Panevėžio rajono gyventojams – šokas: gali likti be namų | KaunoDiena.lt

PANEVĖŽIO RAJONO GYVENTOJAMS – ŠOKAS: GALI LIKTI BE NAMŲ

  • 12

Anot projektuotojų, Panevėžys turi unikalią galimybę turėti tarptautinę traukinių stotį, tad šios alternatyvos atsisakymas tik dėl emocijų – neprotinga. Už vėžę mieste pasisako ir Panevėžio meras. LNK žurnalistams sakė, kad tai – investicija į miesto infrastruktūrą. Tačiau gyventojai nerimauja, kas bus su jų sodais, kaip reikės jų atsisakyti.

Jei „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė Panevėžyje būtų tiesiama per Bernatonius, praktiškai visi šios sodo bendrijos sodo nameliai būtų sulyginti su žeme. Ne išimtis ir Romo sodas, kurį vyras su šeima puoselėjau jau daugiau nei 20 metų. Panevėžietis rodo savo rankomis čia pastatytus namelius ir gražiai sutvarkytą aplinką.

„Kaip man toms paprastoms, gražioms lentelėm ar tai puodynei pasakyti, kad jūs nebegražios ir jūs būsit nuverstos? Negaliu apsakyti, čia yra gyvenimas!“ – emocionaliai kalbėjo Romas. Atsisveikinti su savo sodu, Romas sako, būtų per skausminga. Tikina, kad sklypo nekeistų į jokius pinigus. „Aš sutikčiau, tegu man už malonumą sumoka. O malonumo kainos nieks nežinojo ir nežinos“, – vaizdingai pasisakė jis.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Jei projektuotojai apsispręstų vėžę tiesti per Panevėžį, beveik visi Bernatonių SB „Šilas“ sodai būtų sunaikinti. Nepaliesti liktų vos keli sklypai.

„Kaip čia galima reaguoti... Kuri, kuri kažką ir gali netekti“, – nusivylimo neslėpė ir kitas gyventojas Petras Gilevičius. „Ką tada darysite?“ – klausė žurnalistė. „Tikėsimės gerų kompensacijų. Ką daugiau?“ – atsakė.

Anot projektuotojų, Panevėžys turi unikalią galimybę turėti tarptautinę stoti ir nors tam reiktų nugriauti apie pusšimtį namų, miestui stotis atneštų daug naudos. Vėžė eitų per miestą ir per šalia esančius Bernatonis, kuriuose ir tektų griauti namus.

„Šalia Panevėžio urbanizuotų teritorijų, t. y. prekybos centrų, kad būtų artimiausia tankiausiai apgyvendintoms teritorijoms ir galėtų ja naudotis daugiausia keleivių“, – kur tiesti vėžę būtų tikslingiausia pasakojo „LTG Infra“ Projektų parengimo padalinio vadovas Mantas Kaušyla.

Tikėsimės gerų kompensacijų. Ką daugiau?

„Rail Baltica“ gali eiti ir kiek toliau nuo miesto, per Gustonis, bet, anot projektuotojų, nutolusi nuo miesto stotis tinkama kroviniams, bet ne keleiviams.

„Ten jau yra papildomai suplanuotas infrastruktūros priežiūros depas, taip pat papildomai yra suplanuota karinio mobilumo aikštelė ir Panevėžio krovinių terminalas“, – sakė M. Kaušyla.

Panevėžio meras tiki, kad tarptautinė stotis mieste padės ekonomikos ir infrastruktūros plėtrai pritraukti investicijų. „Ji be abejo turi būti mieste, o ne kažkur 10 km už miesto. Aš nežinau pasaulyje tokių sprendimų“, – sakė meras Rytis Mykolas Račkauskas.

Anot jo, vien remiantis emocijomis priimti sprendimus būtų labai klaidinga.

„Labai empatiškai ir labai supratingai žiūriu į tą žmonių rūpestį. Suprantame, tai yra labai skaudūs dalykai. Bet be tų emocijų matyti didžiulės galimybės, kurias dar ne visada šiandien visi suprantame, ką atneš „Rail Baltica“ Lietuvai ir konkrečiai šita stotis mūsų visam regionui“, – kalbėjo meras.

Tačiau į gyventojų nuogąstavimus labiau gilinasi Panevėžio rajono meras Antanas Pocius: „Mums svarbu yra ir ta pusė, kas liečia geležinkelį, bet mums nei kiek ne menkiau svarbu yra ir žmonių nuomonė, nes jie šalia gyvena, jie patirs patogumus, nepatogumus.“

Dabar prasidėjo „Rail Blatica“ vėžės per Panevėžį projekto viešinimas. Projektuotojai siūlo tris alternatyvas, bet patys pasisako už tarptautinės stoties įrengimą mieste.

„Keleivių aptarnavimui teritorija būtų kuo arčiau Panevėžio urbanizuotų teritorijų, kuo arčiau būsimų keleivių ir jų svečių“, – sakė M. Kaušyla

Pirmieji „Rail Baltica“ darbai organizuojami tik 2027 metais, tad laiko siūlymams ir sprendimams yra. Visiems į projektą patenkantiems gyventojams bus išmokamos kompensacijos, sklypai ir namai superkami ne mažesne nei rinkos kaina, deja, gyventojams nuo to nė kiek ne ramiau.

„Ką dabar adekvačiai galima nusipirkti? Na, nieko, tiesiog nieko. Tiesiog pervažiuoja per žmonių gyvenimus“, – emocijų neslėpė gyventojas.

Rašyti komentarą
Komentarai (12)

Dėl kolektyvinių sodų

reiktų nutraukti valstybei strategiškai svarbaus objekto statybą???Visi gaus kompensacijasKokio velnio šitas anoniminis tendencingas ir emocijas keliantis straipsnis,Kauno diena?

!!!

Glušų matj, o jei valstybės reikmėms paima tavo vaikus, žmoną ar tave patį, pav. siųsti į karą prieš išsigalvotus priešus - talibus, islamistus, dar kitus? Juk ten eini ne į balių, o mirti. Tada ir gi gerai? O gal neri į krūmus, apsimeti kad tavęs nėra? Tai džiaugsmingai eik, vienu ar daugiau durnių bus mažiau, nes jie nepagydomi. O keliai neturi atimti dirbamų ar gyvenamų žemių, jie gali eiti virš negyvenamų vietų ant kolonų, kad negadintų gamtos ar dirbamų žemių, ir po žeme, ateityje toks likimas laukia visų kelių, nes jie atima per daug didelę produktyvių ir reikšmingų plotų dalį. Juk metro ir antžeminiai traukiniai mieste tokie ir yra, todėl ir tos magistralės turi būti tiesiamos taip pat - neatimant iš nieko žemių

Bet ir keisti tie mūs piliečiai ....

Norim kuo geriau ir patogiau gyventi , norim groźį puoselėti ir klestėti , tik va visa tai lai užgimsta kažkieno kito sąskaita - ne mano ... Lai kitų sklypais tiesia tarptautinę traukinių vėžę - vingiais ... O juk yra įstatymas (jei pačiam sudėtinga suvokti) kad valstybės reikmėms galima paimti reikalingą žemę , atsiskaitant su jos naudotojais...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS