VU palaiko minimalios stojamosios kartelės didinimą iki 4 balų | KaunoDiena.lt

VU PALAIKO MINIMALIOS STOJAMOSIOS KARTELĖS DIDINIMĄ IKI 4 BALŲ

  • 0

Vilniaus universitetas (VU) pritaria Švietimo ir mokslo ministerijos siekiams 2018 m. priėmime būsimiems studentams taikyti 4 balų stojamąją kartelę.

Dar 2017 m. birželį VU savo pozicijoje dėl aukštojo mokslo reformos skelbė, kad aukštasis mokslas funkcionuoja globaliame Europos bei pasaulio kontekste. Todėl VU mano, kad ir mokslinius tyrimus atliekantys tyrėjai, ir studijų proceso dalyviai turi gebėti konkuruoti tarptautinėje erdvėje.

Į universitetus stojančių asmenų pasirengimas studijoms yra viena svarbiausių, nors ir ne vienintelė, studijų kokybės prielaidų. Anot VU rektoriaus prof. Artūro Žukausko, VU ir toliau sieks išlaikyti aukštą universiteto diplomų ir mokslo laipsnių vertę, kadangi jie žymi išsilavinimo kokybės standartą.

„Minimalios stojamosios kartelės didinimas iki 4 balų yra pozityvus žingsnis studijų kokybės gerinimo link. Tai sąlyginai smulkus pokytis, tačiau, priešingai nei teigia šių pokyčių oponentai, šalies jaunimą galėsime išlaikyti Lietuvoje tik tuomet, jeigu jie vertins mūsų šalies aukštąjį mokslą kaip konkurencingą, galintį ugdyti piliečius, kuriančius aukštą socialinę, ekonominę ir kultūrinę vertę“, – teigia prof. A. Žukauskas.

Minimalios stojamosios kartelės didinimas iki 4 balų yra pozityvus žingsnis studijų kokybės gerinimo link.

Vis dėlto dabartinė aukštojo mokslo finansavimo sistema lemia tai, kad aukštoji mokykla, priimdama mažesnį, bet gabesnių studentų skaičių, gautų mažesnį finansavimą. Todėl VU ragina indeksuoti studijų krepšelius ar rasti optimalų kelią amortizuoti kokybės siekiančių aukštųjų mokyklų patiriamus nuostolius bei didinti vidutiniškai vienam studentui skiriamų lėšų kiekį.

Gąsdinimus dėl didėsiančios emigracijos ar mažėjančio studijų prieinamumo VU vertina kaip neatsakingus, o raginimus išlaikyti žemą stojamąją kartelę laiko siekiu išsaugoti finansines paskatas, aukojant vieną svarbiausių tvarių aukštųjų mokyklų dedamųjų – studijų kokybę.

„Diskusijose dėl aukštojo mokslo ateities reikia remtis duomenimis ir ekspertiniais vertinimais. Studijų prieinamumą, ypatingai abiturientams iš regionų, reiktų didinti stiprinant bendrojo ir vidurinio ugdymo grandis, teikiant akademinę pagalbą, universitetams plečiant stipendijų skyrimo mechanizmus, užtikrinant vietas bendrabučiuose visiems jų siekiantiems studentams. Pastarųjų sąlygų gerinimas, visgi, yra vienas pagrindinių aukštojo mokslo pertvarkos tikslų“, – pabrėžia VU rektorius.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS