Mėlynas tapytojos A. Urbikienės pasaulis | KaunoDiena.lt

MĖLYNAS TAPYTOJOS A. URBIKIENĖS PASAULIS

Tris dešimtmečius pedagogiką ir kūrybą derinanti tapytoja Aušra Urbikienė atrado savitą kelią meno pasaulyje. Jo gaires Garliavos Jonučių progimnazijos dailės mokytojai-ekspertei padeda brėžti tiek kūrybiniai ieškojimai, tiek meno istorijos žinių tobulinimas ir darbas su vaikais.

Atstumo svarba

Garliavoje gyvenanti ir kurianti menininkė rengia personalines parodas Lietuvoje, dalyvauja tarptautinėse kolektyvinėse dailės parodose užsienyje: Turkijoje, Italijoje, įvairiuose projektuose. Susidomėjimas menu ir tapyba atėjo iš šeimos: menininkės tėtis – dailininkas Benediktas Vytautas Pranckūnas (1934–1998).

A. Urbikienės kūryba pristatoma šiuo metu galerijoje „Remis Tattoo“ (M. Daukšos g. 16) ir Kauno rajono savivaldybės švietimo ir kultūros skyriuje (Savanorių pr. 192) veikiančiose parodose „Gamtos ritmu“ ir „Arti-toli / Mamai“.

Parodos „Arti/toli“ meninės koncepcijos idėja siejama su autorės buvimu ir tapyboje, ir šalia jos, periodišku atsitraukimu nuo kūrybos. Itin jautri dailininkės tapybos tema – dedikacija mamai, kurioje – pagarba, padėka, meilė, viltis ir tikėjimas.

„Kartais gyvenime reikia nueiti toli, kad atrastum, tai, kas galbūt ir yra, ir buvo labai arti. Kartais maži dalykai geriau pajaučiami iš tolesnės perspektyvos. Arba dideli dalykai pastebimi pažvelgus pro mažą akutę, kampelį. Atsitraukus nuo esmės, reikia daug nukeliauti, kad atsigręžtum, galėtum atrasti, tai, kas visada neišvengiamai yra tavyje-savyje. Priartėjus artyn ir mažas rasos lašelis tampa visu pasauliu“, – sako A. Urbikienė.

„Seno sodo istorija''. Aliejus, kartonas, 40x60, 2023. Parodos nuotr.

Įkvėpta gamtos

Menininkė pabrėžia: jai kūryboje svarbu mintis, meninė-plastinė vizuali žinutė, kuri kalba savita ženklų, spalvų, formų raiška. Įkvėpimo ji randa gamtoje, kur susitinka dabartis ir dalis laiko.

„Gamtoje gali ištirpti akimirkos reginiuose, nejausti laiko, būti joje ir su ja taip, kaip gali ar gebi, – kūrėja sako esanti dėkinga gyvenimui, sugrąžinusiam jai šiuos pojūčius. – Vaikystėje patirtos gamtos dovanos – sniego pilys ar senas kaimo sodas, upelis ar bičių aviliai, miškas, pievos ar nuolatinė šeimos aplinka – paskatino eiti dailės mokytojos keliu.“

Nors parodoje eksponuoti tapybos darbai sukurti 2021–2023 m., tačiau kūrybinis darbas, pasiruošimas parodoms ir kūrybos procesas vyko atskirais etapais ir visą gyvenimą.

Drobėse akcentuojama besikeičiančių ciklų gamtos jungtis, pusiausvyra: metų laikų kaita suponuoja aliuziją su nuolatiniais žmogaus emocijų, būsenų virsmais.

„Jeigu tam tikrą laiką neskyriau dėmesio tapybai, kūrybiniai sumanymai virsdavo mano darbais mokykloje, dailės pamokose, kai mokiniai su dideliu užsidegimu ir iniciatyva atrasdavo įvairių meno paslapčių. Vertinu ir esu laiminga, kad esu dailės mokytoja: kai stebi, regi, mokinių darbus ir matai jų rezultatus, akyse atsiranda džiaugsmo ir nuostabos ugnelių. Tikiu, kad įvairios dailės raiškos užduotys jaunimui padeda bendrauti, kalbėti, išmoko eiti savo svajonių keliu“, – kūrybos ir pedagogikos sintezę akcentuoja A. Urbikienė.

„Ir išskrido paukščiai''. Akrilas, drobė, 50x60, 2022. Parodos nuotr.

Pagrindas – harmonija

Savo abstrakčia stilistika atliktuose darbuose autorė kalba vaizdais, spalvomis ir tam tikrais ženklais, kurie kiekvienam gali būti suprantami individualiai. Tapytoja susitelkia į gamtos tematiką, ryšį su ja matomomis ir nematomomis gijomis. Žmogus yra šalia gamtos, gamtos formos inspiruoja kūrybines galias, todėl neatsitiktinai A. Urbikienės darbuose svarbūs abstraktieji peizažai ir gamtos motyvų transformacijos.

Drobėse akcentuojama besikeičiančių ciklų gamtos jungtis, pusiausvyra: metų laikų kaita suponuoja aliuziją su nuolatiniais žmogaus emocijų, būsenų virsmais.

„Ankstyvas pavasaris''. Akrilas, drobė, 70x80, 2023. Parodos nuotr.

Autorės darbai išsiskiria ištobulinta darbo kompozicijos kalba, harmonijos akcentavimu. Harmoningą žmogaus ir gamtos, emocijų, pasaulio visumą išryškina mistiniai, paslaptingi ženklai, skatinantys interpretuoti tapytojos kūrybinį pasaulį.

Dažnai kūrybinei vizijai menininkė suteikia mėlyną atspalvį. Mėlyni peizažiniai darbai artimi jos vidiniam pasauliui. Jame tvyro švelni, lengva nuotaika, įvairuoja mėlynos faktūros, žaidžia linijos ir potėpiai, o kontrastuojantys ar vienas kitą papildantys geltonos spalvos akcentai viską jungia į darnų vienį.

Abstrakcija, harmonija, spalvų dermė A. Urbikienės darbuose nuteikia pozityviai, viltingai. Kiekviename darbe itin svarbi yra meninės kompozicijos detalių visuma. A. Urbikienės tapybos darbai kviečia žiūrovą įsiklausyti į save ir aplinką.

GALERIJA

  • „Seno sodo istorija''. Aliejus, kart., 40x60, 2023
  • „Ir išskrido paukščiai''. Akr., dr., 50x60, 2022
  • „Ankstyvas pavasaris''. Akr., dr., 70x80, 2023
Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Tai neatsakinga

Nesistebiu kai Kuizinaitė visiškas tepliones vadina abstrakcijomis, gaila vargšės mokytojos, kuri mano esanti tapytoja, bet stebiuosi Kauno diena, kuri platina tokį šlamštą.

123

Ne, nu gal biski ziauroka.

manau

del skonio nesigincijama,bet daugumai zmoniu patinka aiskiai suprantama tematika tai peizazai,natiurmortai ,maristiniai paveikslai
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS