Užduotis – pamilti BMW | KaunoDiena.lt

UŽDUOTIS – PAMILTI BMW

BMW vieni myli, kiti nekenčia, treti sako, kad šis automobilis jiems nekelia jokių emocijų. Šįsyk mūsų rankose automobilis, kuris kažkada taps vienu iš populiaresnių antrinėje rinkoje, tačiau iki to dar reikia nugyventi daugiau nei dešimtmetį.

Yra išimčių

Prieš užvedant šio automobilio variklį ir pradedant pasakoti, kas jame naujo ir dėl ko jį (ne)verta rinktis, turiu prisipažinti, kad BMW man nepatinka (čia verta paminėti, kad autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tad protestuoti prie "Kauno dienos" biuro BMW gerbėjams neverta). Nepaisant vokiškos surinkimo kokybės, galingų variklių, markės, prestižo ir, matyt, daugelio kitų dalykų, kuriuos šios markės gerbėjai galėtų išvardyti net pažadinti viduryje nakties. BMW man nepatinka, bet yra išimčių. Kažkada Jameso Bondo vairuotas BMW Z8 ir 8 klasės BMW, pramintas vokiškuoju "Ferrari", ar senasis 6 serijos BMW, yra tie automobiliai, kurie yra tarytum aukso grynuoliai tarp kitų šio gamintojo modelio (kiekvienoje šeimoje atsiranda baltų varnų), tačiau nebekalbėkime apie mano (ne)meiles, susipažinkime su juo – BMW mylėtojų ilgai lauktu 5 serijos BMW. Tai jau septintas kartas, kai bavarai atnaujina "penktuką".

Pirmas klausimas, kuris kyla iš toliau žvelgiant į automobilių stovėjimo aikštelėje stovintį "penktuką": kuo jis skiriasi nuo prieš tai buvusio? Antras – kuo, be dydžio, jis skiriasi nuo 7 klasės BMW? Kitokia žibintų linija tiek priekyje, tiek gale, piktesniu jį paverčianti "M paketo" apdaila. Pirmam įspūdžiui susidaryti – tiek. Vis dėlto naujasis 5 serijos BMW, gavęs G30 pavadinimą, lyginant su pirmtaku, atrodo dar labiau nudailintas ir nuglostytas – aerodinaminis pasipriešinimas pasiekė Cd 0,22 reikšmę. Gamintojas sako, kad tai labai gerai. Patikėkime gamintoju. Beje, oro pasipriešinimą sumažina ir kintančios padėties radiatoriaus grotelės, kartu reguliuojančios ir varikliui aušinti skirtą oro srautą. To patikrinti, deja, neteko, nes būtų reikėję išlipti iš važiuojančio automobilio. Tai kol kas sunkiai įmanoma.

Tai kas naujo?

Kadangi jau likome sėdėti automobilio salone, pasižvalgykime ir po jį. Kam teko vairuoti kokį nors iš pastarųjų BMW, čia nieko netikėto neras. Viskas ten pat – vairas, pedalai, spidometras, klimato kontrolės valdymas, pavarų perjungimo svirtis, "iDrive" sukamasis valdiklis. Nuobodoka, tiesa? Beje, pastarasis savo paviršiuje turi ir lietimui jautrią zoną. Joje galime piešti ženklus, kuriuos sistema atpažįsta ir paverčia, pavyzdžiui, navigacijos nurodymu ar raide, ieškant reikiamo telefono numerio adresų knygelėje.

Dar viena naujovė salone – centrinis ekranas iškeltas į viršų. Jeigu tokius turi "Audi", "Mercedes Benz", BMW inžinieriai pagalvojo, kad gali turėti ir jie. Ekranas ir visos funkcijos lengvai suprantamos ir lengvai valdomos. Dar viena naujovė, kurią galima užsisakyti už papildomą kainą – kai kurių funkcijų valdymas gestais. Pavyzdžiui, sukdami pirštą ir neliesdami ekrano, galite pagarsinti arba patildyti radijo imtuvą. Atrodo įdomiai, tarsi būtum burtininkas ir mojuotum burtų lazdele. Šią funkciją galima panaudoti ir bandant nustebinti keleivius, kurie važiuoja kartu. Dar vienas dalykas, kuriuo tuos pačius keleivius galite nustebinti – pasakykite jiems automobilio kainą.

Į redakcijos rankas patekusio BMW kaina – šiek tiek didesnė nei 86,5 tūkst. eurų. Už šiuos pinigus įsigyjate 3.0 litrų darbinio tūrio dyzelinį variklį, visų varančiųjų ratų sistemą "XDrive" (pigiausias tokio paties galingumo variklis su visų varančiųjų ratų transmisija sąskaitą banke palengvins 60 tūkst. eurų). Kas išpūtė bandyto BMW kainą? "M paketas", automatinis bagažinės dangčio atidarymas (priėjus su bekontakčiu raktu kišenėje, po galiniu buferiu reikia mostelėti kelis kartus koja, ir bagažinė atsidaro), oda aptrauktas priekinis prietaisų skydelis, "Exclusvie Nappa" oda aptrauktas salonas, visos šildomos sėdynės. Beje, jų elektrinis reguliavimas vertas pagarbos. Vos prilietus vieną iš sėdynės reguliavimo mygtukų, prieš akis esančiame ekrane matoma, kuri sėdynės vieta reguliuojama. Tai labai patogu, kai nereikia bandyti suprasti, kuri sėdynės atlošo ar sėdimosios dalies vieta reguliuojama. Žinoma, čia tik keletas vairuotojo kasdienybę palengvinančių ir papuošiančių vairavimo dalykų, jų sąrašą dar galėtume pratęsti. Tačiau važiuodamas 5 serijos BMW vis sugrįždavau prie nesenos kelionės "Cadillac CTS", kuris siūlė beveik tokį patį įrangos paketą, didesnį važiavimo komfortą – tik už beveik 25 tūkst. eurų mažesnę kainą. Grąžinkite man "Cadillac"!

Geri dalykai

Na, gerai, nėra tas BMW toks blogas. Visi maloniausi dalykai, vairuojant šį vokiečių inžinierių kūrinį, aplanko tuomet, kai pasigarsinęs puikiai skambančią "Harman Kardon" garso sistemą (šįkart garso kolonėlėse plyšavo Mickas Jagerris) ir išjungęs telefono garsą arba net ir patį telefoną, BMW leidiesi vingiuotais užmiesčio keliukais. 3 l dyzelinis variklis 1,77 t sveriantį automobilį iš vietos iki 100 km/val. išjudina kiek mažiau nei per 6 sek., o ir bandydamas greitėti toliau nepajunti jokio sunkumo ar didėjančios įtampos. Belieka vairuoti.

Automatinė transmisija puikiai suderinta su varikliu – nejauti jokių vėlavimų ar per ilgų mąstymų, jeigu baigdamas įveikti posūkį noriu greitėti, automobilis mano komandos klausosi nedvejodamas ir neklausdamas: o gal vis dėlto nereikia? Užtikrintumo prideda ir puikus automobilio valdymas. Žinoma, čia reikia padėkoti keturių varančiųjų ratų sistemai (bei kitoms stabilumu besirūpinančioms sitemoms), kuri automobilį prie kelio laiko it priklijuotą, nesvarbu, kiek pakvaišęs vairuotojas sėdi prie vairo. Žinoma, jis neturėtų pradėti pyktis su fizikos dėsniais, nes tuomet net ir puikųjų vokiečių inžinierių kūrinys nepadės išsigelbėti nuo staiga priekyje atsiradusio medžio ar stulpo. Kartu tai perspėjimas tiems, kurie pasirinks tokį BMW tik su galinių varančiųjų ratų pavara. Kiekvieną kartą, prieš staigiai spausdami akceleratorių, apsidairykite aplinkui, ar neatsiras dalykų, už kurių galite užkliūti.

Taigi pririedėjome ir prie tos vietos, kai reikia išjungti BMW variklį. Išjungiu. Kokios išvados? 3 l variklis šio automobilio vairuotojo galvoje pažadina žvėriuką. Norintiesiems kasdien automobilį eksploatuoti jis nėra tinkamas variantas, nors ir turi taupųjį – ekorežimą, tačiau, jei savaitgaliais norite nulėkti į Kačerginę ir įveikti vieną kitą ratą bandydamas pravėdinti galvą, rinkitės šį BMW, aš nė kiek neliūdėdamas grąžinu jo raktelius. Neįsimylėjau.

GALERIJA

  • Užduotis – pamilti BMW
DMN archyvo nuotr.
Gairės: BMW
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Aou

„tačiau, jei savaitgaliais norite nulėkti į Kačerginę ir įveikti vieną kitą ratą bandydamas pravėdinti galvą, rinkitės šį BMW, aš nė kiek neliūdėdamas grąžinu jo raktelius. Neįsimylėjau.“ Srsly? Ką tu čia paistai?

...

Jų nemylinčių galas transporto stotelėse laukia.

apie mersa ar audi ar jaguara to neporina

Bavaraijau daug metu sako ! Mes gaminam labai kokibiska automobili. Tik labai skaudu kad jis invalidam

SUSIJUSIOS NAUJIENOS