A. Armonaitė: Lietuva gali padėti iš Ukrainos išvežti 1 mln. tonų grūdų | KaunoDiena.lt

A. ARMONAITĖ: LIETUVA GALI PADĖTI IŠ UKRAINOS IŠVEŽTI 1 MLN. TONŲ GRŪDŲ

  • 18

Lenkijai laikinai uždraudus grūdų importą iš Ukrainos, Lietuva gali padėti Ukrainai geležinkeliu išvežti iki milijono tonų grūdų, sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Taip ji teigė po antradienį Varšuvoje įvykusio susitikimo su Lenkijos ekonominės plėtros ir technologijų ministru Waldemaru Buda (Valdemaru Buda), pranešė ministerija.

„Klaipėdos uostas ir „Lietuvos geležinkeliai“ galėtų suvaidinti svarbų vaidmenį sukuriant impulsą padėti Lenkijai išspręsti dabartinę situaciją ir garantuoti grūdų eksportą už Europos Sąjungos ribų. Lietuva gali padėti išvežti iki 1 mln. tonų grūdų saugiai geležinkeliais iš Ukrainos. Tai būtų realus sprendimas Ukrainai ir pagalba Lenkijai“, – pranešime sakė A. Armonaitė. 

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika BNS antradienį sakė, kad Klaipėdos uoste grūdų krovos pajėgumai yra didesni nei milijonas tonų per metus, tačiau dėl sudėtingos logistikos atvežti jų daugiau negalima.

Tai būtų realus sprendimas Ukrainai ir pagalba Lenkijai.

„Lietuvos geležinkeliai“ nedidelius ukrainietiškų grūdų kiekius per Lenkiją į Klaipėdos uostą pradėjo gabenti pernai gegužę. Svarbiausias iššūkis čia yra skirtingos geležinkelių vėžės – Ukrainoje ir Lietuvoje tebenaudojama rusiška, o Lenkijoje – europietiška vėžė, dėl to pasienyje tenka keisti sąstatų riedmenis.

Bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė pernai BNS yra sakiusi, kad įmonė į uostą galėtų vežti daugiausia apie 3 mln. tonų Ukrainos grūdų per metus – šešis sąstatus po maždaug 1300 tonų per parą.

Logistikos ekspertai yra paskaičiavę, kad dabar per Lietuvą galėtų būti vežama tik apie 1 mln. tonų ukrainiečių grūdų per metus, nes šalies logistikos grandinė, pirmiausia geležinkeliai, nepasirengę pervežti didelio jų kiekio.

Praėjusį šeštadienį Lenkija, siekdama apginti vietos ūkininkų interesus, laikinai – iki birželio 30-osios uždraudė grūdų ir kito maisto importą iš Ukrainos. Panašius sprendimus priėmė Slovakija ir Vengrija. 

Nuo Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios praėjusių metų vasarį ir netrukus po to prasidėjusios Ukrainos uostų blokados daug ukrainietiškų grūdų, kurie yra pigesni nei ES, dėl logistikos kliūčių liko Vidurio Europos valstybėse, ir tai smogė vietos grūdų augintojams.

Lenkija ir keturios kitos Vidurio Europos šalys kovą paprašė Europos Komisijos pagalbos siekiant atlaikyti pigių ukrainietiškų grūdų poveikį.

Rašyti komentarą
Komentarai (18)

To Romas

LG negali, neturi vagonu. Konteineriais, terminalai negali iškrauti:) Lenkai, beda del vežes na ir geležinkeliu pralaidumas mažas ir jie gi protingi pirma užkraus savo uostus:) Iš Ukrainos galima butu gerai uždirbti tik turim viena beda Anuka kurys sušyko santikius su Bat'ka. O su šitu reikalu ministeriu mes tapom apendiksu. Greit sugalvos varyti grudus i Kauna ten perkrovineti i baržas ir varyti iki Klaipėdos. Aka Vasiukai:)

Romas

LG sako, kad gali vežti 3 mln. tonų. Uostas taip pat gali priimti tokį kiekį. Klausimas - kodėl nevežame ? Tas, kas susidūrė su LG žino, kad jų "gali" ir realūs darbai skiriasi kaip diena ir naktis. Pervežimai turi būti per Lenkiją. O lenkai tiesiai šviesiai sako - kam mums užkrauti kelius, stotis, lokomotyvus ir vežti į Klaipėdą, kai mes galime vežti į Lenkijos uostus ? LG prisisteigė vsokių ten bendrų įmonių, atstovybių visur kur tik įmanoma ir tik "deklaruoja", kad gali. Tai dar gartą klausimas LG - jeigu galite, kodėl nevežate ?

jai

gal lomkes prasidejo, skubiai reikia kaifo , kad atsiciuchintu?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS