Statistika kelia nerimą: uostamiestyje – šešios beprasmės žūtys | KaunoDiena.lt

STATISTIKA KELIA NERIMĄ: UOSTAMIESTYJE – ŠEŠIOS BEPRASMĖS ŽŪTYS

Avaringumą uostamiestyje išanalizę specialistai skelbia apie sumažėjusį eismo įvykių skaičių. Tačiau pareigūnams optimizmo nė kiek nekelia žuvusiųjų keliuose rodiklis. Pernai tokių aukų buvo net šešios.

Nukenčia pėstieji

Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika Saugaus eismo komisijos nariams pristatė 2018-ųjų miesto eismo rodiklius avaringumo prasme bei palygino juos su 2017-aisiais.

Nelaimių miesto gatvėse pernai buvo mažiau, tačiau padaugėjo skaudžių žūčių.

Jei 2017-aisiais avarijos nusinešė dvi gyvybes, tai pernai šis skaičius išaugo iki šešių.

"Tai – vienintelė pozicija, kuri augo dėl tam tikrų priežasčių", – teigė Kelių policijos tarnybos viršininkas.

Didžioji eismo įvykių dalis vis dar yra susijusi su pėsčiaisiais.

Nuo skubėjimo iki nepatyrimo

M.Džermeika aptarė visas šešias Klaipėdoje tragiškai pasibaigusias avarijas.

Pirmoji įvyko sausio 11-ąją Mogiliovo gatvėje, kai "Škoda" automobilio vairuotojas partrenkė per kelią ne pėsčiųjų perėjoje ėjusį jauną vyrą.

20.12 val. žmogus staiga išniro iš už kelkraštyje stovėjusių mašinų.

28-erių vairuotojas buvo blaivus, jis nepastebėjo į važiuojamąją kelio dalį įžengusio vyro ir jį kliudė.

Galva trenkęsis į priekinį mašinos stiklą žmogus nuo patirtų traumų ligoninėje mirė.

Dar vieną žiaurų incidentą liudininkai matė kovo 6-ąją Herkaus Manto gatvėje prie "Atgimimo aikštės" stotelės. Pėsčioji, bandydama įlipti į miesto autobusą, suklupo ir pargriuvo po galiniais transporto priemonės ratais.

Autobusas pajudėjo ir sutraiškė žmogų.

M.Džermeikos žodžiais, teismo medicinos ekspertų išvados atskleidė, kad moteris buvo neblaivi ir esą pati elgėsi neapdariai.

Žuvo dviratininkas ir motociklininkas

Kitas incidentas įvyko gegužės 4-ąją prie Rimkų, Šilutės plente.

Senyvo amžiaus vyriškis, dviračiu važiavo kone kelio viduriu ir staiga nusprendė pasukti į kairę.

"Honda" automobilio vairuotojas nesuprato dviratininko manevro, nesugebėjo sustabdyti mašinos ir partrenkė dviratininką.

Žmogus dėl patirtų sužalojimų žuvo.

Lemtinga Klaipėdoje buvo ir birželio 18-oji. Taikos pr. 70 prie Žvejų rūmų dvi moteriškės ėjo per pėsčiųjų perėją. Du automobiliai pirmojoje ir antrojoje eismo juostose sustojo praleisti pėsčiųjų, o nepatyrusi jauna vairuotoja to nepadarė.

"Mergina teturėjo iki pusės metų vairavimo stažą ir tikrai buvo nepatyrusi vairuotoja. Labai gaila, bet ji neatsiminė pagrindinės taisyklės. Ko pasekoje turbūt sugriovė sau ir kitiems gyvenimus. Ieškiniai iš tikrųjų dideli, ikiteisminis tyrimas baigtas, asmuo sutiko su padaryta kalte, susitaikė su nukentėjusiojo puse. Tiesiog užsitraukė didelę finansinę naštą visam gyvenimui", – darė išvadas M.Džermeika.

Birželio 26-oji buvo tragiška 24-erių motociklininkui.

Užfiksuotame vaizdo įraše matyti, kaip ryškiai raudonas "Audi" beveik nestabdydamas išsuko iš posūkio į Baltijos prospektą ir nepastebėjo greitai atlekiančio motociklininko. Po susidūrimo su automobiliu motociklas rėžėsi į medį, o motociklininkas nuskriejo labai toli į priekį.

"Automobilio vairuotojas fiziškai neturėjo galimybės pastebėti greitai artėjančio motociklininko, kuris taip pat nesugebėjo išvengti susidūrimo. Trenkėsi į šoninę "Audi" dalį ir pats žuvo", – detalizavo viršininkas.

Nelaimės metu buvo sunkiai sužeista 21-erių nėščia automobilio keleivė ir 24-erių motociklu važiavusi mergina.

Rekordiniai greičio viršijimai

M.Džermeikos vertinimu, visi šie eismo įvykiai buvo nenuspėjami, o kai kuriais atvejais ir patys pėstieji elgėsi neatsargiai.

Esą paprastai avarijų metu labiausiai nukenčia keleiviai, o siekiant išvengti tokių incidentų reikalinga didesnė pareigūnų kontrolė.

Laimei, pernai eismo įvykiuose nežuvo nė vienas vaikas.

M.Džermeikos žodžiais, pėsti nepilnamečiai vis dar yra labai neatsargūs, neretai jie naudojasi išmaniaisiais įrenginiais kirsdami gatvę.

Jis atkreipė dėmesį, kad Klaipėdos mieste ir rajone pernai smarkiai padaugėjo greičio viršijimų.

Skaičiai, palyginti su 2017-aisiais, išaugo dvigubai dėl kelių priežasčių.

M.Džermeikos žodžiais, praėjusiais metais pakeistos tolerancijos ribos, o rugsėjo 1-ąją toji riba išvis buvo nulinė. Taip pat atsirado naujos kartos stacionarūs greičio matuokliai Šiaurės prospekte, Mokyklos ir Liepų gatvėse.

Šie išmanūs greičio matuokliai fiksuoja ne tik automobilio greitį, bet ir automobilio techninės apžiūros, civilinės atsakomybės draudimo duomenis. Maža to, jie "mato" į abi puses.

Esą sumažinus tolerancijos ribą greičio viršijimui Mokyklos gatvėje vos per vieną dieną buvo nustatoma po 150 pažeidimų.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Roma Esu pėsčioji su stažu

Pereiti gatvę ar reguliuojamojoj Pereiti Pereiti gatvę sankryzoj ar ne yra didelis isbandymas.Mašinos lekia greičiu didžiausiu .nesistebiu.jie gi laiko neturi.Ypač blogos sankryžos kur yra posūkiai.Ieini i perėją žiūri kurii čia mašina šoną nubrauks. .

Tik kalbos

Ir niekas nesikeicia del to.

nesu blogas pranašas,bet...

netruks ir dar viena žutis po autobuso ratais ateiti. Jeigu ir toliau niekas nevalys ledo bei pusnų įlipimo į miesto autobusus aikštelėse. Situacija tragiška.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS