„Revolut“ atstovai: didinsime saugumą | KaunoDiena.lt

„REVOLUT“ ATSTOVAI: DIDINSIME SAUGUMĄ

Britanijoje registruotos finansinių technologijų (fintech) įmonės "Revolut". Šią temą vis labiau eskaluoja politikai, o banko atstovai apie tai viešų komentarų neskelbia. Tačiau "Revolut" neatsisako bendrauti su žiniasklaida ir aiškinasi dėl klientų patiriamų nepatogumų.

FNTT jau atsakė

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas gruodžio 21-ąją dėl "Revolut" kreipėsi į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą. Nerimo jam sukėlė tai, kad ši įmonė, gavusi specializuoto banko licenciją, ruošiasi teikti paskolas ir rinkti indėlius.

Sausio 10-ąją jis atskleidė gavęs atsakymus, kurie taip pat kelia nerimą. Kas konkrečiai, sakė atskleisti negalintis, nes medžiaga yra slapta. Su ja S.Jakeliūnas sakė supažindinsiąs Biudžeto ir finansų komitetą, be to, rekomendavęs atsakymą apsvarstyti ir Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui.

Buvo užblokuotas

O štai "Revolut" klientai skundžiasi nebegalintys pasinaudoti savo pinigais. Vienas iš jų tvirtino, kad negalima besąlygiškai pasitikėti tokių startuolių paslaugomis. Jis "Revolut" kortelę užsisakė prieš maždaug dvejus metus, susižavėjęs draugų pasakojimais apie patogumą atsiskaitant užsienyje ar pervedant pinigus. Tačiau šiemet jo sąskaitą "Revolut" užblokavo, tik pranešė, kad vartotojas būtų pasirengęs pateikti papildomus dokumentus. Jis paslaugos teikėjui parašė keletą žinučių, teiravosi, kokios informacijos apie jį reikės ir kiek gali užtrukti patikrinti jo sąskaitą. Vėliau "Revolut" suteikė laikiną prieigą, kad galėtų pervesti turimas lėšas kitur, bet sąskaitą uždarė visam laikui.

Žmogus aiškino, kad šis incidentas parodė, kokias grėsmes fintech atsiskaitymai kelia ir gali sukelti ateityje. Gali likti svečioje šalyje tuščiomis kišenėmis. Po šio incidento jis ėmė ieškoti informacijos apie "Revolut" vartotojus internete ir pamatė, kad turi daugybę likimo draugų. Atkaklus lietuvis ketina pateikti skundą Didžiosios Britanijos institucijoms.

Didesni reikalavimai

"Revolut" atstovė spaudai Ieva Elvyra Kazakevičiūtė "Kauno dienai" sakė, kad nesmagu, jei klientai susiduria su jo netenkinančia patirtimi. Ji patikino, kad, klientui bendradarbiaujant su klientų aptarnavimo agentais, ir pateikiant prašomus dokumentus, problemų dėl sąskaitų užšaldymo nekyla.

"Asmenims, kuriems priimtas sprendimas visai nebeteikti paslaugų, visada suteikiamas laikas ir galimybės atsiimti sąskaitoje esančias lėšas, – teigė I.E.Kazakevičiūtė. – Augant įmonei ir mūsų klientų skaičiui, turime nuolat atnaujinti savo apsaugos mechanizmus, kad visada būtume žingsniu toliau, nei galimos rizikos, taigi, turime naudoti ir daugiau skirtingų apsaugos įrankių, bei atlikti vis stipresnę klientų patikrą. Visi bankai ir kitos reguliuojamos finansų institucijos privalo įvertinti savo klientų rizikingumą, o kadangi finansų pasaulyje rizikos faktoriai nuolat kinta, atitinkamai turi būti tobulinami ir patikros mechanizmai. Tai reiškia, kad klientai turi būti iš naujo įvertinti, į vertinimo procesą įtraukiant naujus faktorius, pagal kuriuos nebuvo vertinami anksčiau – visas šis procesas yra kompanijos norimos prisiimti rizikos valdymas. Šiuo atveju pasirinkimai yra du: ar įmonė nori priimti riziką, ar ne. "Revolut" pasirinkimas yra nulinė rizika, priimant sprendimus dėl įtarimų pinigų plovimu, nelegalių finansinių veikų ir teroristų finansavimo. Toks sprendimas iš tiesų sugriežtina mūsų klientų patikrą, atsiradus kokiems nors įtarimams dėl vartotojo rizikingumo – gali būti, kad vienas asmuo galės sėkmingai naudotis kurios nors kitos finansų institucijos paslaugomis, tačiau "Revolut" bus įvertintas kaip pernelyg rizikingas. Pakartosiu – tai priklauso nuo finansinės institucijos sprendimo dėl to, kokią riziką jie nori prisiimti.

Suprantame, kad tokiu atveju negauti konkrečios priežasties, kurie lėmė paslaugų nutraukimą, yra nemalonu, tačiau mes, kaip finansų institucija, privalome laikytis POCA 2002 (Proceeds of Crime Act 2002) direktyvos (kuri apriboja asmenų informavimą, esant kokiems nors įtarimams dėl jų veiklos) ir reguliatoriaus reikalavimų. Paprastai kalbant, tuo atveju, jeigu mūsų įtarimai pasitvirtintų, ir mes asmeniui nurodytume, kokia veikla kelia klausimų, jis paprasčiausiai rastų būdų ją slėpti ar vykdyti ją kitais būdais, ir taip galėtų ją tęsti toliau – dėl to paslaugų nutraukimo priežastys ir nėra atskleidžiamos. Tradiciniai bankai taip pat neatskleidžia priežasčių, dėl kurių pasirenka nebeteikti paslaugų kuriems nors asmenims, tačiau, kaip minėjau, kitų institucijų noras prisiimti riziką gali būti kitoks nei mūsų.

Sprendimai nebeteikti paslaugų kuriam nors klientui priimami vertinant jį pagal mūsų pasirinktą norimos prisiimti rizikos lygį: paprastai tai yra asmenys, kurių profilis suponuoja galbūt aukštesnę riziką ar sąsają su mums nepriimtinomis finansinėmis veikomis; arba su tokiais asmenimis susiję žmonės. Kaip ir bet kuri kita finansų institucija, skaičių apie tokius atvejus neatskleidžiame – tokie atvejai yra vienetiniai, tačiau suprantame, kad nusivylimas tokiu sprendimu paprastai yra gana garsiai išreiškiama emocija. Griežtėjantis profilių vertinimas nėra susijęs su banko licencijos gavimu, kadangi šias operacijas vykdo elektroninių pinigų institucija "Revolut Ltd", reguliuojama Didžiosios Britanijos finansų rinkų priežiūros tarnybos."

Rašyti komentarą
Komentarai (10)

Patyres

kazkas su revolut netaip, zmona jau savaite negali papildyt savo saskaitos 20e uz taxi moket . vis raso problema

didinkite

Sauguma tu greitu kreditu kontoroms ir paklauskit,kodel skandinavai jiems visus kelius atvere,ar ne dukterines imones?Ka?Teslagalvisi?

kuo daugiau

Konkurencijos-tuo geriai.Kitas reikalas,kad mes turime LB-,,mumija,,,cai jau valdanciojo ,,elito,,problema.,deja,jiems pofig.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS