Ženeva žvelgia į automobilių ateitį | KaunoDiena.lt

ŽENEVA ŽVELGIA Į AUTOMOBILIŲ ATEITĮ

Visų automobilių gerbėjų žvilgsniai artimiausias dešimt dienų kryps į Ženevą. Šiame Šveicarijos mieste prasideda tarptautinė automobilių paroda. Skirtingai nei Detroito automobilių parodoje JAV ar Frankfurto Vokietijoje, Ženevoje pristatoma nemažai koncepcinių automobilių – vieni lieka tik dizainerių ir inžinierių fantazijų vaisiais, tačiau kai kuriuos jau netrukus bus galima išvysti ir mūsų gatvėse. Taigi žvilgtelėkime bent akies krašteliu į automobilių ateitį.

Kaip visuomet, vienu svarbiausių parodos atidarymo įvykių tapo 2016-ųjų Europos metų automobilio paskelbimas. Juo tapo "Opel Astra". Šis automobilis geriausiu prieš porą mėnesių buvo pripažintas ir Lietuvoje. Įdomu, kad Europos geriausiųjų septynetuke buvo net trys automobiliai, kuriuos į geriausiųjų gretas įrašė ir lietuviai – "Audi A4", "Škoda Superb" ir "Volvo XC90". Europos žurnalistai prie geriausiųjų septynetuko Europoje prirašė ir "Mazda MX-5", "Jaguar XE" bei 7 serijos BMW.

Europos metų automobilio laimėtojo paskelbimas – tik skambus parodos pradžios akcentas, tačiau į Ženevą visi traukia, kad pamatytų, kokia kryptimi suka didžiausios automobilių bendrovės ir kokius automobilius jau netrukus išvysime gatvėse. Taigi žvilgtelėkime bent akies krašteliu į automobilių ateitį.

"Škoda"

Pradedame nuo automobilio, kuris, išsinėręs iš koncepcinio kailio, gali atsidurti ir mūsų kieme. Ženevoje pirmasis čekų gamintojo "Škoda" didesnio pravažumo automobilio (SUV) modelis "VisionS" bus dar tik koncepcinis, tačiau "Volkswagen" koncernui priklausantys čekai žada, kad jau rudenį Paryžiuje pristatys ir serijinį modelį, kuris vadinsis "Kodiak". Prisiminę ankstesnius "Škodos" koncepcinius modelius, kurių pavadinime yra žodis "Vision", galime teigti, kad šis modelis mums sufleruoja, kuriuo keliu gamintojas eis toliau.

"Renault"

Lietuviams įkandamų ir Ženevoje pristatomų automobilių būrį papildys ir "Renault Scenic". 1996 m. "Renault", pristačiusi "Scenic" modelį, sukūrė kompaktinių vienatūrių segmentą. Nuo to laiko trijų kartų modeliai parduoti beveik 5 mln. tiražu. Ženevoje pristatomas jau ketvirtosios kartos "Scenic".

Kaip ir naujajame "Espace", čia pirmą kartą suformuotas trijų dalių priekinis stiklas, suteikiantis panoraminį vaizdą ir didesnį apžvalgos lauką. Gamintojas teigia, kad daugybė stilistinių sprendimų naujajam "Scenic" suteikia dinamišką išvaizdą. Palyginti su pirmtaku, jo prošvaisa buvo padidinta, galinė iškyša sutrumpinta, o platesnis priekinis ir galinis tarpuvėžis sukuria tvirtesnio automobilio įspūdį.

VW

"Volkswagen" gamintojai prognozuoja, kad daugiausia dėmesio jų stende sulauks atnaujinto dizaino mažylis "Volkswagen up!", turintis ilgą papildomos įrangos sąrašą, bei iki šiol nematytas koncepcinis automobilis, sujungiantis geriausius kompaktinės klasės ir prieinamo SUV bruožus. Kaip teigia patys gamintojai, "Volkswagen up!" taps vienas iš didžiausią pavaros mechanizmo pasirinkimą turinčių mažiausios klasės modelių. Muzikos gerbėjams bus galimybė į mažąjį "Volkswagen up!" įmontuoti įspūdingo skambesio ir galingumo 300 W galios "BeatsAudio" garso sistemą, paversiančią miesto mažylį diskoteka ant ratų.

"Ford"

"Ford" neplanuoja pasaulinių premjerų, tačiau koncerno stende žiūrovams įspūdžių neturėtų pritrūkti. Ženevoje "Ford" pirmą kartą pademonstruos naujausią ir galingiausią "Fiesta ST" versiją, o klasikinių sportinių automobilių gerbėjai pirmą kartą Europoje išvys ekstremalųjį "Ford GT". Naujausia "Fiesta ST200" versija turės 1,6 litro darbinio tūrio "EcoBoost" šeimos variklį, kurio galia padidėjo iki 200 AG, o sukimo momentas – iki 290 Nm. "Fiesta ST200" su šiuo varikliu iki 100 km/val.  įsibėgės per 6,7 sek. "Ford GT" niekuomet netaps automobiliu, kurį parduoda dešimtimis tūkstančių. Klasikinės architektūros sportinis automobilis yra sutvertas lenktynėms, todėl Ženevoje šalia keliams skirtų GT bus ir legendinėms Le Mano 24 val. lenktynėms parengti "Chip Ganassi Racing" komandos bolidai. Prancūzijoje birželio 18–19 d. vyksiančiose lenktynėse dalyvaus keturi "Ford GT", besivaržantys "GTE Pro" klasėje.

 

BMW

Pagrindine BMW naujiena taps 7 serijos flagmanas – prabangus ir itin galingas sedanas "BMW M760Li xDrive". "BMW M760Li xDrive" modelyje panaudotas naujas 12 cilindrų benzininis variklis "M Performance TwinPower Turbo", išvystantis 441kW/600 AG jėgą ir padedantis automobiliui 100 km/val. greitį pasiekti per 3,9 sek. Koncernas taip pat ketina pristatyti naujuosius 7 serijos hibridinius modelius, specialios laidos geriausiai pasaulyje parduodamą sportinį hibridinį automobilį "BMW i8 Protonic Red Edition". Per praėjusius metus visame pasaulyje buvo parduota beveik 5,5 tūkst. "BMW i8" modelių – tai daugiau, negu pardavė visi kiti hibridinių sportinių automobilių gamintojai kartu. Inovatyvusis "BMW i8" išsiskiria 266 kW/362 AG jėga ir 2,1 l/100 km degalų.

"Maserati"

Italų gamintojas "Maserati" pirmą kartą viešai pristatys ir savo naująjį visureigį "Maserati Levante". Naujojo "Maserati Levante" išvaizdoje nesunkiai atpažįstami šiai markei būdingi bruožai ir išskirtinai itališkas charakteris. Agresyvokos išvaizdos priekyje – naujos formos siaurėjantys žibintai, kurių kraštai susilieja su variklio grotelėmis. Visureigio šonuose galima nesunkiai įžvelgti "Maserati" dizaino atributus – tris simetriškas angas priekiniame sparne, dureles su berėmiais stiklais ir logotipą ant galinės kėbulo arkos. Siauras bagažinės stiklas ir aptakios formos galinė dalis atspindi galingo automobilio charakterį. Pirmieji "Maserati Levante" modeliai jau yra nuriedėję nuo konvejerio ir Europos rinkoje turėtų pasirodyti nuo šių metų pavasario.

"Bugatti"

Superautomobilių gamintoja "Bugatti" Ženevoje pristatys naujausią savo kūrinį "Bugatti Chiron". Mažiausia šio automobilio kaina – 1,78 mln. eurų. Kuo daugiau pranašumų norės šio 1480 AG automobilio savininkas, tuo labiau jam reikės patuštinti kišenę. Garsaus lenktynininko Louiso Chirono garbei pavadintas bolidas po variklio gaubtu slėps 8 l darbinio tūrio 16 cilindrų W formos variklį. Maksimalus numatomas "Bugatti" greitis – 460 km/val. Nuo 0 iki 100 km/val. automobilis įsibėgės per 2,3 sek. Numatoma pagaminti – 500 "Chiron" modelis. Tai  50 vienetų daugiau, nei buvo pagaminta "Bugatti Veyron".

"McLaren"

Britų "McLaren" Ženevoje pristato savo mažiausiai nuo civilizacijos nutolusį superautomobilį "McLaren 570 GT". Šiame modelyje sumažintas spyruoklių standumas ir perprogramuota adaptyvinius amortizatorius reguliuojanti įranga. Pakaba išliko reguliuojama. Galima pasirinkti tris nustatymus – "Normal", "Sport" ir "Track". Automobilyje sumontauotas 3,8 l dviejų turbinų variklis, išvystantis 570 AG galią. Iki 100 km/val. šis automobilis įsibėgėja per 3,4 sek., o iki 200 km/val. – per 9,8 sek. Maksimalus bolido greitis siekia 328 km/val. Ženevoje turėtų  prasidėti ir šio automobilio prekyba. Numatoma kaina – nuo 196 tūkst. eurų.

GALERIJA

  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
  • Ženeva žvelgia į automobilių ateitį
Scanpix nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS