Vien geros padangos ramios žiemos negarantuoja | KaunoDiena.lt

VIEN GEROS PADANGOS RAMIOS ŽIEMOS NEGARANTUOJA

Vairuotojai juokauja, kad pirmasis atėjusios žiemos pranašas – užšalęs langų plovimo skystis. Tada reikia ir patį skystį keisti, ir padangas permontuoti. Vis dėlto pasirūpinti tik tuo, jei norite kokybiškai paruošti automobilį žiemai, nepakanka. Prieš žiemą skirti dėmesio privalu ir kitoms automobilio dalims.

Rūpinasi dviem dalykais

Automobilių pardavimo platformoje "Autoplius.lt" ankstesnių metų rudenį atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei du trečdaliai – 71 proc. – vairuotojų prieš žiemą pasirūpina tik automobilio padangomis ir langų plovimo skysčiu.

Kiek mažiau, 62 proc. automobilių vairuotojų, patikrina akumuliatoriaus būklę, o maždaug pusė pasirūpina, kad bagažinėje būtų tempimo virvė.

"Autoplius.lt" vadovas Matas Buzelis pabrėžia, kad žieminės padangos yra viena svarbiausių automobilio dalių šaltuoju sezonu, tačiau anaiptol ne vienintelė, į kurią privalu atkreipti dėmesį. "Vertėtų patikrinti turimo akumuliatoriaus būklę dar prieš prasidedant šaltajam sezonui ir nelaukti to momento, kai stovint šalia neužsivedančio automobilio šaltyje teks drebančiomis rankomis kviesti taksi, o grįžus po darbo tamsoje su šviestuvu keisti akumuliatorių. Šios detalės būkle abejojantiems vairuotojams reikėtų įsigyti bent užvedimo laidus", – teigia pašnekovas.

Ledui gramdyti dažnai naudojamos ir nuolaidų kortelės, ir kompaktiniai diskai, tačiau taip galima įbrėžti stiklą.

Vairuotojai automobilių dugną kartais padengia antikorozinėmis dangomis – žiemą Lietuvos keliuose išberiama daugybė druskos, kuri automobiliui padaro daug žalos – skatina koroziją. Dėl šios priežasties šaltuoju metų laiku reikėtų dažniau plauti automobilį, ypač jo dugną. "Žmonės neretai pamiršta svarbias smulkmenas – pavyzdžiui, pakeisti langų plovimo skystį, įsidėti gramdiklį ar šluotelę. Ledui gramdyti dažnai naudojamos ir nuolaidų kortelės, ir kompaktiniai diskai, tačiau taip galima įbrėžti stiklą. Šluotelė sniegui valyti bei geras ledo gramdiklis užtikrins, kad į kelią išriedėsite švariais stiklais ir sveikais langais", – sako M. Buzelis.

Pašnekovas taip pat pataria prieš keliones rečiau naudojamais keliais – pavyzdžiui, rajoniniais žvyrkeliais – pasirūpinti, kad bagažinėje būtų įrankis sniegui kasti, tempimo lynas bei kilpos. "Žmonės kartais pameta įsukamąsias tempimo kilpas, tad prieš žiemą reikia patikrinti, ar jos yra vietoje. Tai pat patariama į tokias keliones leistis su pilnu degalų baku, kad užklimpus ir laukiant pagalbos būtų galima pasišildyti automobilio salone."

Matomumas ir šalti rytai

Automobilių priežiūros specialistai pataria prieš žiemą dėmesio skirti ir ventiliacijos sistemai bei kondicionieriui. Rudenį krentantys lapai dažnai užkemša automobilių ventiliacijos sistemą ir ji dirba ne taip efektyviai. Šiltuoju metų laiku tai nėra aktualu, nes automobilio stiklai visai nerasoja arba rasoja labai mažai. O pašalus, kai reikia efektingai apipūsti langus, automobilio šildytuvas garsiai kaukia, tačiau šiltas oras per ventiliacijos angas pučiamas nenoriai. Greičiausiai tai užsikišusių kanalų problema. Prieš žiemą reiktų pakeisti salono oro filtrą, patikrinti, ar veikia oro kondicionierius. Nors žiemą salono šaldyti nereikia, tačiau būtent įjungtas kondicionierius padeda greitai išdžiovinti aprasojusius langus.

Vairuotojams, važinėjantiems dyzeliniais automobiliais, prieš artėjančią žiemą yra dar daugiau darbų. Jiems reikia papildomai pasitikrinti degalų filtro ir kaitinimo žvakių būklę, nes tai gali tapti pagrindine ankstyvą rytą neužsivedusio automobilio priežastimi. Sunkiai užsivedantis variklis lengvai gali išvesti iš rikiuotės dar neblogos būklės akumuliatorių. Taip pat šąlant orams į dyzelinu varomo automobilio degalų baką turėtų būti pilamas tik šaltajam metų laikui pritaikytas kuras.

Dar neprasidėjus didiesiems šalčiams, reikia nepamiršti pripildyti langų apiplovimo bakelio neužšąlančiu skysčiu. Jeigu jame yra vasarinio, patariama nusipirkti koncentruoto žieminio skysčio buteliuką ir supilti į bakelį. Šiuo atveju renkantis žieminį stiklų ploviklį geriau netaupyti. Geriau naudoti žinomo gamintojo produkciją, nes daugelis pirkėjų, nusipirkusių neaiškios kilmės neužšąlančių skysčių, skundžiasi nebegalintys apiplauti langų  net prie gerokai aukštesnės temperatūros, negu nurodo gamintojas. Be kita ko, salone jaučiamas nemalonus kvapas. Taip pat reikėtų įvertinti, kad dėl prastos langų plovimo skysčio kokybės greičiau susidėvi valytuvai. Dėl to geriau nerizikuoti ir pirkti patikimą produktą. Ryte radę užšalusį langą neskubėkite lupti prišalusių valytuvų – taip galite sugadinti net apynaujus valytuvus. Geriau palaukti, kol stiklas šiek tiek įšils ir valytuvai patys atkibs.

Stabdžiai ir variklis

Senesnių automobilių savininkai prieš žiemą turėtų pasirūpinti ir automobilio aušinimo skysčiu. Jeigu nesate tikri, ar jis kokybiškas, geriau būtų jį pakeisti nauju. Spustelėjus didesniems šalčiams sušalęs variklio aušinimo skystis gali sukelti labai didelių nemalonumų.

Jeigu važinėjate nedaug, patariama prieš žiemą pakeisti automobilio variklio alyvą net tada, kai rekomenduojamas nuvažiuotų kilometrų skaičius dar nenuvažiuotas. Bet kokiu atveju automobilių gamintojai rekomenduoja variklio alyvą keisti kartą per metus – nepriklausomai nuo nuvažiuotos ridos. Geriausia tai daryti prieš žiemą. Netinkama alyva praranda savo tepamąsias savybes, tampa ne tokia atspari šalčiui, sutirštėja, todėl variklį užvesti žiemą bus sunkiau. Geriau rinktis tokią alyvą, kokią rekomenduoja gamintojas. Jeigu nežinote, kokia alyva rekomenduojama jūsų automobiliui, informaciją apie tai jums turėtų pateikti ir padėti pasirinkti konkrečios alyvos gamintojas. Kartą per dvejus metus pravartu pakeisti ir stabdžių skystį. Geriausia tai padaryti dar nesulaukus didžiųjų šalčių. Tvarkingai ir, svarbiausia, tolygiai visais ratais stabdantis automobilis padės išvengti nemalonumų slidžiame kelyje.

Prieš prasidedant didiesiems šalčiams rekomenduojama sutepti durelių sandarinimo gumas specialiu tepalu, kuris net spaudžiant dideliems šalčiams neleidžia gumai sukietėti ir pašalina drėgmę. Tą patį reikėtų padaryti ir su durelių spynelėmis. Juk nesinori vakare išėjus iš darbo lakstyti aplink automobilį, nes neatsidaro nė vienos durelės arba lįsti į vidų per bagažinę.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS