-
„Nemuno žiede“ griaudės čempionato lyderių motociklai
Sezonui perkopus į antrąją pusę ir artėjant finišo link, ryškėja ir čempionatų lyderiai, siekiantys ne tik užsitikrinti savo užimamą vietą, bet ir surinkti kaip galima daugiau taškų tiek sau, tiek savo atstovaujamam klubui. Šiuo metu „Superbike“ įskaitoje lyderio pozicija džiaugiasi Evaldas Mikutis („Moto20“ klubas“), „B1000“ grupėje – Mantas Živatkauskas, atstovaujantis „Redline Racing Team“ komandą, „B600“ lyderis – Justinas Gadliauskas, atstovaujantis „Navas Racing Club“ komandai.
Šį savaitgalį trasoje ratus suks ir kiek atskirai šį sezoną nuo kitų klasių vykstantis motociklų sporto naujokų – „Pretendent“ – čempionato etapas. Pastarojo C1000 klasėje užtikrintai lyderio poziciją laiko Raimundas Skaisgiris („Roadhogs motors“ komanda), o C600 kol kas laimi jo komandos draugas Arvydas Valaitis.
Vienintelė ir tikroji aistra
„Tu supranti, kad tai bus tavo vienintelė ir tikroji aistra gyvenime – motociklų gausmas, greitis ir adrenalinas“, – sakė motociklininkas Mantas Živatkauskas.
Paklaustas, kodėl pasirinko būtent motociklų sportą, šių metų Lietuvos plento žiedo čempionato „B1000“ klasės lyderis M. Živatkauskas teigia, kad daugelio dalykų žmonės gyvenime nepadaro vien dėl nusistovėjusių stereotipų.
„Per savo gyvenimą darome daug dalykų vien tik iš įpratimo arba nusistovėjusių stereotipinių klišių – nes visi taip daro, nes taip turi būti, nes taip saugu. Tačiau, kai pirmą kartą gyvenime prieini prie įspūdingų galių turinčio plieninio žirgo, kuris tau 7 metų būnant atrodo labai didžiulis, barzdotas dėdė pakelia tave, leidžia pasukti raktelį ir tada pasigirsta motociklo variklio riaumojimas – supranti, kad tai yra tai, ko tu trokšti. Sulaukęs to amžiaus, kai jau galima vairuoti motociklą, išsilaikiau vairuotojo pažymėjimą, nusipirkau motociklą ir gyvenimas įgavo naują ryškių spalvų ir nepatirtų pojūčių paletę. Iki šiol važinėjant motociklu po kūną laksto malonūs jaudulio virpuliukai“, – apie motociklų keliamas emocijas pasakojo sportininkas.
Motociklu sportininkas važinėja nuo 18 metų, o aistra aplankė važinėjant gatvėse. Kaip pripažino pats sportininkas, tai tęsėsi iki tol, kol pabandė važiuoti trasoje. Būtent varžybose M. Živatkauskas oficialiai dalyvauja 4 metus – pradėjęs „Pretendent“ įskaitoje, sportininkas „užaugo“ iki kur kas galingesnės, „B1000“ klasės.
„Progai pasitaikius, stengiuosi jos nepraleisti ir išvažiuoti pasitreniruoti į trasą. Važiavimas yra tikras malonumas, tačiau tam reikia atsakingai pasiruošti. Motociklo priežiūra, padangų keitimas, varžteliai, sraigteliai, kur dar šalmo stikliuko blizginimas – ačiū mano merginai už tai.“ (juokiasi). Šį sezoną stengsiuosi sudalyvauti iki pat sezono pabaigos ir parodyti dar geresnį rezultatą. Kitą sezoną stengsiuosi dar labiau nei visais kitais praėjusiais sezonais. Norėčiau pasitobulinti motociklą, dar daugiau laiko skirti treniruotėms ir pasiekti ne tiks asmeninį rekordą, bet ir parodyti dar geresnius rezultatus“, – apie šio ir būsimo sezono planus pasakojo M. Živatkauskas.
Be motociklų neįsivaizduoja gyvenimo
Paklaustas, kodėl savo laisvalaikio „partneriu“ „Pretendent“ čempionato „C1000“ klasės lyderis Raimundas Skaisgiris pasirinko motociklą, nė kiek nesuabejojęs teigia, kad be motociklo savo gyvenimo nė neįsivaizduoja. Su motociklais besivažinėjantis nuo vaikystės, visų, kuriuos teko išbandyti, jau ir prisiminti sunkiai galėtų, o „Superbike“ tipo motociklą prisipažįsta išbandęs visai neseniai.
„Dėl sveikatos problemų praeitą sezoną teko praleisti, tai šis sezonas dar tik antras. Varžybose dalyvauju tai pat antrą sezoną, o Lietuvos čempionate – pirmą. Šį sezoną skiriu kiek įmanoma daugiau laiko treniruotėms. O jos kol kas tokios, kad stengiuosi sudalyvauti ir nuvažiuoti į kuo daugiau „Track day“ renginių, ten tobulinti savo įgūdžius. Labai padeda „Navas racing club“ rengiami vakarai, per kuriuos taip pat galiu patobulinti tiek teorines žinias, tiek praktines. Nemažai tenka pasimokyti iš vaizdo medžiagos, taip pat padiskutuoti su greičiausiais Lietuvos sportininkais ir bandyti pritaikyti jų patarimus trasoje. Iki šiol teko važiuoti „Bikernieki“ trasoje Latvijoje, „Auto24 ring“ Estijoje, „Silesia ring“ bei „Tor Poznan“ trasose Lenkijoje ir daugiausiai laiko praleidau „Nemuno žiede“. Šiais metais dar planuoju išbandyti Slovakijos ir Vengrijos trasas. Stengiuosi važiuoti greitai, bet tuo pačiu saugiai ir išlaikyti lyderio poziciją iki pat sezono galo. Kitąmet norisi važiuoti vis greičiau ir varžytis „B1000“ klasėje bei siekti kuo aukštesnių rezultatų“, – apie savo patirtį motociklų sporte ir būsimų sezonų siekius pasakojo sportininkas.
Žavi nuo mažų dienų
„Nors mane motociklai žavėjo nuo mažų dienų, vairuoti pradėjau nuo penkiolikos metų. Žinoma, rimtesnį motociklą nusipirkau tik studijų metais, o varžybose dalyvauju dar tik tris metus. Man teko važiuoti visose Baltijos šalių bei Lenkijos trasose, labiausiai patiko „Tor Poznan“ trasa, nes pusė šios trasos yra labai techniška, kurioje net ir galingo motociklo neturintis lenktynininkas gali įgyti didelį pranašumą. Labiausiai džiugina, kad asfalto danga visoje trasoje yra vienoda. Norėčiau pabaigti sezoną be jokių nemalonių incidentų ir pretenduoti į prizines vietas, todėl bent viename iš likusių etapų dalyvauti tikrai planuoju. Kitais metais mano pirmasis – dalyvauti sekančioje Lietuvos čempionato pakopoje ir varžytis su B licencijos sportininkais. Žinoma, jei ištekliai leis, norėtųsi papildomai sudalyvauti viename iš užsienio šalių organizuojamame čempionate“, – sezono planais dalinosi „C600“ klasės sezono lyderis Arvydas Valaitis.
Tiek šio sezono čempionato lyderių, tiek kitų sportininkų kovas dėl taškų bus galima išvysti Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje jau šį šeštadienį. Žiūrovai Lietuvos plento žiedo kovas galės stebėti nemokamai. Visą informaciją apie renginį ir šio sezono lyderius bei pretendentus į podiumą galima rasti organizatorių interneto svetainėje ir socialinio tinklapio „Facebook“ paskyroje.
-
Lietuvos motociklininkų čempionatas įsibėgėja: maratonas keliasi į Estiją
Savaitgalio lenktynėse dalyviai galėjo iš naujo džiaugtis jau 50 metų egzistuojančia trasa: varžybos ir treniruotės vyko greitesne, automobilių sportui skirta konfigūracija. Tiesa, nuolat naujinama trasa leido džiaugtis ne tik nebandytais ganėtinai greitais posūkiais, bet ir nauja danga bei stabdymo zonomis, taip užtikrinant tiek dalyvių saugumą, tiek malonumą teikiantį važiavimą. Renginiu džiaugėsi beveik 40 profesionalių lenktynininkų iš 4 šalių. Tiesa, nors renginio „vinis” ir turėjo būti Latvijos čempionatas, didžiąją dalį dalyvių sudarė Lietuvos motociklų sporto entuziastai.
Šį sezoną motociklininkų nelepinančios oro sąlygos varžybų tvarkaraštį pakoregavo ir Latvijoje: visa naktį pralijęs lietus diktavo sąlygas ir sekmadienį- dėl stipraus lietaus teko stabdyti laisvąsias treniruotes. Tačiau, šį sezoną gamtos siautėjimo jau užgrūdinti motociklininkai nepasidavė: visos planuotos varžybos – įvyko, o trasoje buvo užfiksuotas ir naujas rekordas.
Trasos rekordą pagerino Maris Dankerts, kovodamas dėl pirmosios vietos su Andrejs Grinbergs. Tiesa, nors dalyviai varžėsi ir skirtingose klasėse, važiavimai buvo ganėtinai panašūs: Latvijos sportininkai ratas po rato gerino trasos rekordą, kol, galiausiai, patirtis A.Grinbergs padėjo ir jis kirto finišo liniją pirmasis. Tačiau trasos rekordas ir liko M. Dankerts žinioje – rato įveikimo laikas vos 1.23,725 minutės. Trečiąja vieta po važiavimo džiaugėsi lietuvis Evaldas Mikutis, tuo pačiu užsitikrinęs pirmąją vietą Lietuvos čempionato „Superbike“ klasėje. B1200 klasėje lyderio pozicija Lietuvos čempionate galėjo džiaugtis Mindaugas Nemunis (Klaipėdos motosporto klubas „ATVMONSTRAI“, Suzuki GSXR 1000), antrąja vieta vos keliomis dešimtosiomis sekundės dalimis nuo jo atsilikęs Kęstutis Stankūnas („Adrenalino centras“, Yamaha R1) ir trečią vietą pelnęs Audrius Žukaitis („Adrenalino centras“, BMW S1000RR).
„Supersport“ ir „B600“ klasės važiavimuose Lietuvą atstovavo du lenktynininkai ir vienos komandos draugai Tauras Norkūnas ir Šarūnas Pladas. Ženkliu skirtumu nuo konkurentų atsiplėšęs pirmąją vietą tiek savo važiavimo metu, tiek bendrai Lietuvos čempionato įskaitoje, užsitikrino Šarūnas Pladas, taškus renkantis „Supersport“ klasėje.
Trečiasis „Pretendent“ klasės etapas sėkmingiausias buvo Tadui Paulikui („Klaipėdos motosporto klubas „ATVMONSTRAI“” komanda), tapusiam vienvaldžiu lyderiu savo klasėje – visų trijų įvykusių etapų metu, jis džiaugėsi pirmąja vieta. Antroji vieta teko Ovidijui Vitaičiui, atstovaujančiam ODM” komandą. Pergalė jam leido grėsmingai priartėti prie čempionato lyderių bendroje įskaitoje. Trečiasis finišo liniją kirto čempionato debiutantas Vytautas Lozoraitis („Navas Racing Club” komanda).
Lenktynių kalendorius Lietuvos motociklininkams greitai atostogų nežada. Jau sekantį savaitgalį sportininkai dalyvaus ketvirtajame "Pretedent" ir trečiame Lietuvos čempionatų etapuose, įvyksiančiuose didžiausios šiais metais motociklų fiestos metu. Visi sporto sirgaliai, propaguotojai ir patys sportininkai iš mažiausiai penkių šalių rinksis Pernu, Estijoje, „Auto24Ring” trasoje. Čia žiūrovus pasitiks ilgas čempionatų bei lenktynių serijų sąrašas, tarp kurių – ir didelio populiarumo sulaukusi „Sidecar” motociklų serija.
Daugiau apie įvyksiantį renginį – „Auto24ring” trasos internetiniame puslapyje www.auto24ring.ee
Daugiau apie Lietuvos čempionato įskaitas, vykstančius etapus bei planuojamas treniruotes – organizatorių internetiniame puslapyje www.nrc.lt.