NEREIKĖJO PRIVATIZUOTI
Valstybės valdoma įmonė "Lietuvos geležinkeliai" gavo 28 mln. eurų baudą už tai, kad buvo nuardyti bėgiai iš Mažeikių, kur įsikūrusi naftos perdirbimo gamykla, į Latvijos miestelį Rengę. Šio skandalo nebūtų buvę, jeigu "Mažeikių nafta" nebūtų privatizuota.
Šiek tiek istorijos: 1999 m. tuometė Lietuvos valdžia su konservatoriais priešakyje pasirašė sutartį su amerikiečių bendrove "Williams International" dėl "Mažeikių naftos" pardavimo. Nuo 2002 m. įmonę valdė Rusijos oligarcho Michailo Chodorkovskio koncernas "Yukos", o 2006 m. "Mažeikių naftos" pagrindiniu akcininku tapo Lenkijos koncernas "PKN Orlen".
Dabarties aktualijos: skandalas dėl nuardytų bėgių kilo dėl to, kad Lietuva, galima sakyti, pagrįstai siekė, jog jos teritorijoje veikiančios naftos perdirbimo gamyklos ("Mažeikių naftos") gaminami produktai būtų kraunami per valstybinį uostą (Klaipėdą) ir vežami valstybiniu transportu ("Lietuvos geležinkeliais"). Nelabai aišku, kodėl Lietuva turėtų būti suinteresuota "Mažeikių naftos" produkciją vežti per Latviją? Nelogiška. Šiuo atveju, kaltinimai buvusiai ir esamai "Lietuvos geležinkelių" vadovybei ar jų buvusiems bei esamiems globėjams valdžioje nepagrįsti. Kad ir kaip būtų, liūto dalis už pervežimus uždirbtų pinigų atiteko šalies biudžetui.
Esmė: suinteresuotas kuo greičiau ir kuo pigiau vežti krovinius yra "Mažeikių naftą" valdantis Lenkijos koncernas "PKN Orlen". Kaip ir kiekviena stambiojo kapitalo įmonė, o dar ir iš užsienio, "PKN Orlen" siekia uždirbti kuo daugiau pelno. Ir Lenkijos koncernui Lietuvos ekonominiai interesai, švelniai tariant, neįdomūs. O kodėl turėtų būti įdomūs?
Išvada yra paprasta: Europos Komisijos paskirtą baudą sumokėsime dėl to, kad anksčiau Lietuvą valdę politikai perleido valstybės įmonę "Mažeikių nafta" užsienio kapitalui.
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
-
44 komentarai
-
70 komentarai
-
BNS inf.14 komentarai
ne senukas....
Kiek daug
Daunizmas