-
Antrajame „Kuršių marių regatos“ etape permainingas vėjas daliai dalyvių trukdė finišuoti laiku
„Tiek teisėjai, tiek varžybų dalyviai prognozes stebi, tačiau jos yra pateikiamos maždaug 10 m aukštyje. Tuo tarpu mes turime jachtų, kurių stiebai žemesni. Tad taip ir gavosi, kad didesnės jachtos, su didesniais stiebais, ilgiau turėjo stipresnio vėjo, o prie vandens jo nebuvo visai. Patys dalyviai pasakojo, kad distancijoje – viršutiniai vėjo indikatoriai ant burių rodo viena, o apatiniai – visai ką kitą. Tas kėlė sunkumų priimant sprendimus, kokiu kampu buriuoti geriausia“, – po finišo teigė vyriausias regatos teisėjas Rolandas Žentelis.
Kontrolinis laikas yra laikas, per kurį tos pačios jachtų grupės jachtos privalo kirsti finišo liniją po to, kai ją kerta pirmoji tos grupės jachta. Pasak regatos atstovų, vakar kontrolinis laikas svyravo nuo 1 iki 2 valandų, o paskutinė jachta, dar tilpusi į kontrolinį laiką, finišavo 21.34 val. Visos jachtos, nespėjusios į savo grupės kontrolinį laiką, gavo taškų skaičių, kuris buvo vienu tašku didesnis už paskutinę toje grupėje finišavusią jachtą.
Nepaisant tokių permainingų sąlygų, maždaug 30 jūrmylių distancija nuo Smiltynės jachtklubo iki Palangos ir atgal daliai įgulų buvo itin sėkminga. Didžiųjų jūrinių jachtų grupėje į priekį akivaizdžiai ir stipriai išsiveržė Algirdo Žižio vadovaujama „X-35“ klasės jachta „TE KYLA“.
Jie šoktelėjo ir rezultatų lentelėje kovoje dėl pagrindinių regatos taurių. Šiuo metu, po dviejų etapų, būtent ši įgula užima pirmąją vietą kovoje dėl didžiosios regatos taurės ir vos 12 minučių atsilieka nuo pirmos vietos kovoje dėl absoliučiai greičiausios jachtos. Čia pirmą vietą užima naujoji kapitono Raimondo Šiugždinio vadovaujama „Arabela-Auga“ įgula.
Kovoje dėl Mažosios regatos taurės jau dabar, vos po dviejų etapų, pakankamai užtikrintai pirmauja kapitono Alberto Lukšio vadovaujama jachtos „Mirage“ įgula. Jie kol kas užima pirmąją vietą ir savo jachtų grupėje.
Pasak R. Žentelio, labai sunku pasakyti, kas būtent lėmė tokias „netvarkingas“ ir permainingas sąlygas, tačiau simboliška, kad tokius pokštus gamta buriuotojams iškrėtė būtent „Gamtos ateities“ etapo metu – etapo, kurio pagrindinė idėja ir liečia rūpestį dėl globalių klimato pokyčių ir juos lemiančio gamtos užterštumo.
„Čia, po viena – 54-osios „Kuršių marių regatos“ – vėliava telpa ir sportas, ir tvarumo idėjos, ir noras skleisti geros nuotaikos bei puikios energijos bangą renginio metu, kuri vėliau nuvilnija per visą Lietuvą. Tai, kad giliausias tradicijas Lietuvoje turintis buriuotojiškas renginys, remdamasis gerosiomis pasaulinėmis praktikomis, kasmet tampa vis labiau socialiai atsakingas, grįstas vis platesnėmis tvarumo programomis ir aktyviais veiksmais, atitinka ir mūsų tikslus“,– po etapo finišo teigė Karolis Šiaudikulis, regatos partnerių, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“ vadovas.
Būtent su įmone „Gamtos ateitis“ jau eilę metų vykdomas ir tvarumo projektas „Ne plastiko bangai“, kurio metu, vos regatai persikėlus į Nidą, antradienį, vykdoma paplūdimių tvarkymo akcija. Šį antradienį ji Nidoje startuos 12:00 ir prie jos, kaip ir kasmet, kviečiami prisijungti visi norintys – tereikia vidurdienį ateiti prie Regatos scenos Nidos uostelyje.
Šiemet regatos tvarumo programa buvo papildyta ir veiksmais, siekiančiais mažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekius. Tiek regatos dalyviai, tiek partneriai skatinami elgtis tvariai, o organizatoriai įsipareigojo apskaičiuoti, kiek į aplinką dėl transporto, nakvynių ir renginiams sunaudotos elektros į aplinką bus išmesta CO2 ir šį kiekį kompensuoti sodinant medžius bei diegiant saulės elektrines.
Antrasis, „Gamtos ateities“ regatos etapas, finišavęs Smiltynėje, uždarė pirmąją regatos dalį, vykstančią Smiltynės jachtklube ir visos jachtos su įgulomis persikėlė į Nidą, kur regata truks iki liepos 31 dienos. Iš viso regatos dalyviai susirungs 5 skirtinguose etapuose. Pilni regatos rezultatai čia.
„Gamtos ateities“ etapo rezultatai grupėse:
1 grupė – „RS-280“
1. Legenda-Raganosis (Saulius Pajarskas);
2. Hornas (Arminas Liubinas);
3. Zig Zag (Aivaras Mieliauskas).
2 grupė – 1-ORC-RC
1. TE KYLA (Algirdas Žižys);
2. Nida III (Arūnas Burkšas);
3. Keturi vėjai (Adomas Janulionis).
3 grupė – Platu-25
1. ItellaTV3 (Aistis Kalanavičius);
2. Bestija (Aidas Pivoriūnas);
3. Simona (Naglis Nasvytis).
4 grupė – 2-ORC-RC
1. Jumpira (Andrius Virbickas);
2. WHY kNOT (Vitalis Danilavičius);
3. Belone (Tomas Niparas).
5 grupė – 2-ORC-C
1. Mirage (Albertas Lukšys);
2. Nerija (Marius Petraitis);
3. Vajana Magic (Kęstutis Vinicenko).
6 grupė – 3-ORC
1. Vasara (Romualdas Janušauskas);
2. Regina (Edgaras Šabonas);
3. Ave Vita (Vygantas Stankus).
Po 2 etapų absoliučiai greičiausia jachta pagal tikrą laiką:
1. Arabela-Auga (Raimondas Šiugždinis) 11:48:16;
2. TE KYLA (Algirdas Žižys) 12:00:36;
3. Nida III (Arūnas Burkšas) 12:05:53.
Po 2 etapų greičiausia jachta pagal perskaičiuotą laiką distancijoje A:
1. TE KYLA (Algirdas Žižys) 13:12:05;
2. Nida III (Arūnas Burkšas) 13:15:21;
3. Keturi vėjai (Adomas Janukionis) 13:20:02.
Po 2 etapų greičiausia jachta pagal perskaičiuotą laiką distancijoje B:
1. Mirage (Albertas Lukšys) 12:13:10;
2. Nerija (Marius Petraitis) 12:56:26;
3. Vajana Magic (Kęstutis Vinicenko) 13:19:00.
-
Įspūdingi vaizdai iš „Kuršių marių regatos“ etapo – pusšimtis spalvotų burių
„Šiandien didžiąją etapo dalį turėjome silpno vėjo sąlygas, tačiau tikrai stengėmės spausti gazą iki dugno. Antroje etapo pusėje, vėjui kiek sustiprėjus, tikrai sugebėjome paleisti laivą, buvome konkurencingi. Manau, mums padėjo ir tai, kad didžioji dalis įgulos drauge buriuoja jau šeštąjį sezoną – jau pradedam vieni kitus suprasti be žodžių. Tiesa, šiemet turėjome ir „slaptąjį ginklą“ – prie mūsų komandos prisijungė buriavimo bendruomenei puikiai žinomas buriuotojas Linas Ivanauskas-Linkus. Su juo mes drauge buriuojame jau kone 40 metų. Kas jį pažįsta, žino, kad jis į komandą įnešė ir dar daugiau profesionalumo, ir ramybės“, – po finišo džiaugėsi jachtos „Nida III“ kapitonas A. Burkšas.
Šiai įgulai pirmajame etape pavyko aplenkti net ir didesnes ir naujesnes jachtas, tokias kaip „Arabela-Auga“ (kapitonas Raimondas Šiugždinis), „Tango II“ (kapitonas Aidas Narbutas), Dia (kapitonas Tauras Rymonis). Didelė dalis šioje, šiemet gausiausioje jūrinių jachtų grupėje buriuojančios įgulos, ruošiasi startuoti ir kone iškart po „Kuršių marių regatos“ vyksiančiame pasaulio ORC čempionate Taline.
Pasak vyriausiojo regatos teisėjo, Rolando Žentelio, pirmasis „Kuršių marių regatos“ etapas nuo pat pradžių buvo sudėtingas ir permainingas – prognozės dėl vėjo krypties, pasisukimų ir sustiprėjimų nebuvo vieningos, o papildomo sudėtingumo pridėjo ir buriavimas uosto akvatorijoje, kur ne tik vyksta aktyvus didžiųjų laivų eismas, bet ir vyrauja stipri srovė.
„Starto metu, kai jachtos startuoja pavėjui ir su srove, yra labai didelė tikimybė starto liniją kirsti anksčiau laiko, kas kelioms jachtos ir nutiko. Tokioje situacijoje grįžti prieš srovę, prieš vėją ir startuoti iš naujo – labai sunku. Dėl to jachtos prieš startą turi siekti kiek įmanoma save stabdyti, kad starto liniją kirstų laiku. Čia gali padėti tik vairininko meistriškumas ir tikslūs navigatoriaus apskaičiavimai“, – teigė R. Žentelis.
Esame matę ir visiškų štilių, ir tikrai audringų startų, tačiau visuomet regatos startas ties Lietuvos uostamiesčiu pasižymėjo šventiška nuotaika ir lenktynine energija.
Tiesa, „RS-280“ grupėje pirmąją vietą užėmusiai „Legenda-Raganosis“ (kpt. Saulius Pajarsas) teko susidurti ir su netikėtais iššūkiais, patvirtinančiais buriuotojų vykdomos tvarumo programos būtinybę. Vos startavusi, įgula pajuto, kad jų laivą kažkas stabdo – vienam įgulos nariui teko nerti po jachta patikrinti jachtos dugno, kur jis rado ant jachtos falškilio užstrigusią ir ją stabdžiusią plastiko plėvę. Vis dėlto, nepaisant šio incidento, būtent ši įgula sugebėjo iškovoti pergalę pirmajame „Kuršių marių regatos“ etape.
„Džiugu, kad „Kuršių marių regata“ jau daugelį metų startuoja būtent su Klaipėdos miesto etapu. Esame matę ir visiškų štilių, ir tikrai audringų startų, tačiau visuomet regatos startas ties Lietuvos uostamiesčiu pasižymėjo šventiška nuotaika ir lenktynine energija. Šiemet – lygiai taip pat – tarp įgulų verda intensyvi kova, nors vėjo šiandien nėra tiek daug, kiek galbūt norėtų buriuotojai. Linkiu jiems išlaikyti tą sportinį azartą visos regatos metu ir – tegu nugali stipriausi!“ – startavus regatai gero vėjo jos dalyviams linkėjo Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.
54-oji „Kuršių marių regata“ Smiltynėje vyks liepos 24-26 d., o vėliau persikels į Nidą, kur truks iki liepos 31 d. Iš viso regatos dalyviai susirungs 5 skirtinguose etapuose. Šiemet regata plečia ir savo tvarumo programą bei kviečia visus regatos dalyvius, partnerius ir svečius mažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekį. Regatą dalinai finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė. Pilni regatos rezultatai čia.
Klaipėdos miesto etapo rezultatai grupėse:
1 grupė – „RS-280“
1. Legenda-Raganosis (Saulius Pajarskas);
2. Alfeta-Dezifog (Domantas Juškevičius);
3. Hornas (Arminas Liubinas).
2 grupė – 1-ORC-RC
1. Nida III (Arūnas Burkšas);
2. Keturi vėjai (Adomas Janulionis);
3. TE KYLA (Algirdas Žižys).
3 grupė – Platu-25
1. ItellaTV3 (Aistis Kalanavičius);
2. Bestija (Aidas Pivoriūnas);
3. Simona (Naglis Nasvytis).
4 grupė – 2-ORC-RC
1. Xxs (Donatas Simkus);
2. WHY kNOT (Vitalis Danilavičius);
3. Belone (Tomas Niparas).
5 grupė – 2-ORC-C
1. Livingstonas-Capital Group (Sigitas Šmatavičius);
2. Mirage (Albertas Lukšys);
3. Tigra (Marius Maskoliūnas).
6 grupė – 3-ORC
1. Regina (Edgaras Šabonas);
2. Alka (Romualdas Kerinas);
3. Vasara (Romualdas Janušauskas).
Po 1 etapo absoliučiai greičiausia jachta pagal tikrą laiką:
1. Arabela-Auga (Raimondas Šiugždinis) 6:19:58;
2. Nida III (Arūnas Burkšas) 6:25:54;
3. Dia (Tauras Rymonis) 6:27:31.
Po 1 etapo greičiausia jachta pagal perskaičiuotą laiką distancijoje A:
1. Legenda-Raganosis (Saulius Pajarskas) 6:56:02;
2. Alfeta-Dezifog (Domantas Juškevičius) 6:58:31;
3. Hornas (Arminas Liubinas) 6:59:57.
Po 1 etapo greičiausia jachta pagal perskaičiuotą laiką distancijoje B:
1. Livingstonas-Capital Group (Sigitas Šmatavičius) 5:12:09;
2. Regina (Edgaras Šabonas) 5:15:39;
3. Alka (Romualdas Kerinas) 5:16:04.