianti neteisybė labai užgavo", – argumentavo nepatenkinta klientė.

Moteris bandė klausti, kodėl iš vilniečių už nuvežimą į Kauną neimamas mokestis. Jai buvo paaiškinta, kad sostinėje yra daug kelionių agentūrų ir tokiu būdu bandoma jas nukonkuruoti. Kita vadybininkė Daivai I. dėstė – taip elgiamasi siekiant sumažinti agentūros išlaidas.

Mokestis – įmonės reikalas

Su Daiva I. bendravęs "Grūdos" vadybininkas Ignas Kaniava tikino, jog dalis klientų būna nepatenkinti reikalavimu sumokėti už nuvežimą iki Kauno. Bet dar daugiau nepatenkintų būtų, jei tokios paslaugos įmonė neteiktų.

"Mes suteikiame ją, jeigu atsiranda bent keturi turistai. Kartais samdome mikroautobusą, kartais net taksi, jeigu yra tik keturi žmonės. Pasitaiko, kad važiuoja tas pats autobusas, kuris veža turistus ir į kelionę. Bet ir tuo atveju už pervežimą reikia mokėti, nes tai yra mokama paslauga. Mūsų įmonė yra nustačiusi pervežimo kainas. Lygiai taip pat už pervežimą moka keliaujantieji iš Šiaulių, Panevėžio, jeigu vykstama į Vakarus arba į pietų pusę, – aiškino vadybininkas. – Dažniausiai iš Klaipėdos važiuoja vos du ar trys žmonės, ir mums samdyti transportą labai daug kainuoja. Ar vežame juos atskirai samdytu transportu, ar į kelionę važiuojančiu autobusu, yra tik mūsų reikalas. Gal mes samdome Klaipėdos autobusų parko autobusą būtent tam, kad vairuotojas paimtų ir klaipėdiečius. Kitu atveju gal klaipėdiečių nesamdytume, o rastume autobusą Kaune ir jam nereikėtų papildomai mokėti už nuvažiuotus kilometrus, vairuotojo darbo valandas ir kitus dalykus."

I.Kaniava tikino, kad klaipėdiečių autobusai samdomi ne todėl, kad yra pigesni.

Agentūros poziciją išreiškęs vadybininkas tvirtino, kad įmonė yra nustačiusi konkrečią gabenimo kainą, o kelialapius įsigydami žmonės sutartį sudarė kelionei iš Kauno.

Todėl į sutartį esą įrašoma išvykimo vieta. Į ją įtraukiama ir nuvežimo iki Kauno paslauga.

Pritaikė išskirtinę nuolaidą

I.Kaniava puikiai prisiminė konfliktą su minėta klaipėdiete.

Aiškindamas, kaip atsitiko, kad oficialiai nustatytą vežimo kainą sumažino vos ne perpus, vadybininkas tikino klientei pasiūlęs specialią kainą.

"Nieko keisto čia nėra. Derinimas vyko paskutinę dieną, o klientams taip buvo patogiau, jie nebenorėjo ateiti į mūsų biurą ir pažadėjo pinigus atiduoti prie autobuso. Mums nesunku padaryti klientams paslaugą, o pirmadienį darbe gautus pinigus "įmušti į kasą". Nuolaida padaryta iš dalies todėl, kad nesamdėme atskiro mikroautobuso. Bet ne vien todėl. Tai buvo išskirtinis atvejis, pirmas ir vienintelis, kai pasiūlėme nuolaidą šiai paslaugai. Šiuo atveju klientai paprašė nuolaidos, ir mes ją padarėme, – aiškino vadybininkas. – Veltui nuvažiuoti tai klientei nepavyko, nes aš pats ją radau sėdinčią autobuse. Nujaučiau, kad taip gali atsitikti, ir nusprendžiau pasielgti principingai. Yra nustatyta kaina, ir viskas. Jeigu tokios taisyklės netenkina, galima nesinaudoti paslaugomis."

Ta pati 20 vietoj 36 eurų paslaugos kaina pasiūlyta ir dar trims tąnakt tuo autobusu važiavusiems klientams. Esą jie prašę sumažinti vežimo iki Kauno kainą, todėl jis ir sutikęs.

Pasak jo, šiais laikais neįmanoma parduoti kelionės be nuolaidos, tad faktiškai visi klientai sulaukia nuolaidų kelionės paketui.

Esą žmonės paprašo, o vadybininkas žiūri, ar gali bent kiek sumažinti kainą.

Nusprendė pasielgti principingai

"Ten pat prie autobuso paėmiau priemoką, bet naktį kasos aparato negaliu nešiotis, todėl ir kvitą pasiūliau ateiti pasiimti grįžus iš kelionės. Moteris neatėjo po kelionės ir kvito nepasiėmė. Beje, ir kiti trys klientai taip pat neužsuko", – komentavo įvykį I.Kaniava.

Aiškindamas įmonės nuostatą neimti papildomo mokesčio iš vilniečių, "Grūdos" atstovas teigė, kad iš sostinės paprastai važiuoja nuo 15 iki 20 turistų, ir įmonė juos veždama nepatiria nuostolio.

O vežti iš Klaipėdos keturis ar penkis žmones yra brangu.

Jeigu iš uostamiesčio į kelionę susiruoštų tokia pat didelė grupė keliautojų, kaip iš sostinės, galbūt ir jiems nereikėtų mokėti už nugabenimą arba ši kaina būtų kur kas mažesnė, nei oficialiai skelbiama.

Komentaras

Gražina Rimkienė

Klaipėdos AVMI Kontrolės departamento direktorė, atliekanti viršininko funkcijas

Įmonės vadybininkas, už teikiamą paslaugą gavęs grynuosius pinigus, keleiviams iškart privalo pateikti pinigų priėmimo kvitą, kasos aparato kvitą ar kitą pinigų sumokėjimą patvirtinantį dokumentą, nustatytą teisės aktų reikalavimuose, o ne raštelį. Prekės ar paslaugos kainą įmonės nustato atsižvelgdamos į rinkos kainą. Kaina yra nustatoma įvertinus sandorio pelningumą ir jo ekonominį pagrįstumą, vadovaujantis rinkos ekonomikos logika, rinkos ir ekonominių sąlygų tyrimų bei stebėjimų rezultatais. Taigi, sudaromų prekių ar paslaugų kainą įmonės nusistato pačios. Tačiau apskaitos dokumentą už gautus iš kliento pinigus už paslaugą įmonės atstovas pateikti privalo. Keleivius vežęs, grynuosius pinigus gavęs ir apskaitos kvito neišdavęs įmonės atstovas galbūt padarė apskaitos taisyklių pažeidimą, kai nėra išduodamas apskaitos dokumentas. Už tai numatyta administracinė atsakomybė – bauda.

GALERIJA

  • Dokumentas: klientės paprašytas vadybininkas naktį ranka parašė paėmęs pinigus, tačiau kokiu tikslu tai padarė, nepažymėjo.
Rašyti komentarą
Komentarai (23)

Agnė

Nuo Klaipėdos iki Kauno - 200 km. Autobusui tai - papildomas kuras, vairuotojų darbo valandos (atlyginimas), autobuso nuomos valandos (skaičiuojama paromis). Viskas - pinigai. Kiek kainuoja reisinio autobuso bilietas Klaipėda - Kaunas?

Mėgstu keliauti

bet nemėgstu kai reikia persėdinėti pvz.nuvažiavus į Kauną, Vilnių ar Šiaulius.Būtų gerai kad kelionės maršruto pradžia būtų Klaipėdoje, skant-,,kur paėmei, ten ir gražink".Tikrai dažniau pirkčiau pažintines keliones, ir , manau, ne tik aš vienas//Susiruošiau neseniai pasivažinėti į Lenkiją, susiradau int.viešbutį, sugaudžiau kaip eina traukiniai..Paaiškėjo, kad nuvažiavimas iki Kauno kainuoja daugiau nei važiavimas į Varšavą!Kaip čia su tom kainom išeina?Jei imti atstumus tai vsai ,,ne į temą" gaunasi.Kaip ir su Kaliningradu..Gal kas paaiškins kas čia tuos riebalus nuo važiavimų sau ima?

Arunas

Geras. Vadybininko paaiskinimas : "cia musu reikalas". Ir kvitas. Cia tik chalturke pavadint galima, tai 36€, tai 20€. Aiskina, kad yra nustatyti ikainiai, tai kodel kinta sulyg nepasitenkinimu? Jovalas kazkoks.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS