Labdara „Maisto bankui“ – per prievartą? | KaunoDiena.lt

LABDARA "MAISTO BANKUI" – PER PRIEVARTĄ?

Vieno prekybos tinklo centruose mėgstamus maisto produktus pirkę klaipėdiečiai nesuprato, kodėl sumokėjo daugiau nei įprastai. Atidžiau paanalizavę čekį, jie išsiaiškino, kad, to net nežinodami, parėmė fondą "Maisto bankas".

Brangesnė ir kokakola

"Nuo kada kokakola kainuoja 2,69 euro?" – klausė klaipėdietis ir įspėjo visus būti atidžius apsiperkant "Iki" parduotuvėse.

Vyras pabrėžė, kad nėra nusistatęs prieš aukojimą skurstantiesiems, tačiau, jo nuomone, šį kartą labdaros ir paramos fondas "Maisto bankas" peržengė visas ribas.

"Kodėl pirkėjas turi aukoti eurą priverstinai, pirkdamas būtiniausius produktus, kai šių kainos ir šiaip didelės bei vis didėja?" – klausė pirkėjas.

Klaipėdietis atkreipė dėmesį, kad "Iki" parduotuvėse, vykstant paramos akcijai, neatidūs pirkėjai gali gerokai patuštinti pinigines.

Ir niekas net neklausia, ar tu nori aukoti.

"Jei įprastai vieno apsilankymo metu maistui išleidi apie 25–30 eurų, tai, vykstant tokioms paslėptoms akcijoms, suma gali išaugti iki 50 eurų. Skirtumą sumoki už nieką. Ir niekas net neklausia, ar tu nori aukoti", – piktinosi pirkėjas.

Pasiūlė remti verslininkams

Vyrui kilo klausimų, kur bus panaudoti surinkti pinigai. Jis neabejojo, kad suma bus solidi.

Klaipėdiečio nuomone, nemaža dalis žmonių po eurą paaukos net nežinodami apie papildomą mokestį, nes dauguma nežiūri į ženkliukus prie prekės ir juo labiau nežino, ką jie reiškia. Pasiima reikiamus produktus ir eina susimokėti.

"Kodėl taip apgaudinėjami žmonės? Juk kai kam tas euras gali būti didelė suma. Kažkas sugalvojo tikrai gerą planą pasipelnyti. Pinigų pribyrės sočiai, o dauguma pirkėjų net nesusigaudys, kas vyksta", – pastebėjo klaipėdietis.

Pasipiktinęs pirkėjas klausė, kodėl patys verslininkai neskiria pinigų paramai nuo parduotų produktų, kodėl plėšiami paprasti žmonės?

"Anksčiau buvo ne viena akcija, kai perki kokį nors produktą, o dalis tavo jau sumokėtos sumos skiriama labdarai. Tokios akcijos sveikintinos. Tačiau kai pamatai slaptas paramos akcijas, natūralu, jog kyla pyktis", – dėstė vyras.

Grietinės indelį paliko kasoje

Aukotojais būtų tapusi ir pensininkų pora. Moteris pirko grietinės indelį, o ši šią savaitę buvo įtraukta į prekių, kurias perkant galima paaukoti eurą "Maisto bankui", sąrašą.

Tad už įprastai 1,36 euro kainavusį produktą klaipėdietės paprašyta sumokėti 2,36.

"Žmonai mokant už prekes, kilo įtarimų dėl sumos. Paaiškėjo, kad priskaičiuotas papildomas euras. Ji atsisakė pirkti grietinę. Paliko kasos darbuotojai", – kalbėjo pensininkas.

Senjoras tvirtino, kad, pasidomėjęs aukojimo akcija, pasijuto apgaudinėjamas ir reketuojamas.

"Baisus dalykas. Reketas viduryje baltos dienos. Kas čia vyksta mūsų valstybėje? Nori nusipirkti mėgstamą produktą, o esi priverstas aukoti", – piktinosi klaipėdietis.

Vyras įsitikinęs, kad į panašią situaciją pateks tikrai ne vienas žmogus.

"Manau, ant tokios suktos aukojimo akcijos kabliuko užkibs labai daug vyresnio amžiaus žmonių. Juk jie sunkiau gaudosi", – pastebėjo senjoras.

Pabrango dvigubai

Prekybos tinklo "Iki" parduotuvėse akcija "Gera kaina – geras darbas", kurios metu pirkėjai gali paremti "Maisto banką", startavo pirmadienį.

"Kažkas dabar kenčia alkį. Padėkite jiems. Tai nesunku", "Įtraukite į reikalingų prekių sąrašą ir gerą darbą" – tokiais šūkiais prekybos tinklo klientai skatinami paremti fondą.

Paaukoti eurą galima perkant tam tikrus produktus. Šią savaitę tokių buvo dvylika. Visi jie pažymėti specialiu ženklu – žalios, geltonos, mėlynos spalvų širdelės formos obuoliu.

Pridėjus eurą, dalis prekių pabrango daugiau nei dvigubai. Pavyzdžiui, litro "Dvaro" pieno kaina išaugo iki 1,97, sumuštinių batono – 1,72, gazuoto gėrimo "Vichy" – 1,85 euro.

Euras pridėtas ir prie kai kurių visame pasaulyje žinomų gamintojų gėrimų ir skanėstų.

Į akcijos prekių sąrašą įtraukti batonėliai "Nutella B-Ready", kurie kainuoja 3,49, saldainiai "Raffaello", atsieinantys 3,77, žirneliai "Bonduelle", kainuojantys 2,57, sausainiai "Oreo" , kurių kaina 2,59, majonezas "Hellmann's", atsieinantis 2,99 euro.

Paaukoti eurą galima ir perkant šaltai rūkytų lašišų gabalėlius salotoms, virtas dešreles "Hot-Dog". Už jas prašoma 2,49 ir 2,85 euro atitinkamai.

Pirkėjai informuojami, kad paramos akcijos ženklu pažymėtoms prekėms netaikomos jokios kitos akcijos ar nuolaidos.

Taip pat pabrėžiama, kad tą savaitę jų už įprastą kainą negalima nusipirkti.

Netyčinių aukų nenori

Labdaros ir paramos fondo "Maisto bankas" direktorė Deimantė Žebrauskaitė pabrėžė, jog tikrai nesiekia, kad aukotų žmonės, kurie nenori to daryti.

"Blogai, jei taip atsitinka", – pabrėžė vadovė.

Pasak D.Žebrauskaitės, kuriant šį projektą ilgai galvota, kokias spalvas naudoti ženklui, žyminčiam paramos akcijos prekes. Pasirinktos tokios, kurios pirkėjams nekeltų asociacijų su prekybos centrų organizuojamomis akcijomis, kai prekių galima nusipirkti pigiau.

"Atsisakėme raudonos, geltonos, oranžinės. Nenorėjome painiavos", – teigė vadovė.

D.Žebrauskaitės įsitikinimu, žmonės yra išsamiai informuoti apie akciją. Esą "Iki" parduotuvėse pateikta daug informacijos.

Tačiau vadovė spėjo, kad ne visi žmonės ją pastebi.

Direktorė akcentavo, kad su prekybos tinklu yra sutarta, jog žmonės, kurie nesąmoningai įsigis akcijos produktą, sumokės papildomą eurą ir pasijus apgauti, galės grąžinti prekę ir atgauti pinigus.

"Nenorime, kad žmonės aukotų, nesuprasdami, jog tai daro, ar netyčia", – pažymėjo vadovė.

Pirks mašinų ir šaldytuvų

Anksčiau "Maisto bankas" visuomenės prašydavo tik paramos maisto produktais. Tačiau dabar jau norima pinigų.

D.Žebrauskaitė aiškino, kad prašyti visuomenės finansinės paramos apsispręsta, nes planuojama atnaujinti fondo automobilius, įsigyti šaldytuvų.

Vadovė teigė, kad gaunama paramos ir iš šalies įmonių, bet ji yra maža. Tad apsispręsta kreiptis pagalbos į visuomenę.

Neatnaujinus technikos, fondas ne tik negalės plėstis, bet ir tęsti veiklos.

"Akcijų metu suaukoti produktai sudaro tik 6 proc. viso maisto, kurį kasdien išdalijame. Kasdien važiuojame į parduotuves, kur surenkami paskutinę dieną galiojantys maisto produktai. Vien parduotuvių per dieną aplankome per 300. Taip pat vykstame pas gamintojus, ūkininkus. Vien Klaipėdoje tokiais būdais surenkame toną ar dvi maisto, kurį išdalijame skurstantiesiems", – pasakojo vadovė.

Anot direktorės, būtinai atnaujinti reikia penkis automobilius. Jie nuolat genda, stovi servisuose, tad stringa maisto surinkimo procesas.

"Neturime ir šaldytuvų. Jei įsigytume, galėtume dirbti su didesniu maisto asortimentu. Maisto tikrai galėtume surinkti dar daugiau. Netrūksta ir žmonių, kuriems reikia pagalbos", – kalbėjo vadovė.

Dėl dydžio – diskusijos

D.Žebrauskaitė tikino, kad nemažai diskutuota dėl sumos, kuria pirkėjai galėtų paremti fondą. Kalbėta ir apie 0,5, ir apie 0,8 euro, tačiau galiausiai apsistota ties euru.

"Žmonėms taip aiškiau, lengva skaičiuoti, kiek parėmė. Kyla klausimas – tas euras daug ar mažai? Kai apsiperki parduotuvėje, nemažai. Tačiau dauguma organizacijų trumposiomis žinutėmis prašo paaukoti du eurus. Mes prašome tik pusės tiek", – palygino vadovė.

D.Žebrauskaitė patikino, jog buvo ilgai galvojama, kaip sukurti patogų būdą žmonėms aukoti organizacijai. Siekta, kad jiems nereikėtų ieškoti aukų dėžučių, kurias įrengti sudėtinga, siųsti trumpųjų žinučių, kur dalį lėšų pasiima operatorius.

"Ši akcija labai paprasta. Pamatai parduotuvės lentynoje prekę, nori paaukoti ir nusiperki būtent to pieno, o ne kito, arba konkrečius sausainius", – dėstė vadovė.

Pasak direktorės, prekes, kurios dalyvauja akcijoje, parenka prekybos tinklas. Kiekvieną savaitę jos bus keičiamos.

"Džiaugiamės, kad prie akcijos prisidėjo ir kai kurie gamintojai. Šis projektas Lietuvoje organizuojamas pirmą kartą. Nežinome, kiek pasiteisins", – sakė direktorė.

Numatyta, kad pirmadienį "Iki" parduotuvėse startavusi paramos akcija truks dešimt savaičių – iki lapkričio 19 d. D.Žebrauskaitė negalėjo pasakyti, kiek lėšų jau surinka.

"Esame sutarę, kad po savaitės aptarsime rezultatus. Tada bus aišku, kiek paaukota", – kalbėjo direktorė.

Siūlo grąžinti prekę

Pasak prekybos tinklo "Iki" viešųjų ryšių vadovės Bertos Čaikauskaitės, dar prieš paramos akcijos startą numatyta, kad galima sulaukti dviprasmiškos pirkėjų reakcijos.

Ji atkreipė dėmesį, kad iki šiol niekas nėra organizavęs tokios akcijos Lietuvoje.

"Natūralu, jog daliai pirkėjų toks aukojimo būdas nėra priimtinas. Visiškai suprantama, kad kai kurie jų apie tai pasisako viešai. Tačiau, prieš pradėdami šią socialinę akciją, atlikome išsamius auditorijos tyrimus. Pastarieji patvirtino, kad būtent toks paramos būdas vartotojams yra patogiausias, leidžiantis pasiekti ambicingų tikslų. Tą patvirtino ir pirmųjų dviejų akcijos dienų rezultatai. Jų metu žmonės suaukojo 11 752 eurus", – komentavo vadovė.

B.Čaikauskaitė teigė, jog dedamos visos pastangos, kad pirkėjai atkreiptų dėmesį į akciją, žinotų apie galimybę papildomą eurą skirti "Maisto bankui".

Anot jos, visos prekės, kurios konkrečią savaitę parduodamos už kitokią nei įprastai kainą, pažymėtos projekto logotipu.

Be to, šie produktai kiekvieną savaitę yra skelbiami prekybos tinklo leidinyje, apie juos esą informuojama ir žiniasklaidoje.

"Tikrai nesiekiame paramos per klaidą. Jei žmogus nepastebėjo projekto atributikos ar supainiojo ją su nuolaida, nedvejodami priimsime prekę ir grąžinsime pinigus", – pabrėžė vadovė.

Įvertino, kas gali aukoti

"Akcijoje nedalyvaus pigesnės produktų linijos. Suprantame, kad dalis mūsų pirkėjų tikrai neturi pakankamai lėšų aukoti", – pastebėjo B.Čaikauskaitė.

Jos teigimu, rezultatus dar vertinti sunku, tačiau jau pastebima, kad iš esmės žmonės palaiko iniciatyvą.

Anot pašnekovės, siekiama, kad per 10 savaičių, kiek vyks akcija, būtų surinkta kuo daugiau lėšų.

Tad kiekvieną savaitę parenkami populiariausi produktai, turintys lojalius vartotojus.

Vadovė atkreipė dėmesį, kad šiuo metu prekybos tinklo "Iki" parduotuvėse pastebimi išaugę pirkėjų srautai.

Labiausiai tikėtina, kad tai susiję su tradiciškai rudenį suaktyvėjančia prekyba.

"Galime drąsiai sakyti, kad neigiamos įtakos socialinė akcija "Iki" parduotuvių veiklai nedaro. Atvirkščiai, gyventojai aktyviai perka jos produktus ir taip skiria paramą", – pabrėžė B.Čaikauskaitė.

GALERIJA

  • Siurprizas: klaipėdietis aiktelėjo už gaiviojo gėrimo butelį sumokėjęs 2,59 euro, tačiau taip prieš savo valią parėmė „Maisto banką“.
  • Pasirinkimas: šią savaitę socialinėje akcijoje, kuri vyksta prekybos tinklo „Iki“ parduotuvėse, dalyvauja 12 maisto produktų ir gėrimų.
Rašyti komentarą
Komentarai (89)

Linas

Maisto bankas jau seniai tapęs gerai apmokamu verslu. Be to, nuo šios priverstinai "labdaringos" akcijos nuskils ir pačiam IKI - juk jo joks nepriklausomas auditorius nekontroliuoja kiek jis po eura surinko - kiek IKI panorės, tiek ir perves ... Žodžiu ką jau ir sakė - eilinis LOCHATRONAD naiviems ir neatidiems pirkėjams.

L.L.

Tie surinkti pinigai tikrai ne"maisto bankui"pateks,o jei IKI nebeužtenka be šitos aferos-lai bankrutuoja.Nuostolio nebus pirkėjams.Kodėl Lietuvos teisėsauga nesidomi šitokia "aferistine labdara"?Negi ir juos verslininkai pakankamai pamalonino,kad nieko nematytų ir negirdėtų?Gėda,nes daugiausia apgaunami patys seniausi,neturtingiausi pirkėjai. Nuolaidų akcijos...kodėl čekyje rašoma didžioji"tikroji"kaina,nuolaidos suma,o perkamos prekės perkamos kainos čekyje nėra-turiu prie kasos išsiskaičiuoti?Deja,ne visada atitinka-tylėdami sugražina skirtumą...ar tai teisinga?Tai taip pat nusikaltimas,naudingas prekybos centrui...o keli pirkėjai skaičiuojasi?

ji☺

Ta pati nori daryti ir Rimi, nes vienam priklauso sie tinklai. Neapsigaukite.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS