Lietuvis kops į pasaulio motokroso olimpą | KaunoDiena.lt

LIETUVIS KOPS Į PASAULIO MOTOKROSO OLIMPĄ

Aštuoniolikmetis Arminas Jasikonis pasirengęs ginti Lietuvos garbę pasaulio motokroso čempionate. Po sėkmingo pasirodymo praėjusių metų Vokietijos ADAC čempionate anykštėnas sulaukė "Kawasaki Pfeil" komandos kvietimo ir paramos dalyvaujant penkiuose čempionato etapuose.

Lietuviu pasaulio čempionate rūpinsis profesionalūs komandos mechanikai, o galingiausioje MXGP kalsėje jis važiuos specialiai jam komandos paruoštu motociklu. Šiuo metu Belgijoje gyvenantis ir besitreniruojantis sportininkas atsakė ir į keletą "Kauno dienos" klausimų.

– Ką tau reiškia dalyvauti pasaulio motokroso čempionate?

– Tai vienas mano gyvenimo tikslų, kurio aš siekiau pastaruosius penkerius metus. Ruošdamasis tokio lygio varžyboms jaučiu labai didelę atsakomybę prieš visus tuos, kurie manimi patikėjo – rėmėjus, komandą, Lietuvos motokroso gerbėjus.

– Kaip vyksta varžybos?

– 2016-ųjų pasaulio motokroso čempionatą sudaro septyniolika etapų. Kol kas galutinis dalyvių skaičius dar nėra aiškus, tačiau praėjusiais metais jame varžėsi 77 sportininkai iš 22 valstybių. Varžybos visuomet vyksta specialiai paruoštoje motokroso trasoje, kurios ilgis dažniausiai būna apie 1,5–2 km. Varžybų savaitgaliai prasideda penktadieniais, kai vyksta dalyvių registracija ir techninė motociklų apžiūra, šeštadieniai skiriami laisvoms ir kvalifikacinėms treniruotėms. Po jų sportininkų laukia 25 min. kvalifikacinės lenktynės, kuriose užimta pozicija nulemia, iš kurios vietos teks startuoti sekmadienio varžybose.

– Kaip atrodo tavo treniruočių diena?

– Šių metų sezonui pradėjau ruoštis nuo 2015-ųjų lapkričio. Treniruojuosi su belgų fizinio rengimo treneriu Yvu Demeulemeesteriu. Tai žmogus, kuris yra išugdęs ne vieną motokroso talentą. Treniruotės reikalauja daug jėgų – jos vyksta du kartus per dieną, šešis kartus per savaitę. Atsipūsti belieka sekmadieniai. Suprantu, kad turiu daug dėmesio skirti treniruotėms, nes dar nesijaučiu pakankamai stiprus fiziškai, o tai būtinas elementas, jeigu noriu lipti ant kulnų greičiausiems pasaulyje, tačiau tikiu, kad nuoseklus darbas man padės priartėti prie lyderių.

– Papasakok apie motociklą, kuriuo važiuosi.

– Varžysiuosi specialiai motokroso varžyboms ruoštu "Kawasaki 450". Motociklas turi modifikuotą variklį, "Mototech" pakabą, HGS duj išmetimo sistemą. Apskritai motociklas yra gana daug modifikuotas, nes esu nemažo ūgio (A.Jasiukaičio ūgis 195 cm, svoris 92 kg red. past.) Komandai tenka nemažai pagalvoti, kaip tinkamai jį paruošti varžyboms.

– Motokrosas Lietuvoje daug žiūrovų nesutraukia. Kokia situacija Vakarų Europoje?

– Tai nepalyginami dalykai. Lyginti motokrosą Lietuvoje su motokrosu, pavyzdžiui, Vokietijoje tas pats, kaip lyginti futbolo lygį šiuose abiejose šalyse. Belgijoje, Vokietijoje sudarytos puikios treniruočių sąlygos. Šioje šalyje labai konkurencingas ADAC motokroso čempionatas. Apskritai reikėtų kalbėti apie skirtingą požiūrį į šią sporto šaką.

– Kas sunkiausia motokroso varžybose?

– Manau, kad sunkiausia nugriūti važiavimo pradžioje, atsikelti ir finišuoti pirmose pozicijose. Motokrosininkui reikia drąsos, gero fizinio pasirengimo ir puikios reakcijos. Didelę reikšmę turi ir stiprus psichologinis pasiruošimas.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Boikis

Jasiukaitis pavogė Armino nuotrauką :]]]

Vincas

Bent jau pavarde teisingai prasytu. Geda.

Skaitytojas

Na manau straipsnio autorius galetu ir klaidas issitaksyti kad nebutu geda ...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS