-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys? 16
Dar tik derasi
Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Paulius Keras tarybos nariams buvo tarstelėjęs, kad Kaune planuojama įrengti specialias vietas nuomojamiems elektriniams paspirtukams. „Kauno diena“ pasidomėjo, kur tokios vietos galėtų būti.
„Kadangi oficialios informacijos kol kas nėra, siūlyčiau su šia užklausa kreiptis į savivaldybės ryšių su visuomene skyrių“, – nieko konkretaus neatsakė paspirtukus Kaune nuomojančios bendrovės „Bolt“ atstovė viešiesiems ryšiams Margarita Sargautytė.
Miesto atstovai tik patvirtino faktą, kad tokios derybos vyksta, tačiau kol kas nedetalizavo nei kada tokios vietos bus įrengtos, nei kuriose Kauno vietose. Tik pažymėjo, kad toks sprendimas turėtų įvesti daugiau tvarkos.
„Didėjantis paspirtukų skaičius tampa opia problema. Dėl šios priežasties kalbamės su operatoriumi, kad mieste šioms transporto priemonėms įvestų daugiau tvarkos. Šiuo klausimu dirbame, todėl kai tik turėsime naujienų, visuomenę informuosime atskirai“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Palieka bet kur
„Kauno diena“ ne kartą yra sulaukusi miestiečių skundų dėl bet kur paliekamų „Bolt“ paspirtukų. Pasinaudoję šia paslauga, dažnai paspirtukai paliekami tiesiai ant pėsčiųjų ar dviračių takų. Pasitaiko atvejų, kai išmėtyti paspirtukai kuria vizualinę taršą lankytinose miesto vietose.
„Kelis kartus mačiau prie Soboro tvarkingai išrikiuotus „Bolt“ paspirtukus, bet ilgai taip nebūna. Paskui juos numeta bet kur. Dažnai paspirtukai paliekami tako viduryje, todėl nepatogu pro juos praeiti. Ne kartą teko Senamiestyje matyti paliktus ant šaligatvių – žmonės nepraeina, kliūva, o jei dar koks renginys – tai išvis tragedija“, – kiek anksčiau piktinosi kaunietė Dalia.
„Turistai nori nusifotografuoti prie kokio lankytino objekto, o fone – išvartyti paspirtukai. Tikrai trūksta tvarkos“, – yra sakęs kitas kaunietis Vytas.
Buvo atkreiptas dėmesys į tai, kad ant šaligatvių, dviračių takų palikti nuomojami paspirtukai trukdo komunalininkams. Jiems tenka arba patraukti transporto priemones, arba kaip nors jas apvažiuoti, tačiau tada negalima tinkamai nuvalyti takų.
Turistai nori nusifotografuoti prie kokio lankytino objekto, o fone – išvartyti paspirtukai. Tikrai trūksta tvarkos.
Vilniaus pavyzdys
Praėjusiais metais Vilniuje atsirado privalomos „Bolt“ paspirtukų parkavimo vietos. Kai kur šių transporto priemonių palikti visai nebegalima, kitur – reikia apstatyti į specialias vietas, kitu atveju programėlė neleidžia baigti nuomos paslaugos ir užrakinti paspirtuko.
Nuo praėjusių metų rudes Vilniuje veikia 175 zonos, kuriose palikti elektrinio paspirtuko tiesiog negalima. Taip pat kai kur apribotas greitis, trijose gatvėse neleidžiama „Bolt“ paspirtukais iš vis važiuoti. Be to platformos žemėlapyje atsirado 119 zonų, skirtų parkavimui centrinėse miesto dalyse.
Šie pokyčiai inicijuoti gavus gyventojų ir verslo skundų dėl ne vietoje paliktų paspirtukų. Įvedus tokią tvarką ir Kaune, tikimasi, kad ir čia būtų daugiau tvarkos.
-
Norintiems Vilniuje judėti tvariau – daugiau kaip 5 tūkst. alternatyvų automobiliui
„Kurdami darniai judantį Vilnių turime galvoti kompleksiškai, todėl skiriame dėmesį ne tik susisiekimo infrastruktūros gerinimui. Viena pagrindinių mūsų veiklos krypčių – užtikrinti, kad kiekvienas kelionėms mieste turėtų galimybę pasirinkti tvarią ir patogią alternatyvą automobiliui. Taip pat siekiame ugdyti mandagaus ir saugaus judėjimo mieste kultūrą“, – sakė JUDU judumo ekspertas E. Stankevičius.
Daugiau kaip 5 tūkst. tvarių būdų keliauti
Kartu su sostinėje veikiančiomis dalijimosi platformomis, vilniečių kelionėms iš taško A į tašką B galima pasiūlyti net kelias alternatyvas, pavyzdžiui, trumpam išsinuomoti dviratį arba el. paspirtuką, kurių bendras mieste skaičius šiemet viršys 5 tūkst.
Vilniuje dalijimosi paslaugų platformos kelionėms mieste siūlo beveik 4 tūkst. el. paspirtukų, 200 el. dviračių ir 300 įprastų dviračių. Nuo gegužės mikrojudumo transporto priemonių pasirinkimą papildys ir daugiau nei 1 tūkst. el. dviračių.
Saugioms ir patogioms kelionėms mikrojudumo priemonėmis, šiuo metu Vilniuje taip pat įrengta ir daugiau nei 150 km kokybiškos dviračių infrastruktūros. Praėjusiais metais sostinėje naujai įrengta 11 km dviračių takų, šiemet planuojama įrengti dar 12,5 km dviračių takų.
Senamiestyje galioja specialūs apribojimai el. paspirtukams
Siekiant formuoti darnaus ir saugaus judėjimo kultūrą nuomojamais el. paspirtukais, 2023 m. Vilniaus senamiestyje įvestos papildomos eismą ir saugumą užtikrinančios priemonės.
Senamiestyje ir ant tiltų nuomojamų el. paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 km/val. greičiu. Taip pat nuomojamas paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose, esančiose Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių rajonuose. Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse tiek nuomojamiems, tiek privatiems el. paspirtukams ir dviračiams galioja eismą draudžiantys ženklai.
„Visos ribojimo priemonės pirmiausia skirtos saugumui didinti, kad vieni šalia kitų judantys dviračių ir paspirtukų vairuotojai galėtų tai daryti saugiai ir darniai. Taisyklės kartu yra ir augančios bendro transporto priemonių naudojimosi kultūros, kuri vejasi itin sparčiai mieste išpopuliarėjusius paspirtukus, dalis“, – sakė JUDU judumo ekspertas E. Stankevičius.
Atkreipia dėmesį į KET taisykles el. paspirtukams
Anot JUDU eksperto, kiekvienas eismo dalyvis privalo žinoti Kelių eismo taisykles (KET). Ypač suklusti turėtų el. paspirtukų vairuotojai, kuriems nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo kelios naujos taisyklės.
„Svarbiausia atminti, kad važiuoti elektriniu paspirtuku leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu. Šaligatviu arba važiuojamąja dalimi leidžiama važiuoti tik kai nėra jau išvardintų kelio elementų. Taip pat privaloma neviršyti maksimalus leistino važiavimo greičio, kuris yra 20 km/val., o važiuojant pro pat pėsčiąjį – ne didesnis kaip 7 km/val.“, – pažymėjo ekspertas.
Verta atkreipti dėmesį ir į naujai galiojantį amžiaus cenzą. Taisyklės numato, jog elektriniais paspirtukais ir kitomis elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis gali naudotis asmenys nuo 16 metų, o nuo 14 metų – tik išklausę mokymo kursą ir turintys mokyklos išduotą pažymėjimą. Važinėjant gyvenamojo namo kieme amžius neribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų vaikus privalo prižiūrėti suaugęs asmuo. Daugiau Kelių eismo taisyklių el. paspirtukų vairuotojams čia.