-
Vairuotojo namų darbai: kaip susireguliuoti automobilio žibintus 1
Prastai sureguliuoti automobilio žibintai – tarsi netikę akiniai: blogina matomumą pačiam vairuotojui ir akina kitus. Kaip pačiam susireguliuoti šviesas, matyti daugiau ir važiuoti saugiau? LRT TELEVIZIJOS laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ – praktiniai eksperto patarimai.
Vienas šviečia į dangų, kitas žiūri į žemę. Kas? Nesureguliuoti automobilio žibintai. Automobilių žinovai sako, kad teisingai sureguliuoti artimąsias mašinos šviesas gali kiekvienas vairuotojas.
„Dauguma lengvujų automobilių vairuotojų gali patys susireguliuoti žibintus, nes automobiliuose, kurių amžius yra perkopęs dešimtmetį, yra sumontuoti klasikiniai žibintai. Juose reguliatoriai įrengti ties žibintais“, – sako automobilių žinovas Ramūnas Vėlavičius.
Plačiau žiūrėkite LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.
-
Nacionaliniame KET egzamine – ir vaikų klausimai vairuotojams
Rugsėjo 25 d., penktadienį, 12 val. Lietuvoje vyks šeštasis nacionalinis Kelių eismo taisyklių (KET) egzaminas. Jo iniciatorė, didžiausia Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, žada, kad šiemet dalyviai gaus spręsti dažnai pasitaikančias eismo situacijas, o keletą klausimų egzamino dalyviams pateiks ir vaikai.
„Šiemet nacionalinį KET egzaminą nusprendėme perkelti į rudenį, kada vyksta ir kita mūsų socialinė iniciatyva – vaikų saugumo keliuose akcija „Apsaugok mane“. Rugsėjį, kai moksleiviai pradeda savarankiškas keliones į ugdymo įstaigas, kai prasideda tamsusis bei avaringiausias metų periodas, itin svarbu atidžiai paisyti KET reikalavimų. Tikiu, kad šis savanoriškas egzaminas paskatins eismo dalyvius pasikartoti saugaus elgesio keliuose taisykles ir jų laikytis“, – sako egzaminą rengiančio „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Anot jo, tai, kad daugeliui vairuotojų reikėtų iš naujo susipažinti su KET, rodo ir pastarųjų egzaminų statistika. Pernai nacionalinio KET egzamino dalyviai, atsakydami į 20 pateiktų klausimų, vidutiniškai padarė po 10 klaidų, o nė sykio nesuklydo tik keturi iš maždaug 2 tūkst. egzamino dalyvių. Tiesa, užpernai rezultatai buvo dar prastesni – dalyviai klydo vidutiniškai po 13 kartų, nė vienam nepavyko egzamino išspręsti be klaidų.
„Lietuvos draudimo“ atliktos vairuotojų apklausos duomenimis, daugiau nei pusė vairuotojų KET skaito tik kartą – prieš laikydami tikrąjį vairavimo egzaminą. „Mes siekiame, kad eismo dalyviai tą darytų dažniau, bent sykį per metus, juolab, kad atsiranda naujų KET reikalavimų. Tradiciškai šiemetiniame egzamine patikrinsime, kaip gerai dalyviai žino paskutines KET naujoves, bei daugiau dėmesio skirsime ne teorijai, o praktikai – situacijoms, kurios daugeliui bus pažįstamos iš realaus gyvenimo“, – aiškino A. Gimbickas.
Visi nacionalinio KET egzamino nugalėtojai bus viešai paskelbti per dvi savaites po egzamino internete.
2014 metais nacionalinį KET egzaminą laikė daugiau nei 2 tūkst. žmonių, o po egzamino savo žinias pasitikrino dar 7 tūkst. gyventojų. Spręsdami 20 egzamino klausimų jie užtruko vidutiniškai 25 minutes.
Pernai vairuotojai dažniausiai klydo spręsdami praktinius klausimus, kai reguliuojamoje sankryžoje yra papildoma žalia sekcija arba žalia rodyklė. Rezultatai parodė, kad vairuotojai ydingai mano, jog net ir reguliuojamosiose sankryžose turi vadovautis dešinės rankos taisykle. Egzamino dalyviams lengviausias klausimas buvo apie važiavimo žiedu tvarką – vairuotojai ją žino, nors realybėje dažnai nepaiso.
Šiemet Nacionalinis KET egzaminas pirmą kartą bus laikomas tik internetu, nes tokį laikymo būdą renkasi absoliuti dauguma dalyvių. Dalyviai turės per 30 minučių atsakyti į 20 egzamino klausimų. Trys iš šių klausimų, kurie susiję su vaikų saugumu eisme, bus pateikti video formatu, o juos užduos patys moksleiviai. Vieną iš klausimų dalyviams išrinko patys vairuotojai, siūlydami jį per „Lietuvos draudimo“ puslapį „Facebook“ socialiniame tinkle. Kitas egzamino užduotis parengė A. Bialo vairavimo mokyklos direktorius – vairavimo mokytojas Aleksandr Bial. Egzamino klausimai sudaryti atsižvelgiant į dažniausiai Lietuvos keliuose pasitaikančias avarines situacijas.
-
Įsodinti į vairuotojų kėdę KET egzaminą išsprendė geriau nei teoriją lapuose
Penktadienį Lietuvoje įvyko Nacionalinis kelių eismo taisyklių (KET) egzaminas. Dalyviai rungėsi dėl 20 nemokamų privalomosios vairuotojų civilinės atsakomybės draudimų vieneriems metams. Penktus metus egzaminą organizuojanti didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ pranešė, kad šiemet egzamino dalyviai dažniausiai klydo, atsakydami į teorinius klausimus. Tačiau labiausiai patiko ir buvo lengviausi vaizdo įrašų formatu pateikti eismo situacijų klausimai. Į juos teisingai atsakė daugiau nei 60 proc. dalyvavusių gyventojų.
„Pirmą kartą egzamino dalyviams pateikėme video klausimus, nes atsakyti į juos nepakanka vien išmokti kelių eismo taisyklių knygelės. Vairuotojai turi mokėti prisitaikyti prie realių eismo situacijų, kitų eismo dalyvių manevrų, vadovautis tarpusavio supratimu ir pagarba, stebėti kelio ženklus bei būti prognozuojamais keliuose. Šiems video klausimams atrinkome kasdienines ir nesudėtingas eismo situacijas: vairavimą žiedinėse sankryžose, išsukimą iš jų bei persirikiavimą į kitas eismo juostas. Todėl šias užduotis dalyviai išsprendė beveik be klaidų. Pastebėjome, kad dalyviai labiausiai klupo ties klausimais, susijusiais su teorija“, – sakė egzamino iniciatoriaus, ne gyvybės draudimo rinkos lyderio „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Dalyviams sunkiausiai sekėsi atsakyti į klausimą apie tai, kaip privalės pasielgti, kai priekyje važiuojantys vairuotojai sankryžoje ketina apsisukti. Atsakydami į šį klausimą suklydo beveik kas aštuntas egzamino dalyvis. Jie taip pat dažnai klydo atsakydami apie keturračiams ir galingiesiems keturračiams taikomus greičio ribojimus.
Šiemet penkiuose didžiuosiuose miestuose gyvai laikyti egzaminą atėjo apie 150 dalyvių, o Internete per egzaminui skirtą pusvalandį savo žinias pasitikrino beveik 2000 gyventojų. Dar 2200 žmonių egzamino užduotis savo malonumui pasitikrino iki 14 valandos.
Iš viso KET egzamino nugalėtojais bus paskelbti 20 geriausiai užduotis išsprendusių dalyvių. Nugalėtojai bus viešai paskelbti per dvi savaites po egzamino interneto tinklapyje.