-
Garsioji Vilniaus reklama klibina „Go Vilnius“ vadovės kėdę 3
Rezoliuciją pristatė tarybos narys Artūras Zuokas.
Joje buvo teigiama, kad I. Romanovskienės veikla turėtų būti vertinama neigiamai, atsižvelgiant į „Vilniui - Lietuvos sostinės įvaizdžiui daromą negrįžtamą žalą tarptautiniu mastu“.
„Rezoliucija pateikta po to, kai „Go Vilnius“ parengė sėkmingiausią istorijoje projektą, susižėrusį daug apdovanojimų. Visi žmonės, kurie kritikuoja šį projektą, nuo pat pirmo žingsnio sakydavo, kad jo nereikia“, - teigė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Pati I. Romanovskienė prieš posėdį Eltai sakė nesanti pakviesta į posėdį.
„Norėčiau susilaikyti (nuo rezoliucijos vertinimų. - ELTA). Tai yra vieno tarybos nario iniciatyva, jis užregistravo tokį klausimą, pristatys jį. Koks bus sprendimas, toks ir bus. Jeigu aš labai norėčiau - posėdžiai yra atviri, ir aš tikrai galėčiau (dalyvauti. - ELTA). Tačiau formatas toks, kad tarybos narys pristato klausimą, nebus klausimų-atsakymų sesijos, tai aš pati per daug nesiveržiu. Koncentruojuosi į darbą, popiežiaus vizitas artėja, yra labai daug paruošiamųjų darbų, kiti projektai įpusėja, yra daug ką veikti“, - Eltai prieš posėdį komentavo „Go Vilnius“ vadovė.
Rezoliucija pateikta po to, kai „Go Vilnius“ parengė sėkmingiausią istorijoje projektą, susižėrusį daug apdovanojimų. Visi žmonės, kurie kritikuoja šį projektą, nuo pat pirmo žingsnio sakydavo, kad jo nereikia.
ELTA primena, kad rugpjūčio pradžioje Lietuvos laisvės sąjunga (liberalai) pranešė įregistravusi rezoliuciją atleisti Vilniaus miesto savivaldybės įstaigos „Go Vilnius“ vadovę.
Sąjunga teigė, kad rezoliuciją įregistravo po konsultacijų su kitomis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos frakcijomis.
„Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į tai, kad „Go Vilnius”, kurioje dirba 39 darbuotojai ir metinis įstaigos veiklos biudžetas siekia 2,5 mln. eurų, lėšos panaudojamos neefektyviai. Remiantis „Go Vilnius“ pateikta informacija, Vilnius pagal „Financial Times“ fDi indeksą iškrito iš TOP 10 pagal palankumą verslui ir susisiekimo galimybes, kai anksčiau užėmė 5 poziciją, kitose kategorijose taip pat matomas žymus kritimas“, - buvo rašoma Lietuvos laisvės sąjungos pranešime.
Jame taip pat teigiama, kad iki šiol įstaiga nėra įvedusi aiškių savo veiklos vertinimo kriterijų ir tik dabar atlieka viešąjį pirkimą, kurio laimėtojas turėtų juos suformuoti.
Pranešime pažymima, kad savivaldybės įmonė „Go Vilnius“ nuo rugpjūčio 9 d., iš karto po pasaulyje minimos Tarptautinės orgazmo dienos, paleido kontraversišką reklamą „Vilnius - G-Spot of Europe“.
Šie Vilniaus tarybos nariai pasipiktino dėl to, kad Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje buvo paleista Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas pristatomas kaip „Europos G taškas“. Vilnius pristatomas kaip „vieta, kurią sunku rasti, tačiau kai randi - tai nuostabu“.
Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas pareiškė, kad reklama stiprina Vilniaus, kaip sekso turizmo miesto, įvaizdį ir išnaudoja reklamai moters lytiškumą.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis teigė, kad sostinę kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama yra geriausia kada nors sukurta reklama tarptautinei rinkai.
Miesto meras R. Šimašius socialiniame tinkle „Facebook“ yra pareiškęs paramą I. Romanovskienės vadovaujamos įstaigos veiklai.
„Kuriami raštai pirmiausiai pašalinti „Go Vilnius“ vadovę, (...) mat labai naudinga per miesto tarybos posėdį sudeginti porą valandų tokiems politiniams žaidimams ir trukdyti kurti miestui naudingus darbus. Akivaizdu, kad tamsos šaukliams inkviziciniai raganų laužai prieš popiežiaus vizitą atrodytų labiau deramas dalykas, nei normalus, kūrybingas, laisvas miesto gyvenimas“, - savo nuomonę dėstė R. Šimašius.
Premjeras Saulius Skvernelis reklaminę kampaniją pavadino keistu reklaminiu būdu, tačiau pabrėžė, kad pasirinktas sostinės prisistatymo užsienyje būdas yra vilniečių reikalas, o pati kampanijos idėja neperžengia nei moralės, nei teisės ribų.
-
Reklama nuskambėjo garsiai – apie Vilnių kalba visas pasaulis 19
Vos prasidėjus reklamos kampanijai per pirmąją parą svetainėje www.vilniusgspot.com apsilankė daugiau nei 25 tūkstančiai žmonių iš viso pasaulio. Daugiausiai užsienio lankytojų sulaukta iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir JAV, iš viso - iš 130 šalių. Ypač daug dėmesio sulaukė vaizdo klipai, kurių peržiūrų skaičius internete vien per pirmąją parą jau viršijo 100 tūkstančių. Žmonės aktyviai dalijasi informacija apie kampaniją socialiniuose tinkluose, giria jos humorą bei vadina „nuostabia“.
Žinia apie kampanijos startą pasirodė net 1087 publikacijose. Jungtinėje Karalystėje apie Vilnių pasirodė 321, JAV - 375 straipsniai. Šia naujiena ypač domėjosi anglakalbė žiniasklaida visame pasaulyje: Kanadoje pasirodė 70, Australijoje - 43, Pietų Afrikos Respublikoje - 39, Naujojoje Zelandijoje - 7, Airijoje - 4 publikacijos. Apie naująją Vilniaus reklamos kampaniją nemažai rašė Europos šalys - Vokietija, Švedija, Prancūzija, Graikija. Žinia pasiekė tokius tolimus kraštus kaip Indija, Singapūras, Meksika. Bendra žiniasklaidos kanalų auditorija viršija 600 milijonų.
Pagaliau Vilnius tapo pokalbių tema.
Šią savaitę apie Vilnių rašė tokie pasaulyje garsūs žiniasklaidos kanalai kaip „Newsweek“, „New York Times“, „Washington Post“, „Buzzfeed“, „The Independent“, „Reuters“, „Stern“, „Deutche Welle“, „Associated press“, „The Sun“, „Daily Mail“, „The Times“, „Sky News“, „Metro“, „Werben&Verkaufen“, „Euronews“, „Der Standard“ ir kiti.
Žinia apie Vilnių nuvilnijo ir įvairių pasaulio šalių spaudoje, radijuje ir televizijos naujienų laidose. Apie Vilnių televizijos reportažą viso pasaulio televizijoms išplatino tarptautinė naujienų agentūra „Reuters“ bei Europos transliuotojų sąjunga. Vilniaus kampaniją linksmai komentavo viena populiariausių Prancūzijos rytinių naujienų laidų „Telematin“, apie ją pranešė ir kitų šalių televizijos. Vokietijos visuomeninis transliuotojas MDR reportažą apie Vilnių rodys penktadienio popietės žinių laidoje „Heute im Osten“. Tai tik dalis televizijos reportažų, apie kuriuos iki šiol pavyko sužinoti.
„Publikacijos tarptautinėje žiniasklaidoje, iliustruotos ne tik pagrindiniu kampanijos vizualu, bet ir Vilniaus panoramų, Pilies gatvės, ir kitų turistinių Vilniaus vietų nuotraukomis bei Vilniaus lokaciją nurodančiu Europos žemėlapiu patvirtina, kad mums pavyko atkreipti pasaulio dėmesį, - sakė Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. - Sudėtinga tiksliai paskaičiuoti publikacijų vertę, tačiau galima numanyti, kad reklama tokiuose kanaluose siektų milijonus.„
Didžiulę jaunimo auditoriją turintis interneto portalas „Buzzfeednews.com“ publikavo Vilniaus panoramų nuotraukas ir klausė savo skaitytojų „Ar žinote, iš kur ši žavi nuotrauka? O kaip dėl šio idiliško vaizdo? Abiejose nuotraukose vaizduojama Lietuvos sostinė Vilnius.“
Reklama įkvėpė aktyvias diskusijas socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidos straipsnių komentaruose. Vokietijos naujienų portalas „Horizont“ netgi pakvietė skaitytojus išreikšti nuomonę apie Vilniaus reklamą, ir absoliuti dauguma (86 proc.) skaitytojų balsavo, kad Lietuvos sostinės reklama nėra pernelyg provokuojanti.
„Lonely Planet“ Vilnių pavadino viena geriausių Europos kelionių krypčių 2018-aisiais ir tai, kartu su dėmesiu, kurį greičiausiai pritrauks naujoji kampanija, garantuoja, kad miesto turizmo industrijos ateitis yra šviesi“, - rašė vienas didžiausių Jungtinės Karalystės žiniasklaidos kanalų „Independent“.
„Lietuvos sostinė pataiko į dešimtuką, - teigė vienas didžiųjų Vokietijos žiniasklaidos kanalų „Stern“. - Pagaliau Vilnius tapo pokalbių tema.„