-
Kada pajudės Žaliakalnio funikulierius? 7
Nuo vasaros pradžios, kai Žaliakalnio funikulierius su jame važiavusiais vaikais nudardėjo žemyn, ši transporto priemonė vis dar neveikia. "Kauko laiptai rekonstruojami, Žaliakalnio funikulierius neveikia, Dzūkų gatvės gale esantys laiptai po vasaros liūčių išplauti, akmens luitai išstumdyti", – susisiekimo su miesto centru kliūtis dėstė Žaliakalnio gyventojas Arvydas.
"Netrukus žada pradėti Žemaičių gatvės įkalnės rekonstrukciją. Tikėtina, kad visa gatvė bus uždaryta. Atrodo, kad patogiai pasiekti centrą arba grįžti bus vis sudėtingiau", – tęsė kaunietis. Negana to, Arvydas pastebėjo ir turistų nusivylimą. Esą miesto svečiai apeina rekomenduojamą turistams aplankyti objektą ir truktelėję pečiais ieško kaip nusileisti laiptais.
Žaliakalnio funikulierių valdančios bendrovės "Kauno liftai" generalinis direktorius Juozas Guzavičius kol kas negali nudžiuginti nei turistų, nei gyventojų. "Negreitai, bet dar šiais metais galės naudotis", – pabūti kantriems ragino J.Guzavičius.
Pasak "Kauno liftų" vadovo, nors per avariją funikulierius beveik nenukentėjo, šiuo metu keičiami pabėgiai ir vykdomi kasmetinio planinio remonto darbai. J.Guzavičius pabrėžė, kad detalių funikulieriui parduotuvėje nenusipirksi. Daugiau nei 80 m. skaičiuojančiai transporto priemonei reikalingos dalys restauruojamos arba gaminamos specialiai.
Kol kas laisvas ir vienas iš dviejų Žaliakalnio funikulieriaus mašinistų etatų, nes išgėręs nelaimės kaltininkas atleistas už darbo drausmės pažeidimus.
"Pirminės išvados yra. Funikulierius važiuodamas įstrigo, nes buvo per didelis greitis. Greitis funikulieriuje valdomas mechaniškai. Suki ratuką ir didėja. Vienas vagonas buvo su vaikais, o kitas tuščias. Kai vagonas užstrigo, mašinistas užuot evakavęs keleivius, nuėjo į kitą vagoną, atidarė liuką, ėmė remontuoti stabdžius, šiek tiek per daug atleido ir vagonas ėmė riedėti", – mašinisto klaidą minėjo "Kauno liftų" vadovas.
"Kauno diena" rašė, kad Žaliakalnio funikulierius, kuriuo leidosi moksleiviai iš Šiaulių, nukrito birželio 8 d. pavakarį. Nelaimės metu, atsikabinus transporto priemonės lynams, nesunkiai nukentėjo aštuoni 12–14 m. vaikai. Jiems buvo nustatyti rankų, kojų, nugaros sumušimai. Viena mergaitė Kauno klinikose praleido kelias dienas, tačiau J.Guzavičius tikino, kad mergaitė buvo labiau stebima, nei gydoma.
Tądien Žaliakalnio funikulieriaus mašinistui nustatytas lengvas girtumo laipsnis. Vyras neslėpė netoli esančiame bare išgėręs bokalą alaus.
-
Po nelaimės Žaliakalnio funikulieriaus atidaryti neskuba: kada vėl pajudės? 3
"Dar galutinai nepasirašytas tyrimas, o paskui mes jį numatę remontuoti. Kadangi metinė atestacija jau baigiasi šį mėnesį, kartu ir atliksime remontą. Vis dėlto rugpjūčio 6 d. jam sukaks 87 metai. Gana solidus amžius tokiam mechanizmui", – sakė J.Guzavičius. Pasak jo, bus keičiami pabėgiai, perdažomi vagonai ir peronai, galbūt keičiami lynai, atliekami kiti remonto darbai.
"Detalių naujų tokių tikrai gauti negalime. Ką gauname, nuperkame – guolius įvairius pakeičiame. Tada kviečiame valstybės įgaliotą instituciją, kuri atlieka atestavimą, ir po to funikulierius vėl dirba visus metus", – pasakojo "Kauno liftų" vadovas.
Anot jo, vagonai bus perdažomi ta pačia geltona spalva: "Jo gimtoji spalva geltona. Parašyta, kad jis buvo kiaušinienės spalvos, panašiausia į ją ir dažome", – juokėsi J.Guzavičius. Spalva nublunka, nes funikulierius neturi garažo, jį veikia įvairios klimato sąlygos, o peronai būna aprašinėti užrašais.
Po remonto funikulierius duris atvers nepakitęs: atrodys ir kainuos tiek pat. "Kainos kol kas kelti nežadame – pelno mums tai neduos. Mažiau tik žmonės važiuos. Kiek buvo, tiek ir turėtų būti", – sakė J.Guzavičius.
Patvirtinta, kad birželio pradžioje Žaliakalnio funikulieriaus nelaimė, kai nukritus vagonui buvo sužaloti 32 juo važiavę vaikai, įvyko dėl neblaivaus mašinisto kaltės. Pasak J.Guzavičiaus, kaltininkas buvo atleistas, šiuo metu ieškomas naujas darbuotojas.
"Yra keletas kandidatų, bet dar neišsirinkome. Vesime mokymus, atestuosime, išduosime kvalifikacijos pažymėjimą, o tada pradės dirbti", – J.Guzavičius žadėjo, kad nuo šiol daug dėmesio bus skiriama mašinisto darbui, tačiau dėl anksčiau žadėto antialkoholinio variklio užrakto nebuvo užtikrintas.
"Jei tik bus galimybės, bandysime. Turbūt bus, nėra sudėtingas labai mechanizmas, girdėjau, montuoja į naujus automobilius, tai čia nebūtų problemos", – anot "Kauno liftai" direktoriaus, kiekvieną dieną stebėti žmogų būtų sudėtinga.
"Atvirai pasakius, tai ir pačios Lietuvos problema, gal ir Europos, net pasaulio. Žmogiška klaida. Pas mus daug dirba darbuotojų, bet tokių problemų daugelį metų nebuvo", – pasak jo, šiuo metu veikia penkios kameros, kuriomis taip pat galima būtų sekti mašinisto darbą.
Pretenzijų nepareiškė
Mūsų žmogus buvo aplankęs visus nukentėjusiųjų tėvus, su visais pabendravo.
"Kauno diena" primena, kad minėta nelaimė įvyko birželio 8-osios vakare, kai iš Šiaulių į Kauną atvykusi moksleivių grupė kėlėsi Žaliakalnio funikulieriumi.
Įvykus gedimui 61 metų mašinistas funikulierių pradėjo taisyti vaikų neišleidęs iš vagono. Tuomet dėl iki šiol tiriamų aplinkybių, vagonas su keleiviais pradėjo riedėti žemyn.
8 iš 32 vaikų buvo išvežti į gydymo įstaigą. Vaikams nustatyti rankų, kojų, nugaros sumušimai. Pasak "Kauno liftai" vadovo Jono Guzavičiaus, visi vaikai šiuo metu jaučiasi gerai. Ilgiausiai, penkias dienas, Kauno klinikose buvo gydoma penkiolikametė mergaitė.
"Mūsų žmogus buvo aplankęs visus nukentėjusiųjų tėvus, su visais pabendravo", – J.Guzavičius džiaugėsi, kad nelaimės metu nebuvo rimtų sužalojimų, o vaikų artimieji pretenzijų "Kauno liftams" nepareiškė.
Po nelaimės sulaikytas funikulieriaus mašinistas kitą dieną buvo paleistas iš areštinės. Vyrui, kuris įvykio vietoje buvo neblaivus, dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo pareikšti įtarimai, skirta kardomoji priemonė – rašytinis pasižadėjimas neišvykti.
Daugiau informacijos apie birželio mėnesį įvykusią nelaimę rasite "Kauno dienos" straipsnyje.
-
Funikulieriaus avarijos tyrimas: atskleidžiamos iki šiol niekur neminėtos detalės 11
Po penktadienį įvykusios avarijos Žaliakalnio funikulierius uždarytas ir neveiks iki bus ištirtos nelaimės priežastys. Artimiausiomis dienomis įvykio vietoje dirbs tyrimus atliekančios komisijos, o jų – ne viena. Nelaimės priežastis pradėjo aiškintis ir Valstybinė darbo inspekcija, pasak jos atstovų, tyrimas gali užtrukti.
„Nuostatai numato, kad avarijos tyrimas turi būti atliktas ir aktas surašytas per 10 dienų. Bet jeigu tyrimui reikalingos ekspertizės, reikia atlikti tam tikrus bandymus, komisija tada sprendžia, kiek pratęsti tyrimą, faktiškai tyrimas atliekamas tiek laiko, kiek reikalinga“, – paaiškino Valstybinės darbo inspekcijos Kauno skyriaus vyr. darbo inspektorius Rimantas Kutra.
Po nelaimės penktadienį sulaikytas 61-erių funikulieriaus mašinistas savaitgalį paleistas iš areštinės. Vyrui, kuris įvykio vietoje buvo neblaivus, dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo pareikšti įtarimai, skirta kardomoji priemonė – rašytinis pasižadėjimas neišvykti.
Bendrovės „Kauno liftai“ vadovas J. Guzavičius LRT sakė, kad incidentas įvyko dėl darbuotojo klaidos. Esą ne vietoje sustojus funikulieriui mašinistas turėjo išleisti juo važiavusius žmones, bet to nepadarė, o ėmęs remontuoti įrenginį atlaisvino vadinamąsias gaudykles, dėl ko funikulierius pasileido žemyn.
Ne vietoje sustojus funikulieriui mašinistas turėjo išleisti juo važiavusius žmones, bet to nepadarė, o ėmęs remontuoti įrenginį atlaisvino vadinamąsias gaudykles.
Be to, įmonės atstovai pripažįsta, kad vagone važiavo per daug žmonių. Vienu metu galėjo kilti ne daugiau kaip 25, o per nelaimę funikulieriuje jų buvo 32.
Bendrovės vadovai sako palaikantys ryšius su nukentėjusiais ir svarstantys, kaip atlyginti patirtą žalą, bet konkrečių sprendimų kol kas nėra.
„Mes skambinome Šaulių Vinco Kudirkos progimnazijos direktoriui, kalbėjome, atsiprašėme už tokį incidentą. Galvojame gal teks nuvažiuoti į Šiaulius, pabendrauti su žmonėmis“, – sakė UAB „Kauno liftai“ technikos direktorius Virginijus Markveldas.
Kauno savivaldybė planavo sušaukti ekstremalių situacijų komisijos posėdį, bet nuspręsta sulaukti ekspertų išvadų. Pasak civilinės saugos skyriaus vedėjo, jau dabar aišku, kad bus imamasi prevencinių priemonių, kad tokie incidentai nepasikartotų.
Iš viso Kaune veikia du funikulieriai – Aleksoto ir Žaliakalnio, juos valdo skirtingos bendrovės.
1931 m. pradėjęs veikti Žaliakalnio funikulierius yra vienas iš dviejų tokių keltuvų Kaune, pirmasis mieste ir Lietuvoje, vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje.
Plačiau apie nelaimę skaitykite „Kauno dienos“ straipsnyje.