Paaiškėjo, kas už 26 mln. eurų rekonstruos sostinės Nemenčinės plentą | KaunoDiena.lt

PAAIŠKĖJO, KAS UŽ 26 MLN. EURŲ REKONSTRUOS SOSTINĖS NEMENČINĖS PLENTĄ

  • 2

Prancūzijos kapitalo kelių tiesimo bendrovę „Eurovia Lietuva“ ir jos partnerė Čekijos „Eurovia CS“ už daugiau nei 26 mln. eurų rekonstruos beveik 6 kilometrų ilgio Nemenčinės plentą nuo Kairėnų gatvės iki Vilniaus miesto ribos.

Naujame kelyje – tarp 10,5 ir 16,2 kilometro – bus įrengtos jungiamosios gatvės, žiedinė sankryža, pėsčiųjų ir dviračių takai, inžinerinės ir kitos komunikacijos. Pagal sutartį darbus numatoma baigti iki 2025 metų spalio pabaigos.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija ir įmonės vasario pabaigoje pasirašė 26,182 mln. eurų (su PVM) vertės sutartį, skelbiama centriniame viešųjų pirkimų portale. Pagal ją 3,82 mln. eurų (14,6 proc.) vertės darbų bus perduota subrangovėms – įmonėms „Požeminės sistemos“, „Vilniaus planas“ ir „Gatas“.

Vilniaus miesto 2024 metų biudžete projektui skirta 12 mln. eurų.  

„Šios gatvės saugumo didinimas yra vienas iš svarbiausių rekonstrukcijos tikslų“, – teigia rekonstrukcijos projektą parengusi bendrovė „Vilniaus planas“.

Projektas numato, kad kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų su dviejų metrų pločio skiriamąja juosta. Bus nutiestos trys jungiamosios gatvės: tarp Rudausių ir Talkos sodų 4-osios gatvės, tarp M. Husoviano gatvės ir nuovažos, Nemenčinės plento ir Balžio gatvės žiedinė sankryža, taip pat penkios šviesoforais reguliuojamos sankryžos, o ties Karačiūnų gatve – pėsčiųjų perėja su šviesoforu.

Dešinėje gatvės pusėje, važiuojant iš Vilniaus, bus nutiestas 4,5 metro pločio, o kairėje – 1,5 metro pločio pėsčiųjų ir dviračių takai. Dalyje jų bus įrengti šaligatviai.

Šiuo metu greitis šiame ruože siekia 70 km per valandą, o dalyje ruožų – 60 km.

Pasak projektuotojų, savaitgaliais Nemenčinės plente susidaro didelės spūstys – žmonėms grįžtant iš užmiesčio  automobilių eilės siekia net Nemenčinę, o greitis nukrenta iki 10-15 km per valandą. Todėl čia dažnos avarijos – kai kurie vairuotojai bando važiuoti prieš eismą, pavojingai manevruoja.

2009-2012 metų auditas parodė, kad šis plentas pagal žuvusiųjų skaičių užėmė antrą vietą po Savanorių prospekto, o Nemenčinės–Antavilių sankryža priskirta juodajai dėmei – joje 2011–2015 metais įvyko 14 eismo įvykių.

Nemenčinės plentas, arba krašto kelias Nr.102 Vilnius–Švenčionys– Zarasai Vilniuje yra vienas pagrindinių kelių rytų kryptimi. Augant transporto srautams bei namų statybai soduose šalia kelio, šią atkarpą būtina rekonstruoti, teigia projektuotojai.

Rekonstruojama gatvės atkarpa yra apsupta miškų, netoli teka Neries upė, Antavilio ežeras, jis kerta Veržuvos, Antavilio upes. Į Nemenčinės plentą jungiasi nemažai aplinkinių gyvenviečių gatvių.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

ALGIRDAS.

STATANT DIDŽIAUSIĄ LIETUVOS KELIĄ 1 KM VIDUTINIŠKAI KAINAVO 1MLN. RUBLIŲ , TAI BUVO PINIGAI , NE DABARTINIAI EURAI .

Malaciai

Guud! Dziaugiuosi, kad uzsienio keliu tiesimo kompanijos pagaliau laimi kontraktus. Reiskia, kad ir kokybe bus daug geresne nei LT keliu “meisteu”, ir kaina mokama uz patiesta kilometra yra pakankamai auksta, kad uzsienio kompanijos susigundytu. Aisku, kad sub-kontraktoriai ju lietuviai, bet juos bent jau priziures kad dirbtu kaip daroma su vergais.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS