Klaipėdos licėjuje – tarptautinių projektų ir mainų gausa | KaunoDiena.lt

KLAIPĖDOS LICĖJUJE – TARPTAUTINIŲ PROJEKTŲ IR MAINŲ GAUSA

  • 0

Klaipėdos licėjaus mokiniai ir mokytojai ne vienerius metus dalyvauja tarptautiniuose projektuose ir įvairiose mainų programose. Tokių projektų nauda didžiulė – mokiniai, tobulindami savo užsienio kalbų įgūdžius, gyvai susipažįsta su skirtingų šalių kultūromis, per įvairias integruotas meno, inžinerijos, socialines bei sportines veiklas ugdo savo kūrybiškumą, socialines-emocines kompetencijas, o pedagogai aktyviai perima ir atveža į licėjų geriausių Europos mokyklų patirtį.

Ugdo kūrybiškumą

Jau trečius metus vykdomas Erasmus+ programos KA2 strateginės partnerystės projektas “Kūrybiškumui nėra ribų. Šiame projekte dalyvauja net dešimt Europos šalių.

Tad Klaipėdos licėjaus mokiniai, dalyvaudami projektinėse veiklose, baigia jas visas aplankyti.

Projekto pasirinktos temos suteikė galimybę mokytis gyvai ir praktiškai. Jame susipynė anglų kalba, dailė, muzika, šokis, vaidyba, istorija ir geografija, o visa tai sujungė informacinės technologijos.

„Projektas atliko svarbų vaidmenį tradicinius mokymosi būdus derindamas su netradiciniais, suteikdamas naujų galimybių kūrybiškumui pasireikšti. Projekto galutiniai produktai – labai įvairūs: bendri koncertai, kartu kurti spektakliai, išleisti lankstinukai, kalendorius, brošiūros, CD-ROM, fotografijos, meno kūriniai“, – apibendrino licėjaus projektų vadovė, anglų kalbos mokytoja Lina Lorenzo-Ruiz.

Mezga naujus ryšius

Klaipėdos licėjus pradėjo mainų programą su geriausiu Pietų Italijos Gamtos mokslų ir Paryžiaus licėjais.

Nors Klaipėdos licėjuje mokiniai pagilintai mokosi anglų kalbos, nuo ketvirtos klasės gali pradėti mokytis ir kitų užsienio kalbų.

Tarptautinės mokinių mainų programos padeda mokytis kalbų gyvai, geriau pažįstant tos kalbinės aplinkos kultūrą.

Šiais mokslo metais italų kalbos mokytojos Vaidos Kazlauskienės iniciatyva pradėti mokinių ir mokytojų mainai su Sicilijoje veikiančiu Termini Imerese Nicolo Palmeri gamtos mokslų licėjumi.

Prancūzų kalbos mokytojos doc. Dr. R.Mineikienės iniciatyva pradėtas bendradarbiavimas su garsiu Prancūzijoje Paryžiaus licėjumi.

Praėjusį rudenį Italijos mokiniai ir mokytojai viešėjo Klaipėdos licėjuje, lankėsi pamokose, dalyvavo įvairiose projektinėse kultūrinėse bei sportinėse veiklose, smagiai kartu leido laisvalaikį.

Šį pavasarį Klaipėdos licėjaus mokiniai ir mokytojai svečiavosi saulėtoje Sicilijoje, kur ne tik domėjosi mokymo proceso modernizavimu Gamtos mokslų licėjuje, bet ir aplankė daugybę įžymių Sicilijos vietų, pažino vietinių gyventojų gyvenimo ritmą ir stilių bei, žinoma, vietinių buvo lepinami sicilietiškos virtuvės patiekalais.

Draugystė su Paryžiaus licėjumi šiemet prasidėjo Klaipėdos licėjaus pedagogų vizitu į Paryžių. Mokytojai susipažino su Paryžiaus licėjaus mokymo programomis, vykdomais ugdymo projektais, tarptautinio bakalaureato programa. Mokinių mainai vyks kitą rudenį.

Patyrė nepamirštamų nuotykių

Šiais mokslo metais startavo naujas Erasmus+ programos KA2 strateginės partnerystės projektas "Teatras ir bendradarbiavimas“, kurio veiklos tęsis dar dvejus metus.

Projekte dalyvauja penkios šalys – Lietuva, Vokietija, Ispanija, Prancūzija bei Italija. Projekto tikslas – per bendrą meninę, kūrybinę ir sportinę veiklas ugdyti jaunuolių socialines emocines kompetencijas, toleranciją ir pagarbą kitos šalies kultūrai, skatinti kūrybiškumą, sveiką gyvenseną.

Pirmasis projekto dalyvių susitikimas įvyko šį pavasarį Vokietijoje, Heilbronn miestelyje.

„Tai nepamirštama savaitė,“ – projekto laiką Vokietijoje prisiminė Klaipėdos licėjaus aštuntokė Skaistė Jaziulionytė.

Pasak su mokiniais projekte dalyvavusio Klaipėdos licėjaus teatro mokytojo ir renginių režisieriaus Tomo Jašinsko, dienos buvo labai intensyvios, kupinos įvairių užsiėmimų.

Pirmomis dienomis mokiniams buvo organizuojama daug sportinių veiklų: šaudymas iš lankų, kopinėjimas alpinizmo centre, važinėjimas kalnų dviračiais, draugiškos varžybos komandoje irkluojant įspūdingus, didžiulius vadinamuosius drakonų laivus.

Vėliau visi dalyviai išvyko į jaunimo stovyklą, esančią atokioje, kalvotoje, miškais apaugusioje vietovėje. Neįprasta buvo tai, kad teko išgyventi be interneto ir telefono ryšio.

Čia stačia galva visi pasinėrė į stovykloje organizuotas indėnų tematikos veiklas: tipių statybą ir marginimą, totemų skaptavimą, sapnų gaudyklių kūrimą, veidų marginimą indėniškais motyvais, maisto ruošimą drauge.

Lietuvaičių iniciatyva buvo sukurtas improvizuotas šamanų ir dvasių vakaras, vainikavęs indėniškos tematikos veiklas. Užduotys, skirtos mišrioms dalyvių grupėms, reikalavo ypatingo dėmesio ir įsiklausymo.

Džiugu, kad lietuvaičiai buvo geriausiai mokantys anglų kalbą, todėl jie ir ėmėsi iniciatyvos įvairiataučių komandų veikloje. Nors anglų kalba ir buvo pagrindinė projekto veiklos kalba, jaunimas taip pat mokė vieni kitus savo gimtųjų kalbų.

Grįžus į Heilbronną, padedant vokiečių teatro profesionalams, projektą vainikavo baigiamasis tarptautinės komandos pasirodymas publikai. Po jo daugybės projekto dalyvių akyse kaupėsi ašaros, nes viešnagė baigėsi. Tačiau laukia dar vieni, ne mažiau įdomūs projekto metai.

Į klausimą, kodėl buvo verta dalyvauti tarptautiniame projekte, atsako projekto dalyviai – Klaipėdos licėjaus mokiniai: „Tarptautinio projektu metu tu susipažįsti su kitokia žmonių kultūra, su užsienio šalių jaunimu, pastebi jo panašumus ir skirtumus. Taip pat patiri nepamirštamų nuotykių, išlipi iš savo komforto zonos, įgyji daug patirties, išmėgini dalykus, kurių nesi bandęs, susirandi draugų, kurių, nors ir nematai kasdien, bet visada žinai, kad gali aplankyti ar sulaukti atvykstant. Tai laikas ir žmonės, kurie liks tavo širdyje visada!“

Mokytis vyksta ir mokytojai

2016–2018 m. Klaipėdos licėjus taip pat dalyvauja Erasmus+ programos KA1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo projekte „Mokymo proceso modernizavimas – gyvybiškai svarbus šiuolaikinės europietiškos mokyklos veiksnys“.

Projektu tikimasi modernizuoti ugdymo procesą, ypatingą dėmesį skiriant inžineriniam ugdymui, IT panaudojimui įvairių mokomųjų dalykų pamokose bei realizuojant STEAM programą.

Jau praėjusią vasarą licėjaus fizikos, teatro ir anglų kalbos mokytojai dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose Jungtinėje karalystėje. O šį pavasarį mokyklos matematikos ir anglų kalbos mokytojos vyko darbo stebėsenos vizito į partnerę mokyklą Liceo Scientifico Statale Galileo Ferraris Italijoje, Turino mieste.

Mokytojos stebėjo anglų kalbos, matematikos, socialinių ir gamtos mokslų pamokas, IKT pritaikymą ugdyme. Itin sudomino lankytos mokyklos Italijoje profilis, kuris paremtas integruotu dalyko ir užsienio kalbos mokymu, kai vienas ar keli dalykai iš dalies mokomi anglų kalba.

Projektas dar tęsis du metus. Savo profesinę kvalifikaciją Europos šalyse turės galimybę tobulinti dar 15 įvairių mokomųjų dalykų pedagogų, dirbančių 1–12 Klaipėdos licėjaus klasėse. Taip pat licėjaus vadovai ir mokytojai vykdys stebėsenos vizitus geriausiose Europos mokyklose.

„Kadangi mokymai Europos šalyse vyksta anglų kalba, licėjaus pedagogai, gilindami metodines žinias, kartu tobulina ir savo anglų kalbos įgūdžius. Tai itin svarbu mūsų pedagogams pasiruošiant ateityje Klaipėdos licėjuje šalia Valstybinės bendrojo ugdymo programos vykdyti ir tarptautinio bakalaureato IB programą, kurioje mokymas organizuojamas anglų kalba“, – džiaugėsi Klaipėdos licėjaus direktorė doc. dr. Regina Kontautienė.

GALERIJA

  • Viešnagė: anglų kalbos mokytoja Ramunė Petrauskienė ir matematikos mokytoja Daiva Valevičienė su darbo stebėsenos vizitu Italijoje, Turino gimnazijoje.
  • Emocijos: geros nuotaikos pliūpsniai Barselonoje.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS