KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos | KaunoDiena.lt

KLASCO: DULKIŲ AUDROS BUS SUVALDYTOS

Po nemalonios situacijos, kai uosto prieigų gyventojų butus užplūdo dulkės būtent iš uosto, bendrovė KLASCO prisiėmė atsakomybę ir pradėjo taikyti įvairias aplinkosaugos priemones pagal Vakarų Europoje sukauptą praktiką, kad situacija nebepasikartotų.

Taršą lėmė oro sąlygos

Užpraeitą savaitę arčiausiai uosto gyvenantys klaipėdiečiai fiksavo jų butus nuklojusių juodų dulkių sluoksnį, kas sukėlė reakciją į tokią taršą ir pirštu imta rodyti į krovos kompaniją KLASCO.

Ir nors dulkėtumui būdingi kroviniai šioje bendrovėje kraunami jau 4–5 metus, tokia situacija esą susiklostė pirmą kartą, kai nelemtai sutapo ir oro sąlygos, buvo labai karštas ir vėjuota, todėl perdžiuvusios geležies rudos granulės bei akmens anglies koksas ėmė dulkėti ir nusklido iki gyvenamųjų namų.

„Reikėtų atskirti du dalykus, pastovi tarša, kuri neišvengiama kraunant krovinius, ir tos juodos dulkės, kurios išplito į miestą, kai buvo ekstremalios oro sąlygos ir vėjo gūsiai siekė 26 m/s, todėl galėjo taip būti, kad vėjas nuo akmens anglies kokso krūvų tas dulkes išsklaidė. Tai aiškinasi Aplinkos apsaugos departamentas. Mums tai buvo ženklas, kad imtumėmės papildomų apsaugos priemonių“, – dėstė KLASCO generalinis direktorius Vytautas Kaunas.

Aplinkosaugai skyrė milijoną

Anot kompanijos vadovo, per pastaruosius kelerius metus įrangai ir technologijoms, kurios trumpintų operacijų laiką, mažintų jų kiekį ir energijos išteklius, saugotų aplinką nuo taršos,  investuota maždaug milijonas eurų.

„Įsigyti nauji „Tukan“ kranai sumažino operacijų skaičių ir laivų krovos trukmę, o kartu ir krovos poveikį uosto aplinkai. Įsigyta dulkių patekimą į aplinką mažinanti įranga, nutiesti nauji inžineriniai lietaus vandens  surinkimo tinklai. KLASCO pirmoji uoste įsigijo ir naudoja 6 vandens rūko patrankas, kurios drėkina krovinius“, – pasakojo V.Kaunas.

Artimiausiu metu esą numatyta įsigyti dar 2 tokius įrenginius. Darbuotojai apmokyti juos naudoti atsižvelgiant į vėjo kryptį ir kitas meteorologines sąlygas.

„KLASCO pirmoji uoste pradėjo naudoti ekologišką medžiagą biriems kroviniams dengti. Krovinys  specialia įranga, kuri taip pat naudojama laistyti kelius, apipurškiamas  ir padengiamas vandens ir celiuliozės mišiniu krovos vietoje. Jam išdžiūvus susidaro plėvelė, kuri išlaiko jo drėgmę ir eliminuoja dulkėtumą.  Ši olandų kompanijos technologija,  naudojama Vakarų Europos terminaluose, buvo įsigyta atsižvelgus į perkraunamus krovinius ir bendrovės krovos zonos artumą gyvenamajam kvartalui“, – teigė KLASCO generalinis direktorius.

Pasak bendrovės atstovų, susitarta ir su kita kompanija dėl jos gaminamo produkto, kurį užpurškus ant krovinio susidaro stipresnė plėvelė.

Stengsis mažinti ir triukšmą

Teritorijoje ir privažiavimo keliuose nuolat valomos dulkės. Teigiama, kad teritorija drėkinama taip pat nuolatos, pastaruoju metu technika drėkina ir valo Vitės gyvenamojo kvartalo gatves.

Vidinės kontrolės tikslais bendrovė naudoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastatytos prie krovos zonos aplinkos stebėjimo stotelės duomenis ir pagal tai organizuoja krovos operacijas. 

Teritorijoje planuojamos naujos aikštelės, kurios leis išplėsti krovos plotą ir sumažinti rietuvių aukštį.

„Nuo praėjusių metų vasaros bendrovė naktimis apribojo kai kurių krovinių  iškrovą iš vagonų. Su bendrove “Lietuvos geležinkeliai” bendraujame dėl pažangių techninių priemonių keliuose panaudojimo ir greičio ribojimo, kad sumažėtų naktinio triukšmo“, – pabrėžė V.Kaunas.

Bendrovės teigimu, šiemet pradėta bendradarbiauti su Europos aplinkosaugos specialistais, ieškant  dar efektyvesnių naujų taršos prevencijos priemonių, numatoma bendradarbiauti ir su Klaipėdos universiteto mokslininkais, dirbančiais oro tyrimų srityje. Rengiama nauja poveikio aplinkai mažinimo programa, kuri numatys priemones ir investicijų terminus. 

Ateityje, kai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rekonstruos jūrų perkėlos terminalo krantines, dalį krovinių numatoma iškelti į pietinę teritoriją. Paraiška rekonstruoti Smeltės pusiasalio KLASCO krantines yra pateikta.

GALERIJA

  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
  • KLASCO: dulkių audros bus suvaldytos
Vytauto Petriko nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (16)

Rugpjucio 18 d.

teko vaziuoti is Mukrano perkelos ir atgal.Tai is ten specialios masinos veziojo kokias tai smirdancias dujas ,gal is to musu duju fabriko ,kuris ten randasi ,tai kai prasvilpdavo nuo tokio dusinancio kvapo galima ir gala gauti.Idomu ar ten kokios tarnybos tikrina.Gal reiketu kontroliuoti ka jie vezioja nesandariai.Ir tas dalykas pastoviai.KItas dalykas tai pesciuju kelias ir dviratiniku kelias tai jau baigia uzelti zolemis ,kitais metais bus to tako nematyti ,kas atsakingas uz tas uzezulusias zoles ,juk dar neseniai gautos lesos is ES .Be to i Mukrana autobuso stoteles pastoviai lauzomos ir stiklai pabire ,ir siukledezes sudauzytos ,klaikus vaizdas.kas uz ta sektoriu atsako.Dabar pietine dalyje tiek suintensyvejo krova ,kad darbai vyksta ir iseginemis dienomis ,smarves ir duju pakanka.

Ksenopontas

Dorieji žmonės, kam reikalingos visokios higienos, sveikatos, aplinkos, ir visos apsaugos, kontoros, kurios per popieraus lapą ar monitoriaus ekraną nemato realios situacijos. Manau Skvernelis galėtų pagalvoti apie tokių kontorų likvidavimą - juk vis tiek nieko neuždraudžia, nieko nenubaudžia. O gatves gūdžiais sovietmečio metais laistydavo, ir tai nebuvo joks stebūklas. Vandenuką iš Dangės prie fanierkės pasisiurbdavo ir pirmyn..

Lt

O kaip su smarve pietinėje miesto dalyje ??? Net nebepamenu kiek jau laiko smardina ora naktimis ir niekas nieko nedaro.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS