Europos čempionas: pagauk, jei gali | KaunoDiena.lt

EUROPOS ČEMPIONAS: PAGAUK, JEI GALI

Ralio kroso gerbėjams Europoje praėjusį savaitgalį teko mokytis sklandžiai ištarti tauragiškio Roko Baciuškos pavardę. Dvyliktokas iš Tauragės pirmą kartą Lietuvos istorijoje tapo geriausiu "Euro RX" S1600 klasės lenktynininku.

Jau dabar galime kalbėti apie stulbinamą šio jauno sportininko pažangą ir talentą – R.Baciuška prie sportinio automobilio vairo ralio kroso trasoje sėdo praėjusių metų pabaigoje.

Tuomet jis važiuodamas su "Škoda Fabia" privertė visus aiktelėti, kai viename iš etapų sugebėjo finišuoti antras. Matyt, toks rezultatas ir tapo priežastimi, dėl kurios R.Baciuškos komanda nusprendė, kad sportininkui pats metas galingiausius KZ2 gokartus keisti į automobilį.

Regis, sprendimas pasiteisino su kaupu, nors sezono pradžioje ir nesiklostė viskas lyg iš pypkės. Pirmuosiuose etapuose R.Baciuška iš "Škodos" persėdo į techniškai tobulesnę "Audi A1". Atrodytų, ko daugiau bereikia – tik spausti akceleratorių iki galo ir pilti degalus, tačiau pagalius į ratus ėmė kaišioti technikos gedimai ir netinkamai pasirinkta taktika. Nuotaiką sugadino ir etape Prancūzijoje sugedusi automobilio sankaba, tačiau šiuo atveju labai tinka posakis – "kas mūsų nesunaikina, padaro mus stripresnius". Gedimai buvo sutvarkyti ir prieš mėnesį vykusiame "Euro RX" čempionato etape Latvijoje R.Baciuška finišavo pirmas, taip savo taškus papildydamas trimis dešimtimis. Tai leido lenktynininkui atsiplėšti nuo antroje vietoje likusio Aydaro Nurievo. Tad per paskutinį etapą reikėjo melstis technikos dievams, kad nenuviltų automobilis, ir sėkmingai finišuoti. Planas pavyko ir nuo šiol R.Baciušką galime vadinti greičiausiu Europoje. Tiesa, pats sportininkas, kalbėdamas apie pergalę, išlieka žemaitiškai santūrus ir nedaugžodžiauja.

Negalvojome, kad reikia dalyvauti vien dėl to, kad pasivažinėtume. Mūsų tikslas buvo vienas – pirma pozicija.

– Nuo triumfo čempionate jau praėjo šiek tiek laiko. Ar jau baigėte švęsti pergalę?

– Šventėms daug laiko neskyrėme – šventėme pergalę vieną dieną kartu su komanda, šeimos nariais ir grįžome į kasdienybę – namai, mokslas, sportas. Reikia toliau palaikyti gerą sportinę formą. Žinoma, ne taip įtemptai, kaip sezono metu, tačiau sporto salėje mane bus galima tikrai pamatyti.

– Ar sezono pradžioje buvo išsikelti kokie nors tikslai, tarkim, užimti tam tikrą vietą?

– Kai startavome dviejuose etapuose praėjusio sezono pabaigoje, jau žinojome, kad šiemet dalyvausime visuose "Euro RX" etapuose ir sieksime aukščiausių rezultatų. Negalvojome, kad reikia dalyvauti vien dėl to, kad pasivažinėtume. Mūsų tikslas buvo vienas – pirma pozicija.

– Vis dėlto pergalė buvo nelengva?

– Aišku, buvo labai sunku. Pirmieji du etapai apskritai nesuteikė daug optimizmo, tačiau stengėmės. Sezonas ganėtinai ilgas, tad nuleisti rankas ir nebesistengti praėjus vos keliems etapams – ne mums. Atrodo, ko siekėme, pavyko, o sezono pabaigoje jau stumdėmės greičiausiųjų gretose. Latvijoje pavyko finišuoti pirmam, galėjome šauti į pirmą vietą ir etape Vokietijoje, tačiau pasitarėme su komandos vadovu, skaičiavome ir supratome, kad geriau užtikrintas čempiono titulas, o ne kova dėl vieno etapo. Vokietijoje mums pakako finišuoti tarp penkių greičiausiųjų.

– Pradėjote su "Škoda", tada nusprendėte keisti į "Audi". Kodėl?

– Sezoną mes turėjome pradėti su "Audi", tačiau automobilio mums nespėjo pagaminti, trūko tam tikrų detalių, todėl buvo nuspręsta per pirmuosius etapus važiuoti su "Škoda", o po dviejų etapų persėdome į į audinę.

– Pirmieji etapai su "Audi" nebuvo tokie, kuriais galėtum džiaugtis.

– Automobilio kaltinti tikrai neverta. Prancūzijoje, kai sugedo automobilio sankaba, buvau kaltas aš pats. Tiesiog per ilgai ją laikiau įspausta – štai ir rezultatas. Su automobiliu jau esame "susidraugavę". Kuo daugiau sportinių kilometrų nuvažiuoji trasoje, tuo labiau susipažįsti su automobiliu, tuo geriau žinai, kaip tinkamai jį sureguliuoti ir pritaikyti trasai.

– Ar jau esate atradę tinkamą automobilio ir strategijos lenktynėse kombinaciją?

– Tikrai taip! Žinoma, kiekviena trasa, oro sąlygos verčia permąstyti daug dalykų kalbant apie tinkamiausią bolido sureguliavimą, tačiau manau, kad mums tai pavyksta padaryti tinkamai.

– Kam daugiau reikšmės teiktum – automobiliui, lenktynininko įgūdžiams, strategijai?

– Manau, kad reikšmingiausias ralio krose yra vairuotojas. Automobilis gali būti pats geriausias, tačiau, jei vairuotojas nesugebės tinkamai jo valdyti, jokia technika nepadės, o net ir su netokiu geru automobiliu, geras lenktynininkas gali pasiekti neblogų rezultatų. Be to, ralio krose 80 proc. lenktynių baigties lemia tinkamas startas, nes pačios lenktynės vyksta keturis ratus, tad vietos ir laiko, kada būtų galima aplenkti priešininką, lieka labai nedaug.

– Ilgai lenktyniavai su gokartu. Ar ten išmoktos pamokos padėjo?

– Tikriausiai nerasite nė vieno lenktynininko, kurio garaže nebūtų gokarto. Jau visuotinai žinoma taisyklė, kad visi automobilių sporto pagrindai kaip tik ir įgyjami dalyvaujant kartingo varžybose. Sėdęs po gokarto į automobilį aš jau žinojau, kas su juo vyksta, kada reikia mažinti pavarą, kada aukštinti, kaip elgsis automobilis suktelėjus vairą į vieną ar kitą pusę ir apskritai gavau žinių, kaip tą vairą tinkamai sukti (juokiasi).

– Nepaisydamas to, kad persėdai į automobilį, kartingo nepamiršai. Kodėl?

–-Todėl, kad vis dar manau, jog kartingas yra viena geriausių vietų lenktynininko įgūdžiams lavinti. Taip pat turime planų, susijusių ir su šiuo sportu.

– Kokių?

– Reikia ir čia tapti greičiausiais ir geriausiais! Gali būti, kad kitąmet mus pamatysite varžantis su greičiausiais pasaulyje gokarto meistrais.

– S1600 klasėje jau esi čempionas. Ko galime tikėtis kitąmet?

– Toje pačioje klasėje tikrai neliksime, o ar startuosime "Euro RX", priklausys nuo daugybės veiksnių. Svarbiausias, be abejo, – rėmėjų palaikymas.

– Dabar esi 12 klasėje, kokie planai baigus mokyklą?

– Pirmiausia – baigti mokyklą, o tada... Atvirai pasakius, dar nežinau. Tikrai būsiu automobilių sporto dalis, tačiau visuomet reikia turėti ir planą B – krimsti kokius nors mokslus, kad galėčiau padėti tėčiui darbuotis jo valdomoje įmonėje. Kai bus aišku, būtinai pranešiu.

GALERIJA

  • Europos čempionas: pagauk, jei gali
Organizatorių nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (1)

labai nevyriskas

vyras.......

SUSIJUSIOS NAUJIENOS