Unikalus BMW, kurtas dvylika metų

Unikalus BMW, kurtas dvylika metų

2009-12-18 23:59
Tobula: kiekviena BMW 327/200 detalė – subtili, pagaminta pagal kruopščiai parengtus brėžinius.
Tobula: kiekviena BMW 327/200 detalė – subtili, pagaminta pagal kruopščiai parengtus brėžinius. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Pasipylė kibirkštys ir po keliasdešimt sekundžių nukrito elektrinių pjūklu perpjauta simbolinė "juostelė" – grandinė su spyna. Nuo automobilio nuslydus audeklui susigrūdusi minia neslėpė nusivylimo. Tačiau netrukus paaiškėjo, kad folija apklijuota mašina tebuvo pokštas. Paslėptas unikalus "BMW 327/200" kabojo virš jo.

Vėlyvą trečiadienio vakarą buvusiame Kauno mėsos kombinate "Bike Show Millennium" idėjos autorius ir pagrindinis organizatorius verslininkas Julius Urbaitis pristatė dvylika metų kurtą automobilį. Daugiau nei 70 specialistų kurtas dramblio kaulo spalvos "BMW 327/200" – šiek tiek modifikuota “BMW 327/80” kopija.

Idėja Lietuvoje pagaminti automobilį 1997 m. kilo inžinieriui-konstruktoriui Kęstučiui Šileikai. Dar po poros metų jis ėmė dirbti su lėktuvų konstruktoriumi Arkadijumi Kazlausku ir biologu Aleksejumi Panovu.

Specialistai ne kartą keitė planus, intensyviai dirbo, į pagamintą rėmą netilpo galingas variklis, todėl mašiną pailgino ir paplatino. Įspūdingo kabrioleto gamybos procesas pasistūmėjo 2006 m., kai prie jo prisijungė kaunietis verslininkas J.Urbaitis, subūręs didelę profesionalų komandą.

"Ko nesugebėjome, konsultavomės patys ir prašėme pagalbos tų sričių asų, – J.Urbaitis neslėpė, kad buvo daug pesimistų, netikėjusių, kad jo suburtai komandai nepavyks sukonstruoti tokio automobilio. – Vykome į Čekiją, Lenkiją, Vokietiją, Latviją. Detalių siuntėmės iš JAV, Rusijos ir Anglijos."

Automobilyje yra aukso, mamuto kaulo detalių, juvelyrikos. Rankenėlės, rankenos, jungikliai, šviestuvai, raktai, ratai, apdailos detalės prietaisai ir net gesintuvas – autoriniai menininkų darbai.

Vien ant variklio dangčio sumontuota daugiau nei 150 tekintų, frezuotų ir poliruotų nerūdijančio plieno detalių.

4,7 m ilgio 1350 kg sveriančio "BMW 327/200" korpusas pagamintas iš aliuminio, karbono, plieno. Jame įmontuotas 6 cilindrų 2494 kub. cm variklis su karbiuratoriais ir įpurškimu. 4 pavarų automatinė greičių dėžė, diskiniai stabdžiai. Maksimalus automobilio greitis – 240 km/val., 100 km greitį jis išvysto per 7,8 sek.

Numeriai "666" išdavė, kad šia mašina, bent jau iš pradžių, važinės velnio skaičius mėgstantis J.Urbaitis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų