Iš Graikijos verslininkų galima pasiskolinti ne vieną įdomią idėją | KaunoDiena.lt

IŠ GRAIKIJOS VERSLININKŲ GALIMA PASISKOLINTI NE VIENĄ ĮDOMIĄ IDĖJĄ

Parduotuvė „Dezato“, pernai atvėrusi duris Atėnuose ir Naksos saloje, pasižymi novatoriškumu, todėl jos populiarumas vis auga, praneša LRT RADIJAS apžvelgdamas Graikijos verslo naujienas. Linksmoji parduotuvėlė prekiauja konkurencijos dar neturinčiais skanumynais, tokiais kaip šokoladinis kebabas, 15 skonių burbulų arbata, daugiau nei 10 rūšių geriamasis šokoladas, kūginiai saldūs ir sūrūs vafliai, įvairūs blynai.

Bet didžiausia šio verslo naujovė – švieži rankų darbo ledai, dar vadinami vitrininiais, nes jie rekordiškai greitai pagaminami paprastu rankiniu maišytuvu stebint pačiam klientui.  

Verslo idėja – konferencinė platforma

Graikas Janis Charatsis, netekęs darbo krizės kamuojamoje Graikijoje, nusprendė nesikrimsti ir ieškoti naujų verslo idėjų. Jis pirmasis įkūrė konferencinę platformą „Catalaves“ (išvertus iš graikų kalbos – „Supratai?“)  Šios platformos tikslas – įveikti pačius tolimiausius atstumus ir surengti pačią kokybės konferenciją, kad ir kokiame pasaulio kampelyje būtum.

„Pavyzdžiui, – sako J. Charatsis, – įsivaizduokite verslininką, kuris eksportuoja aromatines žoleles ir turi nuolatos keliauti, bet dėl šios elektroninės konferencijos jam tai nėra būtina. Jeigu galvojate, kad kalbame apie „Skype“ programą, ne tikrai ne. Tai daug geresnės kokybės platforma, kuri ir patį mažiausią kambarį gali paversti didžiausia konferencijų sale.“

Taigi verslininkui įgyvendinti idėją pavyko, jo klientų krepšelyje – vieni didžiausių Graikijos viešbučių, kurie naudojasi ir perparduoda šią paslaugą savo klientams.

Graikijos eurobankas kartu su ekoverslumo organizacija „Corallia“, turėdami ES finansavimą, rengia jau šeštą programos EGG (liet. kiaušinis) arba „Enter-grow-go“ („Įvesk, auk, eik“) verslininkams ciklą. Šios programos tikslas – padėti kapitalo kontrolės nualintiems jauniesiems verslininkams rasti galimybę gauti lėšų.

Finansavimas gali būti skirtas 18–49 metų verslininkams, jų versle turėtų dirbti ne mažiau kaip šeši žmonės, o verslas turi pasižymėti novatoriškumu. Per penkerius veiklos metus  per EGG programą finansinį pastiprinimą (2 mln. eurų) gavo keli šimtai jaunųjų graikų verslininkų, 130 verslo grupių ir 22 įmonės. Verslininkai programoje turi teisę dalyvauti trejus metus.

„Lidl“ – geriausias darbdavys

Graikijoje įsikūręs prekybos tinklas „Lidl“ antrus metus iš eilės buvo pripažintas geriausiu darbdaviu. Šį įvertinimą „Lidl Hellas“ skyrė nepriklausomas institutas „Top Employers“, įsikūręs Amsterdame ir kasmet renkantis pasaulyje lyderiaujančius darbdavius.

„Lidl“ žmogiškųjų išteklių valdymas didelį dėmesį skiria karjeros galimybėms Graikijoje, kur siekiama atkurti kandidatų pasitikėjimą darbo rinkoje.

Kuo ypatingas Graikijoje įsikūręs „Lidl“ prekybos parduotuvių tinklas? „Lidl“ žmogiškųjų išteklių valdymas didelį dėmesį skiria karjeros galimybėms Graikijoje, kur siekiama atkurti kandidatų pasitikėjimą darbo rinkoje. Vien apie 1 mln. eurų per metus ši įmonė skiria personalo apmokymui, seminarams, naujai skaitmeninei technologijai ir plėtrai.

Didžiausias Graikijos „Lidl“ privalumas geriausio darbdavio kategorijoje yra tas,  kad didelis dėmesys skiriamas darbuotojų sveikatai, todėl „Lidl“ programos „Esu sveikas, dirbu saugiai“  dėmesio centre – darbuotojų pusiausvyra tarp profesinio ir asmeninio gyvenimo, o pirmenybė teikiama šeimas turintiems asmenims.

Prieš gavėnią rinkoje nebelieka žuvies

Visai neseniai baigėsi garsusis Graikijos karnavalas, atnešęs džiaugsmo  ir linksmų akimirkų Graikijos gyventojams. Ši šventė, trunkanti beveik tris savaites, nemažai džiaugsmo suteikia ir netradicines prekes nuomojantiems ir prekiaujantiems verslininkams, pavyzdžiui, jų parduotuvėse galima gauti karnavalinių kostiumų, parado statulų, balionų ir kt.

Kaukių linksmybės baigiamos „švarųjį pirmadienį“, kai vyksta pati didžiausia aitvarų šventė. Tą dieną graikai valgo tik žuvį – taip įžengiama į rimtąjį priešvelykinį gavėnios laikotarpį. Tomis dienomis visoje šalyje parduodama tūkstančiai tonų žuvies – dėl milžiniškos paklausos kartais jos Graikijos rinkoje tiesiog nelieka. 

Taip pat parduodama šimtai tūkstančių aitvarų. Žinoma, dažniausiai iš parduotų aitvarų valstybė negauna pajamų ir praranda nemažas sumas, nes jie parduodami juodojoje rinkoje. Bet, kadangi tai religinė šventė, Graikijos mokesčių inspekcija tiesiog užmerkia akis ir į šį faktą žiūri nuolaidžiai.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS