Lietuvius stebinančios lenkų kainos – ir dėl Kinijos | KaunoDiena.lt

LIETUVIUS STEBINANČIOS LENKŲ KAINOS – IR DĖL KINIJOS

Jau tampa tradicija, kad prieš metų pabaigos šventes Lietuvos žiniasklaidoje pasipila pranešimai ir nuotraukos, informuojančios apie žemas kainas Lenkijoje.

Kinijos prekių parodos

Iš kur tas lenkų žemų kainų fenomenas? Ar vien tik zlotas, kuris atsilaiko ir prieš eurą, ir prieš Amerikos dolerį?

Aiškėja, kad prie Lenkijos žemų kainų fenomeno prisideda ir Kinija. Kai Lietuvoje ieškoma būdų, kaip komunistinei Kinijai "įžnybti", Lenkijoje, konkrečiai Varšuvoje, rengiamos Kinijos prekių parodos.

Lenkijos valdžia ir verslininkai diskutuoja ir ieško būdų, kaip, išaugus konteinerių gabenimo laivais frachtams, sumažinti jų pristatymo iš Kinijos į Lenkiją kainas. Mes net nebežinome, kiek kainuoja pristatyti konteinerį iš Kinijos į Lietuvą, nes kiniškų prekių pas mus neliko.

Lenkai skaičiuoja, kad iš Kinijos pristatyti 20 pėdų konteinerį kainuoja 690 JAV dolerių, 40 pėdų – 1 160 JAV dolerių, 40 pėdų HC arba paaukštintą – 1 220 JAV dolerių. Į tuos konteinerius telpa atitinkamai 33, 67 ir 77 kub. m prekių.

Fenomenas: iš dalies ir dėl Kinijos prekių Gdanskas tapo didžiausiu konteinerių uostu Baltijos jūros regione. Vidmanto Matučio nuotr.

Kompensuoja už importą

Iš Šanchajaus į Gdansko uostą keliauja didžiuliai laivai su kiniškomis prekėmis. Kaip tik Kinijos prekių parodoje Varšuvoje paaiškėjo, kad Lenkijos valdžia savo verslininkams už kiniškų prekių importą dar ir kompensuoja dalį šiais metais išaugusio jūrinio frachto.

Iš Kinijos į Lenkiją keliauja ne tik kalėdinės dovanos, žaislai, baldai, elektronika, tekstilė, automobilių dalys, statybinės medžiagos, bet net ir erotikos prekės.

Kai Lietuvoje ieškoma būdų, kaip komunistinei Kinijai "įžnybti", Lenkijoje rengiamos Kinijos prekių parodos.

Gali būti, kad tos pačios kiniškos prekės iš Lenkijos perperkamos ir gabenamos į Lietuvą, tik jau parduodamos dvigubai brangiau, ir jau ne kaip kiniškos, o kaip lenkiškos.

Drabužiais prekiaujantys smulkūs Lietuvos verslininkai teigė, kad anksčiau už kilogramą kiniškų naujų rūbų mokėdavo 6 eurus, o dabar kainos išaugo jau iki 25 eurų. Be to, lietuviai priversti pirkti iš Lenkijos tarpininkų, nes kitaip kiniškų prekių negauna.

Lenkijoje pastebimai daugėja su Kinija dirbančių didmeninių prekybininkų. Atsiranda įvairių tarpininkavimo įmonių, tarkime, "BigChina", kuri užsiima lyg ir savotišku draudimo tarpininkavimu vertindama, su kokiu Kinijos verslu dirbti yra rizikinga, o su kuriuo – ne.

Didės terminalo pajėgumas

Kinijos prekių paroda Varšuvoje pritraukė ne tik Lietuvos, bet ir kaimyninių Čekijos, Slovakijos mažųjų ir vidutinių įmonių atstovų. Kinijos prekių pristatymo sėkmė Lenkijoje buvo tokia svaigi, kad jau netgi paskelbta, kad panašus forumas Lenkijoje vyks kitų metų rugsėjo viduryje. Ta paroda ne kas kita, kaip pasirengimas artėjančioms metų pabaigos šventėms.

Iš Kinijos prekių didžiausios naudos turi Lenkijos Gdansko uostas. Šiemet pagal konteinerių apyvartą jis jau aplenkė iki šiol didžiausią Baltijos jūros regione buvusį Rusijos Sankt Peterburgo uostą.

Gdansko uosto administracijos prezidentas Lukašas Greinkė teigė, kad surastas dar 36 hektarų plotas Gdansko uosto konteinerių terminalui plėsti. Jis šio uosto pajėgumą papildomai padidins dar 1,5 mln. TEU. Šiuo metu Gdansko konteinerių terminalo pajėgumas yra per 2,5 mln. TEU. 2019 m. jis krovė per 2,1 mln. TEU, 2020 m. beveik 2 mln. TEU. Šiemet tikimasi vėl pasiekti 2,1 mln. TEU konteinerių krovą.

Šiemet planuojantis perkrauti 51 mln. tonų krovinių pagal bendrą krovą Gdansko uostas Baltijos jūros regione jau yra trečioje vietoje – po Rusijos Ust Lugos ir Sankt Peterburgo uostų. Europoje didžiausių uostų reitinge Gdanskas šiemet laikosi 18 vietoje.

Rašyti komentarą
Komentarai (21)

Kinietiška panda

Ožys, Povilionis ir jų torpeda špingaletas Maldeikiukas turi sėdėti kalėjime prie parašos ! Atsirado jankių chalujai. Kas Lietuvos žmonėms kompensuos šitų kenkėjų padarytą žalą ?!

jonas

bet kodel netaikoma atsakomybe uz nesamones zala pridaryta lietuvai bei zmonems kaltieji turetu atsakyti

rimis

Vis galvoju - kokia nauda mūsų IDIOTAMS iš karo su Kinija ? Gal G. Landsbergis su Gdansko uostu susitaręs ? Už tokią veiklą, uostas lengvai galėtų jam 200 - 500 milijonų ATKATO sumokėti. Juk Lietuvos verslo iškėlimas vien į Lenkija duos milijardus papildomų pajamų. O ir Rygos uostas su džiaugsmu Landsbergiui 100 milijonų sumokėtų.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS