Kontrolierė: „Saldvos“ prieskonių reklama diskriminuoja moteris | KaunoDiena.lt

KONTROLIERĖ: „SALDVOS“ PRIESKONIŲ REKLAMA DISKRIMINUOJA MOTERIS

  • 0

Lygių galimybių kontrolierė įspėjo uždarosios akcinės bendrovės „Tavlinas“ direktorių dėl prekės ženklo „Saldva“ diskriminuojančios reklamos ir įpareigojo užtikrinti, kad reklama nebus viešinama ateityje, ketvirtadienį pranešė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.

Tarnyba gavo skundą dėl prieskonių „Saldva“ reklamos, publikuotos į vyrų auditoriją orientuotuose žurnaluose „Keturi ratai“ ir „Žvejys bei Žuvis“, kurioje vaizduojamos apnuogintos moters krūtys bei užrašas „Vyrams, kuriems patinka natūralūs...“

Dėl šios reklamos kontrolierė kreipėsi į bendrovės direktorių, prašydama informuoti, kokia yra reklamos idėja ir kaip ji siejasi su bendrovės veikla. Direktorius informavo, kad reklamos kūrėjai siekė akcentuoti prieskonių natūralumą, o nuotrauka, kurioje pavaizduota moters nuogo kūno dalis panaudota, norint pažymėti, jog kūnas be pagražinimų, papuošalų, drabužių yra natūralaus grožio. Bendrovės rašte paaiškinta, jog reklama nebuvo siekiama pritraukti vyrų dėmesį, pasitelkiant moterį kaip sekso simbolį, norint pažeminti ar paniekinti, sukurti neigiamą nuomonę, joje nepateikiama jokia žeminanti, pajuokianti informacija apie moterį, priešingai – siekiama išaukštinti jos natūralų grožį.

Rašte taip pat teigiama, kad tai buvo vienkartinis reklamos talpinimo užsakymas, todėl daugiau jos publikuoti ir naudoti neketina.

Tyrimo metu taip pat kreiptasi į Lietuvos reklamos biurą ir Lietuvoje veikiančius Lyčių studijų centrus, prašant pateikti šios reklamos vertinimą. Lietuvos reklamos biuro Arbitražo komisija nustatė, jog reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso pirmą punktą „Padorumas“, kuriame sakoma, kad reklama negali pažeisti gero skonio, padorumo, pagarbos žmogaus orumui reikalavimų bei patariama vengti neatsargių žodžių ar vaizdų, kurie galėtų įžeisti daugelį žmonių.

Vilniaus universiteto Lyčių studijų centro ir Šiaulių universiteto Lyčių studijų centro ekspertai konstatavo, kad reklama yra seksistinė, nes joje moteris vulgariai sudaiktinama, nuvertinama ir žeminama, reklama diskriminuoja ir žemina moterį bei formuoja stereotipines nuostatas – moteris – sekso objektas – todėl, kaip tokia, prieštarauja ne tik lyčių diskriminavimo draudimo principui.

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Lobačevskytė, atlikusi tyrimą, konstatavo, kad „Saldva“ reklamoje formuojamos nuostatos, jog moteris dėl savo lyties yra mažiau vertinga ir visiškai priklausoma nuo vyro ir todėl ši reklama prieštarauja Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymams, kurie įpareigoja prekių pardavėjus, gamintojus ar paslaugų teikėjus užtikrinti, kad reklamoje nebūtų formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą.

Kontrolierė teigia, kad toks seksistinis moters vaizdavimas prekių reklamoje skatina lyčių nelygybę, nes formuoja menkinantį, nepagarbų požiūrį į moterį, priskiriant moteriai ne socialiai reikšmingą vaidmenį visuomenėje, bet paverčiant ją įrankiu, daiktu vyrų pramogoms bei malonumams tenkinti ir todėl nusprendė įspėti bendrovės „Tavlinas“ direktorių už Moterų ir vyrų lygių galimybių bei Lygių galimybių įstatymuose įtvirtintos pareigos nesilaikymą bei įpareigojo informuoti apie tai, kokių priemonių imtasi dėl reklamos viešinimo nutraukimo.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS