Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai | KaunoDiena.lt

AKADEMIJOJE PRASIDĖJO TRANSPORTO MAZGO REKONSTRUKCIJA – VAIRUOTOJŲ LAUKIA IŠŠŪKIAI

Prasidėjo Akademijos transporto mazgo rekonstrukcija. Prie nusileidimo juostos į „Via Baltica“ magistralę važiuoti Kauno link lyginama žemė, iškasinėta ir šalia Šakių plento šviesoforinės sankryžos, kuri ateityje virs žiedine. Dėl to čia atsiranda tam tikrų eismo pakeitimų.

Šis sankryžų mazgas jungia automagistralę „Via Baltica“, krašto kelią Kaunas–Zapyškis–Šakiai ir rajoninį kelią Akademija–I fortas.

„Pirmiausia vietoje Akademijos miestelio pusėje esančios šviesoforinės sankryžos įrengsime laikiną žiedinę sankryžą ir joje formuosime tikrąją žiedinę sankryžą. Eismas dėl to stabdomas nebus. Čia atsiras praplatinimas atvažiuojantiesiems nuo miesto“, – sakė rekonstrukcijos darbus atliekančios bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas Modestas Petrauskas.

Ties sankryža kitoje viaduko virš „Via Baltica“ pusėje atsiras susiaurėjimai. „Tik trečdalis šios būsimosios žiedinės sankryžos papuola į esamos sankryžos važiuojamąją dalį. Toje vietoje atsiras dabartinių eismo juostų susiaurėjimai, bet visa tai neturėtų ženkliai trukdyti eismui“, – tvirtino M.Petrauskas.

Pašnekovo žodžiais, vienintelis transporto pakeitimas, įsigaliosiantis pirmadienį, kovo 18 d., yra tai, kad nuo Noreikiškių (arba universitetinio miestelio) pusės važiuojant link Akademijos, Ringaudų, nebus galima važiuoti tiesiai ar sukti į kairę link Ringaudų.

Tokia sankryža užtikrina gerokai didesnį transporto srautų pralaidumą.

„Reikės sukti į „Via Baltica“, nusileisti iki Marvelės žiedo, apsisukti ir tada kilti į Šakių plentą, sukti į Akademiją ar važiuoti tiesiai link Ringaudų. Kitas variantas – pasiekti Ringaudus nuo Noreikiškių pusės bus apylanka pro Noreikiškių Tiesiąją ir Ringaudų Pilėnų gatves, kuriomis bus galima pasiekti Ringaudų žiedinę sankryžą“, – aiškino projektų vadovas. Taip nuo Noreikiškių link Ringaudų vairuotojai turės važiuoti iki liepos 30 d.

Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas informavo, kad viešasis transportas važiuos įprastai. 18, 32, 180 maršrutų autobusai ir 56 maršruto mikroautobusai, vykstantys nuo universitetinio miestelio pusės link Akademijos, Ringaudų, kaip ir anksčiau, važiuos viaduku ir galės sukti į kairę.

Pasak T.Tamošiūno, apylankos Tiesiąja, Pilėnų ir Margirio gatvėmis schema dar nėra suderinta su savivaldybe. „Tam, kad mes patvirtintume tokią schemą, „Autokausta“ turi įsipareigoti šias gatves po liepos 30 d. atstatyti iki buvusio lygio“, – tvirtino pašnekovas.

Jis abejojo, ar tikrai minėtų apylankų reikės iki liepos 30 d. – valdininko teigimu, darbai turėtų būti atlikti greičiau ir apylankos turėtų būti panaikintos anksčiau.

M.Petrausko teigimu, kelininkai atsižvelgė į parodos „Ką pasėsi...“ rengėjų pageidavimus ir intensyvesnius laikinosios žiedinės sankryžos įrengimo darbus Akademijos miestelio pusėje pradės po balandžio 6 d., pasibaigus parodai. „Autokaustos“ atstovo teigimu, transporto sąlygos šioje vietoje pagerės jau tada, kai čia bus įrengta laikinoji žiedinė sankryža.

Vykdant rekonstrukciją, Akademijos miestelio pusėje bus įrengta turbožiedinė sankryža. „Tokioje sankryžoje eismo srautai atskiriami įvažiuojant į žiedinę sankryžą, todėl važiuojant ir išvažiuojant persirikiuoti nebereikia. Tokia sankryža užtikrina gerokai didesnį transporto srautų pralaidumą“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja Aušra Ramoškaitė.

Remiantis atliktais tyrimais, buvo padarytos išvados, jog vidutinė vieno automobilio, važiuojančio per šį sankryžų mazgą, patiriama gaištis („prastovos“) rytinio piko metu lyginant su esama sankryžų mazgo situacija sumažės nuo 72 s iki 5 s, o vakarinio piko metu – nuo 35 s iki 4 s.

Skaičiuojama, kad pertvarkius sankryžos mazgą, rytinės transporto priemonių spūstys nuo Ringaudų pusės sumažės ir turėtų siekti ne daugiau kaip 71 m arba kitaip 9 transporto priemones, kurios turės sustoti ties pirmąja, turbožiedine, sankryža dėl periodinio pėsčiųjų eismo per kelią.

Dabar rytinio piko metu ties šia sankryža susidaranti automobilių spūstis dažnai siekia Ringaudus.

Šio transporto mazgo rekonstrukcija kainuos 2 mln. eurų. Finansavimo šaltinis – Kelių priežiūros ir plėtros programa (KPPP).

Projektas bus įgyvendintas trimis etapais. Pirmasis baigsis liepos viduryje – jo metu bus atliekami paruošiamieji darbai, inžinerinių tinklų atnaujinimas bei vienas pagrindinių darbų – žiedų bei jungiamųjų kelių rekonstrukcija. Antrasis truks iki rugsėjo 30 d., trečiajame liks tik apdailos darbai.

GALERIJA

  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
  • Akademijoje prasidėjo transporto mazgo rekonstrukcija – vairuotojų laukia iššūkiai
Eitvydo Kinaičio nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Valio Kauno rajonui

Vytautas777, Aleksotas nėra Kauno rajonas, už jo gatvių tvarkymą yra atsakinga Kauno miesto savivaldybė, tuo tarpu akademijoje darbai vyksta Kauno rajono savivavldybės dėka. :) Ir, ko gero, tik tie, kurie nėra susidūrę su spūstimis piko metu šiose sankryžose, gali sakyti, kad be reikalo tokie pokyčiai yra daromi, čia jau seniai tokių žiedinių sankryžų reikėjo :)

Anonimas

Tvarko blogai ,ne tvarko vel blogai ,gal baikit burbekit ir dziaukites kad dirba

G

Čia vienas iš geresnių dalykų Kauno rajonui, džiaukitės neburbėję. Tik spėju iš tų burbančių niekas rajone ir negyvena.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS