Šalies keliuose prasidėjo masinė greičio kontrolė | KaunoDiena.lt

ŠALIES KELIUOSE PRASIDĖJO MASINĖ GREIČIO KONTROLĖ

Policijos pareigūnai visoje Europoje balandžio 16 d. pradėjo saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitę, kurios tikslas – didinti visuomenės sąmoningumą, pabrėžiant pavojus, kuriuos sukelia saugaus greičio viršijimas ir neatsakingas elgesys keliuose.

Policijos pareigūnai siekia užtikrinti eismo dalyvių saugumą ir priminti, kad vairuotojai privalo važiuoti neviršydami kelyje nustatyto leistino greičio. Svarbu, kad būtų pasirinktas saugus važiavimo greitis, atsižvelgiant į kelio būklę, matomumą, oro sąlygas ir kitas važiavimo metu esančias aplinkybes. Europos kelių policijos tinklo TISPOL inicijuotos priemonės metu daugelio Europos šalių policijos pareigūnai naudos įvairius būdus ir priemones, siekdami užtikrinti, kad keliuose būtų laikomasi leistino važiavimo greičio.

„Siekiame, kad Lietuvos keliuose greičio viršijimas taptų atgyvena, o kiekvienas vairuotojas gebėtų atsakingai pasirinkti tinkamą ir saugų važiavimo greitį, neviršydamas leistino važiavimo greičio. Kiekvienas gali prisidėti prie bendro saugios aplinkos keliuose kūrimo“, teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

„Mes raginame visus vairuotojus pakeisti požiūrį į greičio viršijimą“, sako TISPOL prezidentas Paolo Cestra. „Kiekvienas manantis, kad greičio viršijimas yra smulkus pažeidimas, turėtų dar kartą pagalvoti. Pernelyg didelis ar netinkamas važiavimo greitis kelia ypatingą pavojų eismo dalyvių saugumui, dėl to padidėja avarijos tikimybė ir lemtingų padarinių mastas“.

Europos kelių policijos tinklas TISPOL praneša, kad kad greičio viršijimas prisideda prie trečdalio visų eismo įvykių, kuriuose žūsta žmonės ir yra svarbiausias veiksnys, lemiantis avaringumą Europos keliuose. Šią savaitę Europos kelių policijos pareigūnai vieningai užtikrins, kad vairuotojai laikytųsi nustatyto leistino važiavimo greičio. Neatsakingi ir kitiems eismo dalyviams pavojingi vairuotojai, nepaisantys nustatyto važiavimo greičio, bus traukiami atsakomybėn įstatymų nustatyta tvarka.

Europos transporto saugumo taryba praneša, kad kiekvieną savaitę Europos keliuose vis dar žūsta 500 žmonių, o Europos Sąjungos tikslas iki 2020 metų sumažinti žuvusiųjų Europos keliuose skaičių per pusę vargu ar bus pasiektas. Europos keliuose 2010–2017 m. laikotarpiu avaringumas sumažėjo 20 %, kai buvo užsibrėžtas tikslas avaringumą sumažinti 38 proc. Tačiau Lietuvos pažanga eismo saugumo gerinimo srityje buvo teigiamai įvertina Europos transporto saugumo tarybos ataskaitoje, pažymint, kad 2010–2016 metais Lietuvoje 37,1 proc. sumažėjo tragiškų eismo įvykiuose keliuose skaičius ir didesnę pažangą per tuos metus padarė tik Portugalija, pagerinusi avaringumą keliuose 39,7 proc.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Hmm

Problema pas mus ne vairuotojuose, o valdininkuose, nes dabartinė logika - kam taisyt kelią? juk 30 ženklas pigiau! Yra ne viena atkarpa, kur prieš remontą buvo 60-70 ir jokių nelaimių nėra buvę, po remonto sudėjus atitvarus - sumažinama iki 50! Kol Lietuvoje ženklai bus statomi neadekvačiai ir nereprezentuos tikrai maksimalaus saugaus greičio - visos šios akcijos bus tik pasityčiojimas iš vairuotojų... Realiai tai turėtų būt kitaip - policija turėtų pamatuot greitį visą dieną vienoje atkarpoje ir jeigu 90% vairuotojų jį viršys, bet avarija neįvyks - baudų turėtų nerašyt, o grūst von iš darbo visus, kad sprendė kokius apribojimus sudėt :)

Kitas aš

Jokio prieštaravimo čia nėra,nes turi būti pasirinktas saugus greitis tarp nulio ir ženkle nurodyto maksimalaus greičio,priklausomai nuo oro sąlygų,ko daugumas,deja,nesugeba.

As

"...privalo važiuoti neviršydami kelyje nustatyto leistino greičio. Svarbu, kad būtų pasirinktas saugus važiavimo greitis, atsižvelgiant į kelio būklę, matomumą, oro sąlygas ir kitas važiavimo metu esančias aplinkybes..." Du vienas kitam pirestaraujantys teiginiai.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS