Piešinys vis dar kursto aistras | KaunoDiena.lt

PIEŠINYS VIS DAR KURSTO AISTRAS

Ant Klaipėdos piliavietės rytinės kurtinos atsiradęs piešinys tebekelia diskusijas. Jos iš virtualios erdvės persikėlė į realybę. Nors piešinys atsirado nelegaliai ir tokį akibrokštą palaiko ne visi, pripažįstama, kad vis dėlto kompozicija gali būti išsaugota bent kelis mėnesius.

Sukvietė pakalbėti

Festivalio „Edit Street Art“ metu nelegaliai išmarginta Klaipėdos piliavietės rytinės kurtinos siena dabar išlieka vienu svarbiausių klausimu mieste.

Festivalio rengėjai jau sulaukė atsakingų institucijų reakcijos – yra įpareigoti piešinį pašalinti, jiems gresia bauda.

Situacija netruko sulaukti miestiečių, politikų, menininkų dėmesio. Diskusijos, ar piešinį tikrai vertėtų uždažyti, bemat užvirė interneto socialiniuose tinkluose, o šią savaitę festivalio organizatoriai klaipėdiečius pakvietė į diskusiją.

Į ją atvyko ne tik menininkai, bet ir politikai, savivaldybės administracijos, kitų sričių atstovai. Ne visi dalyviai buvo linkę pritarti tam, kad piešinį reikia išsaugoti.

Taisyklių laikytis privalėjo

Klaipėdos miesto vyriausiasis dailininkas Mindaugas Petrulis pabrėžė, kad gyvenant visuomenėje reikia žaisti pagal taisykles, o jų šįkart nebuvo laikomasi.

„Ar važiuosite kairiąja gatvės puse automobiliu namo? Važiuokite. Tai nėra kažkieno ambicija. Jeigu susitarėme žaisti futbolą, rankomis kamuolį ims tik vartininkas. Jeigu žaidžiame krepšinį, koja kamuolio niekas nespirs. Tai yra pagarba vieni kitiems“, – po diskusijos pastebėjo M.Petrulis.

Pašnekovas pabrėžė, kad viešosios erdvės yra ne atskirų žmonių ar jų grupių, o visų miestiečių.

M.Petrulis kėlė klausimą ir ar po to, kai atsirado kūrinys, ta erdvė tapo vizualiai kokybiškesnė. Savivaldybės atstovas taip pat klausė, kur šio meno kūrinio atvykstančios pasižiūrėti žmonių grupės.

Silpna provokacija

Diskusijoje dalyvavęs Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas tikino, kad atsiradęs piešinys – silpna provokacija, esą jis nėra intriguojantis.

Tiesa, vicemeras nemano, kad kompozicija padarė ir žalos, priešingai  – sukėlė daug diskusijų.

A.Šulcas pripažino, jog dėl techninių kliūčių idėjos kitoje plokštumoje realizuoti negalėję festivalio organizatoriai iš tiesų informavo miesto atstovus ir tai, kad piešinys atsiras, – nebuvo netikėta.

Tačiau ir iniciatoriai žinojo, kokios reakcijos dėl savo veiksmų sulauks.

„Jeigu tai būtų derinta, leidimas be problemų būtų suteiktas. Bet tada neturėtume apie ką šnekėti. O iš esmės – jie pažeidė nustatytą tvarką. Reikia pasiderinti su savininku, ant kurio sienos pieši, yra ir miesto dailininkas“, – dėstė A.Šulcas.

Diskusijos metu iškelta mintis, jog galbūt festivalio organizatoriai piešinį galėtų padovanoti miestui.

„Tai yra padaryta už miesto pinigus, nes būtent jis rėmė festivalį. Tai už mano pinigus man dovaną pirkti?“ – šmaikščiai klausė A.Šulcas.

Sprendimo būdų yra

Tiesa, neslepiama, kad festivalio rengėjai dar turi galimybių bent kuriam laikui išsaugoti kūrinį.

Jiems tereikia pasirinkti, kuriuo keliu eiti: ar skatinti tolimesnes diskusijas, ar ieškoti problemos sprendimo. Tikėtina, kad konfliktas gali persikelti net į teismą.

Esą būtų galima prašyti piešinio panaikinimo terminą kiek pratęsti. Tada norintieji dar galėtų pamatyti objektą, o iniciatyvą palaikantieji ja pasidžiaugti.

GALERIJA

  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
  • Diskusija: kalbanti Klaipėda // viešos erdvės
Vytauto Petriko nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (7)

Aistra

Viskas gerai su tuo paveikslu ar grafičiu, kaip bepavadinsi. Tegu stovi, kol apšeps ir apsilaupys, tada ir perdažyti bus pats laikas, o dabar nors šiek tiek pagyvina vaizdą į nuobodų, nušiurusį piliavietės šlaitą, ir turistams yra ką pasakyti, kai pro šalį keliauja.

VIVA

PIEsinys neblogas- gali ir palikti. Valdininkams labai sveikatai kenke ir prie buvusio k/t Vaivos pasodintos pusaites, bet prigijo - grazu

kaip yra

Kaip suprantu, merginos atvažiavo iš Vilniaus, gavo 40 t iš Klaipėdos miesto biudžeto, ir nelabai supranta, ko Klaipėdos valžia nori? Nuo 2016 rudens, kai buvo skirtas finansavimas, gal galėjo išsiaiškinti? Klaipėdos menininkams ir renginių organizatoriams, kad ir kokį projektą ar renginį darytų, visur reikalingi leidimai, varsto jie duris "išrinktųjų" ilgai ir nuobodžiai ... o jei esi ne vietinis, ar kažkieno draugelis, tai kiti standartai?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS