Ir kaskadininkai turi savų baimių | KaunoDiena.lt

IR KASKADININKAI TURI SAVŲ BAIMIŲ

Kaskadininkas – diagnozė. Pirmasis pasaulyje mirties kilpą automobiliu atlikęs Jurijus Risnovskis patvirtina šią garsią frazę.

Šeštadienį Kaune vyksiančiai "Bike Show Millennium 2016" šventei jis su komanda rengia įspūdingą programą ir ketina atlikti mirties kilpą motociklu. Tam reikalingas įrenginys sumontuotas prie "Žalgirio" arenos. Ne vienam kauniečiui kilo klausimas, kam jis reikalingas.

"Kauno dienos" pokalbis su J.Risnovskiu – apie kaskadininkų kasdienybę ir triukus, kuriuos išvys šventės dalyviai.

"Nenorėdamas rizikuoti kasdienybėje, rizikuoju profesinėje veikloje, – sako 39 metų kaskadininkas, nacionalinės kaskadininkų asociacijos direktorius J.Risnovskis.

– Bet tam niekada nebus pabaigos. Gavus adrenalino dozę, norisi dar ir dar?

– Taip. Pabaigos nebus. Kai 2001 m. pirmasis pasaulyje atlikau mirties kilpą automobiliu, bandžiau nuo to pabėgti. Tačiau kartą žurnalistai paklausė, kaip aš, kažką padaręs pirmas pasaulyje, staiga baigiau savo karjerą?

Neišlaikiau. Taip gimė projektas "Skraidantys automobiliai".

2015 m. metaliniame rutulyje atlikau dvylika iš eilės mirties kilpų automobiliu.

Motociklu Kaune kilpą atliksiu oficialiai, gavęs Guinnesso rekordų knygos patvirtinimą. Jiems specialiai bus filmuojama. Važiuosiu motociklu "Honda", kurį geriausiai pritaikėme šiam triukui.

– Jūs neprietaringas?

– Kažkuria prasme – taip. Šis rutulys, ši sfera sugėrė daug kraujo.

Dažniausiai pirmą kartą ją išbandantys žmonės neišvengia susižalojimų. Džiaugiamės, jei tai būna tik įdrėskimas ar menkas sužeidimas. Tai tarsi geras ženklas – vadinasi, savo duoklę jau atidavei.

Būna daug kritimų, traumų, sužalojimų. Vienas motociklininkas krito iš 6 m aukščio ir dviejose vietose susilaužė koją.

12,7 m diametro sfera – didžiausia pasaulyje. Ji sukurta iš 25 tonų metalo, kad išlaikytų dešimt kartų didesnę apkrovą nei automobilio svoris.

Automobilis sveria apie 800 kg, dar – kaskadininkas, o perkrova įprastai būna bent septynis kartus didesnė – galime prilyginti beveik septynių tonų svoriui.

O mūsų programoje kartais sfera važiuoja ir du automobiliai.

– Bet motociklu atlikti šį triuką daug sunkiau?

– Pavojingiau. Sėdi aukštai, viskas aplink sukasi. Įprastai mirties kilpa motociklu atliekama važiuojant 5–7 m diametro sfera.

Mūsų sukurta sfera važiuoji tarsi didele erdve, sukasi sienos, lubos, sienos, lubos. Mažiausias kritimas – bent iš penkių metrų aukščio. Tai daug. Ir labai pavojinga.

– Kada patyrėte pirmą adrenalino dozę?

– Vaikystėje. Lankiau sportinę gimnastiką ir prieš kiekvieną užsiėmimą jutau baimę, plūstantį adrenaliną.

Po to, kai sėdau į automobilį ir suvokiau, kad į jį galiu ne tik kreiptis "tu", bet ir kvėpuoti vienu ritmu ir kartu šokti valsą.

Šonaslydis prieš keliasdešimt metų dar nebuvo žinomas.

Sfera važiuoti gali ne kiekvienas. Kai kurie lengviau, kai kurie sunkiau išgyvena perkrovą, kai kurie netenka sąmonės. O dar reikia valdyti automobilį.

– Kas tas kelias sekundes sukasi mintyse?

– Laikas tarsi sustoja. Ratą apsukame per 2 sek. O reikia išlaikyti perkrovą, žinoti tikslią važiavimo vietą, pajausti atsipalaidavimą, apkrovą, greitį. Ir stebėti, kad nesprogtų padanga – kai tokia perkrova, o sferoje yra 1–1,5 cm nelygumai, tai nėra retenybė.

– Kas jums yra baimė?

– Žiūrėti, ką darai ir kaip rizikuoja kiti kaskadininkai. Dėl savęs nesijaudinu ir nebijau.

– Jūs nieko nebijote? Blogai, kai žmogus neturi baimės.

– Oi, turiu. Didžiausia fobija – skristi keleiviniu lėktuvu. Beprotiškai baisu.

Pats skridau su garsiu pilotu akrobatiniu lėktuvu, patyriau perkrovas, mirties kilpą. Bet kai pats laikai šturvalą, kai už nugaros parašiutas – nebaisu.

– Kas kaskadininkui yra beprotiškai baisu?

– Drėksta rankos, pila prakaitas, balu, nuolat klausinėju oro palydovių, ar viskas gerai.

Nekart atskirai nuo keleivių sėdėjau jų krėsle, o mane ramino ir pasakojo, kaip sukonstruotas lėktuvas.

Jie nepatikėtų, jei pasakyčiau, kad esu kaskadininkas. Nors pirmą triuką atlikau dar 25 metų.

Anglijoje baigiau režisūrą, televizijoje dirbau žurnalistu – mane ypač domina galimybė fantazijas įgyvendinti kine. Ateis ir Holivudo eilė – tik į šią industriją patekti sunku.

– Jūsų atliekami ar kuriami triukai alsuoja tarp gyvybės ir mirties ribos. Kas jums gyvenimas?

– Daryti tai, ko negali kiti arba daryti geriau tai, ką daro kiti.

Tuomet jaučiu gyvenimo pilnatvę, nes kai darau tai, ką kažkas jau daro ir daro gerai, man yra nuobodu.


Nemuno saloje – ir skraidantys automobiliai

Tarptautinio kaskadininkų šou "Skraidantys automobiliai – Double Twist" metu du automobiliai važiuoja gigantiška 12 m skersmens metaline sfera – jos dydis prilygsta keturių aukštų namui.

Programoje pristatomi šuoliai nuo tramplinų motociklu ir automobiliu, apsivertimai, sprogimai, "crash" triukai, "stunt riding", akrobatiniai bei kino triukai ir prieš žiūrovų akis tikrai skraidys automobiliai.

Kvapą gniaužiančios programos kulminacija – sinchroniškas dviejų automobilių dvigubas apsisukimas ore.

Šou "Skraidantys automobiliai – Double Twist" žvaigždė – Lietuvos ekstremalas Jurijus Risnovskis, kuris 2001 m. pirmasis pasaulyje atliko mirties kilpą automobiliu Vilniuje, tituluotas geriausiu Lietuvos kaskadininku ir laimėjęs "Discovery Channel" apdovanojimą už geriausią triuką automobiliu.

GALERIJA

  • J.Risnovskis
  • J.Risnovskis
  • Pasiruošimas „Antigravity Motor Show“
  • Pasiruošimas „Antigravity Motor Show“
  • Pasiruošimas „Antigravity Motor Show“
  • Pasiruošimas „Antigravity Motor Show“
  • Pasiruošimas „Antigravity Motor Show“
  • Pasiruošimas „Antigravity Motor Show“
  • Pasiruošimas „Antigravity Motor Show“
Tomo Raginos nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS