-
Kas nutylėta KTU gimnazijos skandale? 49
Dalis gina direktorių
"Kauno diena" primena, kad skandalas įsibėgėjo, kai KTU gimnazijos istorijos mokytojas D.Boguševičius už galimą nusirašinėjimą dviem mokiniams parašė po du vienetus. Jų tėvai parašė skundą, kad būtų įvertintas paties mokytojo elgesys pamokose: necenzūrinė leksika, pamokymai apie masturbaciją ir sifilį. Neoficialiais duomenimis, skunde užsiminta ir apie mokytojo šališkumą, jo įprotį vaizdo filmukais mokymosi medžiagą pateikti uždaroje feisbuko grupėje, į kurią esą būdavo priimami ne visi mokiniai. Kiti turėdavo mokymosi medžiagą prasimanyti kitais būdais, pavyzdžiui, telefonu įsirašydami pamokas.
Mokytojas atmetė kaltinimus dėl necenzūrinės leksikos, teigdamas, kad citavo oficialius kūrinius ar seminaro medžiagą.
Oficialiai nuskambėjusi pozicija – D.Boguševičius neatlaikė gimnazijos vadovybės spaudimo ir nusprendė pasitraukti. Vis dėlto mokytojas pareiškimą iš darbo išeiti parašė tik išgirdęs, kad gimnazijos administracija iškvietė nepriklausomą vertintoją, kuris turėjo dalyvauti jo pamokoje.
Apie tai sužinojusi dalis gimnazistų parengė peticiją, palaikančią D.Boguševičių.
Tai buvo labai neapgalvotas sprendimas, kuris atnešė labai daug žalos visai gimnazijai.
Dabar aiškėja, kad vieni moksleiviai palaikė istorijos mokytoją, o kiti stojo ginti KTU gimnazijos direktoriaus Tomo Kivaro.
Pastarojo šalininkai kritikavo ir Mokinių tarybos vadovų elgesį.
"Nereikėjo iš viso šito reikalo viešinti. Tai buvo labai neapgalvotas sprendimas, kuris atnešė labai daug žalos visai gimnazijai. Visą praeitą savaitę pamokos vyko labai sudėtingomis sąlygomis, nes ir mokytojai, ir mokiniai buvo labai įsitempę. Šią savaitę dar jaučiamas skauduliukas, bet visi susiėmė. Manome, kad, susidarius šiai situacijai, susidūrė dviejų labai stiprų ego turinčių žmonių keliai ir jie nesugebėjo išspręsti problemos tarpusavyje, nors tai tikrai buvo įmanoma padaryti", – kitokią mokinių nuomonę išsakė gimanzistė Eglė Liagaitė.
Anot jos, tai, kad istorijos mokytojas D.Boguševičius nebendravo su administracija, parodo jo charakterio bruožus. Moksleivė tikino, kad, esant bet kokiai situacijai, reikia kalbėtis, o šiuo atveju nieko panašaus nebuvo.
"Buvo viskas per daug sureikšminta. Tas vertintojas, kuris turėjo atvažiuoti, yra normalus dalykas ir nereikėjo įsižeisti", – tikino mergina.
E.Liagaitė pabrėžė, kad mokiniai netoleruoja nusirašinėjimo. "Pas mus gimnazijoje retai nusirašinėjama. Visi suprantame, kad per egzaminus tikrai negalėsime nusirašyti. Pas mus tikrai nėra lengva mokytis, bet nereikia to dramatizuoti", – nuomonę išsakė gimnazistė.
Aiškino situaciją
Pasak E.Liagaitės, KTU gimnazijos vadovybė rengė ne vieną susitikimą su mokiniais, kalbėjosi apie susidariusią situaciją, tad ji palankiai vertina administracijos veiksmus ir reakciją į kilusį skandalą.
"Manau, kad buvo profesionaliai sureaguota. Galiu pasidžiaugti, kad ši situacija paskatino visus pasikalbėti. Gimnazijos viduje situacija buvo išnagrinėta, išklausytos visos nuomonės. Tai, kad administracija viešumoje ilgai nepaskelbė savo pozicijos, manau, buvo protingas žingsnis, nes jie nenorėjo pilti žibalo į ugnį. Žinote, socialinių tinklų karas dar niekam nepadėjo", – "Kauno dienai" kalbėjo moksleivė.
Anot gimnazistės, moksleiviai ir patys daug diskutavo, ar istorijos mokytojas D.Boguševičius turėtų grįžti į gimnaziją, ar ne. Tačiau bendros nuomonės surasti nepavyko.
"Esu buvusi keliose jo pamokose kaip laisvasis klausytojas. Jis turi talentą ir Dievo dovaną. Tačiau manau, kad jam būtų sunku grįžti, nes reikėtų perlipti per savo ambicijas ir grįžti pas tą pačią administraciją, kurią jis viešumoje aršiai kritikavo. Yra didelis susiskaldymas ir tarp mokytojų. Tad tiesiog nežinau, koks geriausias būtų sprendimas dėl jo grįžimo", – sakė E.Liagaitė.
Neaišku, ar nusirašė?
KTU gimnazijos direktorius T.Kivaras, dar praėjusią savaitę žadėjęs atsakyti į "Kauno dienos" klausimus, dabar atsitvėrė tylos siena. Neoficialiai teigiama, kad tokia buvo gimnazijos steigėjo KTU pozicija.
Vis dėlto susitikime su gimnazistų tėvais T.Kivaras patvirtino, kad būta pagrįstų abejonių dėl paties nusirašinėjimo fakto.
"Klasėje nebuvo tvirto sutarimo, ar moksleiviai tikrai nusirašinėjo, ar ne. Mūsų pozicija – vienetų rašymas yra parodymas, kad esi viršesnis. Elgesio nesiūlome vertinti pažymiais", – susirinkime dėstė gimnazijos vadovas.
Beje, apie tai, kad pažymiais vertinamos mokslo žinios, o ne galimi drausmės pažeidimai, yra užsiminęs ir KTU gimnazijos įkūrėjas Bronislovas Burgis.
Turėjau didelę nuojautą, kad jis įsižeis, jei paprašysiu kitos istorijos mokytojos stebėti pamoką ar pats tai padarysiu, todėl nusprendėme, kad turi būti žmogus iš šalies.
T.Kivaras tėvams taip pat patvirtino, kad istorijos mokytojas atsisakė parodyti galbūt nusirašinėjusių mokinių atsiskaitymo darbus. Apie įtariamą nusirašinėjimą pranešta tik žodžiu. Pasak direktoriaus, turėjo vykti dialogas tarp mokytojo ir moksleivio, tačiau pedagogas kalbėtis nebuvo linkęs.
T.Kivaro teigimu, išorinis vertinimas istorijos mokytojui buvo užsakytas, nes reikėjo atsakyti skundą parašiusiems tėvams. Būtent nepriklausomo eksperto įvertinimas būtų buvęs atsakymo pagrindu.
"Turėjau didelę nuojautą, kad jis įsižeis, jei paprašysiu kitos istorijos mokytojos stebėti pamoką ar pats tai padarysiu, todėl nusprendėme, kad turi būti žmogus iš šalies. Niekada neturėjau tikslo būti prieš Domą", – aiškino direktorius. Prieš keletą metų būtent jo iniciatyva D.Boguševičius tapo Kauno Metų mokytoju.
Keli susirinkime dalyvavę tėvai akcentavo kitą skandalo pusę. Jie atkreipė dėmesį, kaip istorijos mokytojas situaciją pateikė socialiniame tinkle. Anot tėvų, nederamas elgesys vaikus viešai aptarinėti.
"Reikia nepamiršti, kad už kiekvienos istorijos – vaikas. Aš tikrai nenorėčiau, kad, jei mano vaikas suklystų, būtų viešai išvadintas vagimi. Taip elgtis negalima. Todėl aš taip pat skųsčiausi ir vadovybė privalėtų atsakyti į mano skundą", – kitą poziciją dėstė susirinkime dalyvavusi bendruomenės narė.
Užgesino gaisrą?
Praėjusią savaitę situaciją išnagrinėjo ir KTU gimnazijos valdyba. Ją sudaro KTU bei gimnazijos tarybos ir tėvų komiteto, mokytojų bei gimnazijos Alumni draugijos atstovai. Posėdyje dalyvavo ir laikinai pareigas einanti KTU rektorė Jurgita Šiugždinienė.
Išklausiusi visas suinteresuotas šalis ir atlikusi dokumentų analizę, valdyba nustatė, kad nebuvo operatyviai ištirtas galimas akademinio nesąžiningumo atvejis per spalio 25 d. istorijos pamokoje vykusį atsiskaitymą.
"Valdyba atkreipia dėmesį, kad su nepilnamečiais susijusi informacija negali būti viešinama, skelbiama. Visoms suinteresuotoms pusėms rekomenduojama laikytis darbo tvarkos taisyklių, atkreipiamas dėmesį į KTU gimnazijos darbo tvarkos taisykles, kuriose nurodoma vengti asmeninių vertinimų ir viešai neaptarinėti mokinių akademinių ar kitų nesėkmių", – rašoma pranešime.
Nežinoma, ar grįš
Gimnazijos valdyba rekomendavo istorijos mokytojui D.Boguševičiui priimti direktoriaus T.Kivaro pasiūlymą tęsti darbą
"Apie valdybos sprendimą žinau tik tiek, kiek yra universiteto pranešime spaudai. Posėdžio metu su valdyba kalbėjau telefonu apie 20 minučių. Klausimai buvo užduoti tie patys, kuriuos man buvo uždavusi spauda. Kad ir kaip būtų įkyru, vis dar nežinau, ar grįšiu, nes yra labai įvairių aplinkybių. Aš užklausiau universiteto, kad jie man galėtų atsiųsti oficialius valdybos sprendimus, ką, susijusio su mano asmeniu, valdyba nutarė. Tada priartėsiu prie galutinio sprendimo", – "Kauno dienai" sakė šiuo metu nedarbingumo pažymėjimą turintis istorijos mokytojas.
Nubaudė vienus geriausių
Pasak vieno moksleivio mamos, vaikai neigia nusirašinėję ir patyrė stiprų smūgį, kai buvo tuo apkaltinti.
Jie mokosi devintukais ir dešimtukais, o į KTU gimnaziją įstojo tarp dešimties geriausiųjų. Jie yra sėkmingai dalyvavę nacionalinėse matematikos ir chemijos olimpiadose.
"Vienetai jaunuoliams reiškia prarastas galimybes įstoti į norimas auštąsias mokyklas, kurios dažniausiai vertina pastarųjų ketverių metų rezultatus", – sakė nepilnamečio motina.
Ji patvirtino, kad abu gimnazistai neigė nusirašinėję, o vėliau perrašę kontrolinį darbą gavo aukštus įvertinimus.
Nepilnamečių tėvai taip pat atkreipė dėmesį, kad iš pradžių už esą nusirašinėjimą buvo įrašyta net po du vienetus, nors tai yra drausmės pažeidimas. Net per valstybinius egzaminus pagautas nusirašinėjantis moksleivis tiesiog šalinamas iš egzamino, bet jam nėra rašomas vienetas.
-
KTU gimnazijos vadovų pozicija: nusirašinėjimo netoleruojame 28
"Kauno diena" rašė, kad KTU gimnazijos istorijos mokytojas Domas Boguševičius už nusirašinėjimą dviem mokiniams parašė neigiamus pažymius. Jų įtakingi tėvai kreipėsi į direktorių, kad šis įvertintų esą netinkamą mokytojo elgesį ir šališką vertinimą. D.Boguševičius neatlaikė gimnazijos vadovybės spaudimo ir nusprendė pasitraukti. Apie tai sužinoję gimnazistai parengė peticiją, palaikančią mokytoją.
Pats istorijos mokytojas D.Bobuševičius tikino, kad gimnazijos administracija prieš jį naudojo spaudimą, tačiau vertina mokinių palaikymą ir gebėjimą atviru tekstu pasisakyti prieš nusirašinėjimą. Dėl ne itin palankios aplinkos mokytojas tikino dar nežinąs, ar norėtų sugrįžti mokyti į šią įstaigą.
Kelias paras tylėjusi žodį tarė ir KTU gimnazijos vadovybė. Kol kas direktorius Tomas Kivaras yra komandiruotėje, tad „Kauno diena“ kalbino KTU gimnazijos pavaduotoją ugdymui Agnę Andriuškevičienę, laikinai einančią direktoriaus pareigas.
– Kodėl gimnazija taip ilgai nepateikė oficialios pozicijos?
– Gimnazijos bendruomenė yra daug vieningesnė nei gali pasirodyti iš viešoje erdvėje sklandančios informacijos. Didžiuojamės Gimnazijoje gaja demokratijos dvasia, nuomonių įvairove ir mokinių kritišku mąstymu.
Į viešą erdvę patekusi istorija, žingsnis po žingsnio, rutuliojosi nuo spalio 25 d., kai istorijos atsiskaitymo metu mokytojas paėmė dviejų mokinių darbus, pasakęs, kad jie nusirašinėja. Įprasta praktika tokiais atvejais – mokytojas padaro sprendimą, apie tai informuoja Gimnazijos administraciją, tėvus. Dažniausiai suteikiamas antras šansas, leidžiant pakartotinai parašyti atsiskaitymą. Išvadas mokiniai padaro ir daugiau tokių nusižengimų nebūna. Deja, šiuo atveju, ir tai pirmas toks atvejis Gimnazijos istorijoje, viskas užsitęsė ir peržengė klasės ribas.
Reikia pripažinti, kad Gimnazijos bendruomenę nepakankamai informavome apie situaciją. Galbūt geresnė vidinė komunikacija būtų padėjusi suprasti incidento aplinkybes ir tolimesnius įvykius. Nuo praėjusios savaitės pabaigos Gimnazijos direktorius yra išvykęs į Olandiją mentoriauti Tarptautinėje gamtos mokslų olimpiadoje ir tai sutrukdė sklandžiai komunikacijai.
Aktyviai bendraujame su mokiniais, tėvais, alumnais, siekdami sugrąžinti Gimnazijos darbą į įprastas vėžes. Dėsime visas pastangas, kad su mokytoju D. Boguševičiumi būtų užmegztas konstruktyvus dialogas.
D. Boguševičius/Tomo Raginos nuotr.
– Kodėl gimnazija toleruoja nusirašinėjimą? Kodėl šioje situacijoje baudžiamas mokytojas, o ne nusirašinėję mokiniai?
– Gimnazija niekada netoleravo ir netoleruoja akademinio nesąžiningumo. Mokytojai įvertina kiekvieną tokį atvejį, informuojami tėvai, administracija. Paaugliai yra jauni žmonės, kuriems klysti yra natūralu, o mes turime leisti jiems iš klaidų pasimokyti.
Vis tik, šis atvejis parodė, kad visi – administracija, mokytojai ir mokiniai, tėvai – turi susitarti, kaip elgiamės ir vertiname akademinį nesąžiningumą.
D. Boguševičius nėra gavęs jokių drausminių nuobaudų. Jis vis dar yra Gimnazijos darbuotojas.
– Ar anksčiau yra buvę nusiskundimų šiuo mokytoju?
– Dėl mokytojų sulaukiame įvairių nuomonių, nusiskundimų, pageidavimų, dėl D. Boguševčiaus – taip pat. Tai normalu – tėvai rūpinamasi savo atžalomis, jiems kyla įvairiausių klausimų. Visuomet ieškome dialogo, palaikome savo mokytojus.
– Mokytojas sako, kad patyrė iš administracijos spaudimą, jog pakeistų vertinimą. Kaip vertinate tokį pasakymą? Kodėl reikėjo išorės vertinimo?
– Joks spaudimas mokytojui tikrai nebuvo daromas. Esame įsitikinę, kad už drausmės pažeidimus, kuriam priskirtinas ir nusirašinėjimas, nederėtų rašyti pažymių. Išorės vertintojas buvo kviečiamas siekiant objektyvumo įvertinti D. Boguševičiaus taikomas dėstymo metodikas. Neabejojame, kad mokytojo Domo mokymo metodika susilauktų aukščiausių įvertinimų.
Galbūt geresnė vidinė komunikacija būtų padėjusi suprasti incidento aplinkybes ir tolimesnius įvykius.
– Kaip dažnai gimnazijos administracija kišasi į mokinių vertinimą ir siekia koreguoti pažymius?
– Gimnazijos administracija niekada nesikiša į mokinių vertinimą ir pamokų turinį. Kaip jau minėta, Gimnazijos bendruomenė iki šiol nebuvo susitarusi, kaip reikėtų elgtis tokiais atvejais. Gabiausių mokinių tarpe akademinio nesąžiningumo atvejai yra labai reti, tačiau šis atvejis parodė, kad turime apgalvoti ir susitarti dėl visko.
– Kaip gimnazija vertina Mokinių tarybos poziciją bei inicijuotą mokytoją palaikančią peticiją?
– Vienijame geriausius Lietuvos mokinius ir džiaugiamės tuo, kad jie nebijo reikšti savo nuomonės. Šiuo metu aktyviai dirbame su visa gimnazijos bendruomene, kad suprastume, kodėl nesusikalbėjome tarpusavyje ir ateityje galėtume to išvengti.
– Kodėl gimnazija toleruoja, kad mokiniai įrašinėja pamokas ir nelegaliu būdu, be sutikimo renka informaciją? Kodėl tokiomis priemonėmis surinkta medžiaga tapo pagrindu skųsti mokytojo darbą? Jūsų nuomone, mokiniai neturėtų būti supažindinami su literatūros kūriniais? (šiuo atveju, R.Kmitos romanas "Pietinia kronikas").
– Gimnazijos administracija niekada nesikiša į pamokų turinį. Vertiname tai, kad mokytojas Domas sugeba įdomiai dėstyti dalyką pasitelkdamas ne tik vadovėlius, supažindina mokinius ne tik su vadovėliuose esančia informacija. Apie pamokų įrašus sužinojome iš žiniasklaidos. Net jei būtume juos gavę, nevertintume jų turinio. Pamokų įrašinėjimo netoleruojame, tai paprasčiausiai neetiška.
-
Skandalas KTU gimnazijoje: prabilo besitraukiantis mokytojas 54
"Kauno diena" rašė, kad KTU gimnazijos istorijos mokytojas Domas Boguševičius už nusirašinėjimą dviem mokiniams parašė neigiamus pažymius. Jų įtakingi tėvai kreipėsi į direktorių, kad šis įvertintų esą netinkamą mokytojo elgesį ir šališką vertinimą. D.Boguševičius neatlaikė gimnazijos vadovybės spaudimo ir nusprendė pasitraukti. Apie tai sužinoję gimnazistai parengė peticiją, palaikančią mokytoją.
D.Boguševičius "Kauno dienai" sutiko pakomentuoti susidariusią situaciją.
– Ar konfliktas su administracija prasidėjo nuo mokinių nusirašinėjimo, ar būta kokių nors nesutarimų anksčiau?
– Didesnių ar mažesnių darbinių klausimų visada buvo, bet realus jų poveikis prasidėjo po nusirašinėjimo fakto, spalio 25 d. įvykių.
– Gal moksleiviai anksčiau tiesiog nesiskųsdavo dėl jiems netikusio įvertinimo?
– Iš tikrųjų jokių skundų iki tol nėra buvę. Nebuvo ir nusirašinėjimo atvejų, ir įvertinimų vienetais dėl sukčiavimo. Buvo, kad tiesiog moksleivis gavo vienetą ne už nusirašinėjimą. Jis buvo kviečiamas į administraciją atsiskaityti dėl savo nepažangumo, bet ne mokytojas.
Šiuo atveju man buvo naujiena, kad moksleiviai dalyvavo nusirašinėjimo procese – vienas nusirašė, kitas davė nusirašyti, o tėvai su mokytoju nesusisiekė, bet praėjus maždaug dviem savaitėms atkeliavo skundas. Patys mokiniai man pretenzijų neturėjo, o jei jie bendravo su administracija, apie tai nesu informuotas.
– Kaip vertinate gimnazijos administracijos požiūrį į nusirašinėjimą?
– Esu akademinės erdvės žmogus, tad manau, kad jokių išlygų negali būti. Yra universitetų, kurie iš karto šalina studentus už nusirašinėjimą, kiti atsiunčia stebėtojus, kad nusirašinėjimų nebūtų. Aš to paties laikausi ir gimnazijoje, kad bet koks nusirašinėjimas yra netoleruojamas. Mano akimis žiūrint, tai yra vagystės faktas. Ir vagiama ne tiek iš savęs ar iš mokytojo, kiek vagiama iš bendraklasių, nes jie dirbo sąžiningai ir galbūt gaus mažesnį įvertinimą. Beje, to kontrolinio darbo metu drauge sėdėjo du moksleiviai. Vienas gavo dešimtuką, kitas – neigiamą įvertinimą. Juk jis irgi tada galėjo bandyti nusirašyti, bet jis to nedarė.
Vėlesnės poveikio priemonės, kurias man taikė administracija, reaguodama į tėvų skundą, mažų mažiausiai pasirodė keistos. Jei yra svarstomas mokytojo darbas, susidaro pozicija, kad pats nusirašinėjimo faktas nėra kvestionuojamas, tarsi jo nebūtų buvę.
Kai gimnazijos vadovams pasakiau, kad tokias priemones laikau mokytojo persekiojimu, jų reakcija buvo tokia, kad tai tėra tik mano požiūris.
– Kaip pasireiškė administracijos spaudimas?
– Dažnai sulaukiu klausimo, kodėl manau, kad mane spaudė pakeisti įvertinimą. Dėl tėvų skundo aš sulaukiau trijų poveikio priemonių. Buvo du įsakymai. Raštuose pasikartoja toks teiginys, reikalaujantis pasiaiškinti: "Kodėl buvo vienašališkai nuspręsta taikyti mokiniams drausminę nuobaudą, juos įvertinant neigiamai, kas neatitinka gimnazijos darbo tvarkos taisyklių."
Nors iš esmės taisyklės reikalauja informuoti tėvus ir administraciją apie mokinio prasižengimus. Jos taip pat reikalauja nešališkai argumentuoti tokį sprendimą, bet niekur nepasakyta, kad mokytojas negali taikyti drausminio poveikio priemonių. Šis dalykas mane nuoširdžiai stebina, nes administracija man pabandė net nelabai subtiliai pasakyti, kad jie turi teisę kištis į vertinimo procesą mano pamokoje.
Galiausiai galutinis veiksmas, po kurio aš pateikiau prašymą išeiti iš gimnazijos, buvo išorės vertintojų iškvietimas mano darbo metodams vertinti. Tiesa, jis buvo žodžiu, raštu pranešimas man nebuvo įteiktas. Mane sutrikdė, kad apie išorės vertinimą man niekas nepranešė dar pirmuoju įsakymu dėl pasiaiškinimo, nes tai tyrimo sudedamoji dalis. Kitas dalykas, kad apie išorės vertinimą aš apskritai nežinojau iki tada, kai man buvo pasakyta, kad kitą dieną atvažiuoja vertintojas.
Kai gimnazijos vadovams pasakiau, kad tokias priemones laikau mokytojo persekiojimu, jų reakcija buvo tokia, kad tai tėra tik mano požiūris. Bet kai yra pateikiamos trys reakcijos dėl vieno skundo, aš jaučiuosi sutrikdytas ir persekiojamas.
– Pamokose daryti įrašai taip pat yra persekiojimo dalis?
– Tas skundas buvo anoniminis, nemačiau, kas jį pasirašė. Kiek žinau, jis internetinėje erdvėje sklando tekstuose, kur minimi įrašai su necenzūrine leksika. Kadangi tai buvo išplatinta viešojoje erdvėje, aš viešojoje erdvėje ir atsakiau. Dabar mano atsakymas taip pat yra aptarinėjamas.
Paradoksas, kad pirmasis pareiškimas atsirado lapkričio 21 d., tačiau jame neminimas tėvų skundas dėl mano necenzūrinės kalbos pamokose. Oficialiai, per administraciją manęs tai ir nepasiekė.
Tame skunde minima citata, paimta iš R.Kmitos romano. Mane trikdo kitas faktas, kad šitą tekstą aš esu žodžiu pamokoje pacitavęs maždaug tarp gegužės 23 d. ir birželio pirmosios savaitės. Tuo metu romanas pateko į mano akiratį. Tas romanas tuo metu buvo labai ant bangos, manęs ir kai kurie moksleiviai klausė, ar skaičiau. Būtent apie tą laiką įrašas ir galėjo būti darytas. Vadinasi, nuo to laiko manęs niekas neieškojo, nesiskundė, kad leksika netinkama, kad tėvų ar mokinių supratimu šitos citatos yra nederančios ar trikdančios. Kažkodėl tai užkliuvo tik dabar.
Beje, tėvai, kurie rašė skundą, manęs neieškojo. Jie kreipėsi tiesiai į direktorių. Juolab kai buvo kontrolinis darbas ir nusirašinėjimo incidentas, tą pačią dieną gimnazijoje vyko tėvų dienos. Tėvai turėjo visas progas ateiti su manimi ir pabendrauti, bet niekas neatėjo.
– Kaip vertinate kitų moksleivių palaikymą?
– Labai vertinu mokinių, jų tėvų, buvusių mokinių palaikymą, kurie net ne visi buvo mano mokiniai. Man labai svarbu, kad jie yra tų pačių vertybių pusėje kaip ir aš. Jie atviru tekstu sako, kad nusirašinėjimas yra vagystė. Jie labai puikiai supranta, kad nusirašinėjimo faktas yra net nesvarstomas, o svarstomas mokytojas. Tad tai nevyksta vien tėvų rankomis. Tėvai skundo pavidalu duoda eigą visam procesui, o skundą palaiko tie žmonės, kurie turi administracinius įrankius. Man tokie bendruomenės reikalavimai yra labai suprantami. Žinoma, yra ir kitaip manančių.
– Kaip manote, ar penktadienį gimnazijos valdyba bandys jus įkalbėti sugrįžti?
– Negaliu nuspėti, nes, jei atvirai, nežinau, kas yra valdyboje.
– Vis dėlto, kadangi yra mokinių palaikymas, ar yra tikimybė, kad jūs pakeisite nuomonę ir sugrįšite?
– Dabar yra dviprasmiška situacija. Aš jaučiuosi labai įsipareigojęs moksleiviams ir esu atsakingas už tai, ką mes nuveikėme per ilgą laiką, pradedant pamokomis ir baigiant popamokine veikla. Tačiau yra du kiti labai svarbūs klausimai. Vienas – administracijos pozicija. Nes, mano akimis, ji yra nuosekliai nepalanki. Be to, aš matau ir kolegų ne pačias palankiausias reakcijas. Vienu ar kitu būdu mane pasiekia kalbos, kad vargu ar aš būčiau priimtinas gimnazijai. Tad yra reikšmingų veiksnių, skatinančių sugrįžti, bet kartu yra ir trikdančių.