Meno tiltas sujungė Kauną ir Novi Sadą: atidaryta Serbijos kūrėjų fotografijos paroda | KaunoDiena.lt

MENO TILTAS SUJUNGĖ KAUNĄ IR NOVI SADĄ: ATIDARYTA SERBIJOS KŪRĖJŲ FOTOGRAFIJOS PARODA

  • 0

Savaitgalį vykusia atidarymo švente prasidėjęs „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ projekto renginių maratonas neaplenkė ir Kauno fotografijos galerijos. Čia atidarytoje parodoje „Nestabilios praktikos“ supažindinama su Serbijos kūrėjais.

Lietuvoje menkai pažįstamo Balkanų šalies meno projektas pristato kintančių ir emancipacinių meno praktikų Novi Sade pavyzdžius – nuo neoavangardo iki šiuolaikinio medijų ir postmedijų meno. Šis prie Dunojaus upės įsikūręs antrasis pagal dydį Serbijos miestas – dar viena kartu su Kaunu ir Ešu prie Alzeto (Liuksemburgas) 2022-ųjų Europos kultūros sostinė.

Parodos atspirties taškas – naujųjų medijų centro „Kuda.org“ projektas „Trajni čas umetnosti“ („Neišsenkantis meno laikas“), kuriuo siekiama sudaryti Novi Sado meno istorijos žemėlapį, pristatyti veikėjų ir nuorodų tinklą, menines, socialines ir politines teorijas, praktikas, turėjusias įtakos XX a. 6-ojo ir 7-ojo dešimtmečių Novi Sado neoavangardo scenai.

Bo­ži­da­ras Man­di­ćius. Hor­ses, 1971.

Avangardo procesai – kaip meninio eksperimento, naujovių, progresyvumo, angažuotumo ir meninės raiškos laisvės iniciatyvos – žymėjo Novi Sado meno ir socialinę istoriją. Keldami tokius klausimus, kaip vietos vertybių išsaugojimas, jų matomumas ir sąsajos su panašiomis, svarbiomis meninėmis veiklomis regioninėje ir tarptautinėje kultūrinėje erdvėje, jie taip pat skatino ieškoti sąsajų su šiuolaikinėmis medijų ir postmedijų praktikomis.

Avangardo procesai – kaip meninio eksperimento, meninės raiškos laisvės iniciatyvos – žymėjo Novi Sado meno ir socialinę istoriją.

Šie meniniai procesai kviečia iš naujo apsvarstyti konkretaus socialinio konteksto įtaką meno scenos raidai, institucijų ir socialinės sistemos santykį su kritinėmis, nestabiliomis ir emancipacinėmis koncepcijomis, privačios ir viešosios erdvių prigimtį, taip pat, kaip susijusios vietinė, regioninė ir tarptautinė muzikos scenos.

Eksponuojamų kūrinių autoriai: Apsolutno, Arhiva ateljea DT20, naujųjų medijų centras „_kuda.org“, Aleksandaras Davićius, duetas Doplgenger, Čedomiras Drča, Slobodanas Tišma, Grupa KÔD, Grupa KÔD & prijatelji, Vladanas Joleris, Katalin Ladik, Božidaras Mandićius, Novosadska gradska komuna, Bogdanka Poznanović, Judita Šalgo, Predragas Šiđaninas, Draga Vojvodić. Parodos ir ją lydinčių renginių kuratorių komanda: Sanja Kojić Mladenov, Agnė Narušytė, Zoranas Pantelićius, Gintaras Zinkevičius.

Ekspozicijoje pristatomi kūriniai iš Voivodinos šiuolaikinio meno muziejaus, naujųjų medijų centro „Kuda.org“ ir Novi Sade rengiamų,  kuruojamų parodų.


Kas? paroda „Nestabilios praktikos“ („Unstable Practices“).

Kur? Kauno fotografijos galerijoje.

Kada? veikia iki vasario 27 d.

GALERIJA

  • Sound­less.
  • Dopl­gen­ger. Frag­men­tas.
  • „Ar­hi­va atel­jea DT20“. 1974.
  • Hor­ses, 1971.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS