Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos | KaunoDiena.lt

ĄŽUOLYNĄ BUS GALIMA PASIEKTI NAUJAIS LAIPTAIS: JAU MONTUOJAMOS KONSTRUKCIJOS

Kauniečių dėmesį patraukė darbininkai, iš Tunelio gatvės link Ąžuolyno įrenginėjantys laiptų pakopas. Miesto atstovai su portalo kauno.diena.lt skaitytojais dalijasi informacija, kaip atrodys naujieji laiptai.

Sudomino, kur laiptai veda

Miestiečiai atkreipė dėmesį, kad Tunelio gatvės šlaite, atkarpoje nuo Radvilėnų plento išsukimo link Dainų slėnio, darbininkai pradėjo įrenginėti naujas konstrukcijas. Žmonės smalsavo, ar naujais laiptais bus galima pasiekti Ąžuolyną.

„Toje vietoje laiptų anksčiau nebuvo, tad iš pradžių kilo mintis, kad gal jie ves į kokį privatų sklypą, per pažiūrėjęs žemėlapiuose pamačiau, kad šlaito viršuje yra Ąžuolynas. Vadinasi, laiptai įsilies į dabar tvarkomų takelių tinklą ir šią miesto žaliąją zoną bus galima patekti iš naujos vietos“, – savo pastebėjimais pasidalijo portalo skaitytojas.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Šie laiptai įrengiami buvusių takų ar keliukų vietoje.

Ką sujungs laiptai?

Kauno miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė nurodė, kad iš tiesų įrengiami ne vieneri laiptai, o dveji. Vienos pakopos į Ąžuolyną ves iš Tunelio gatvės, kitos – iš Radvilėnų plento. Laiptų pakopų plotis bus 1,2 m.

„Šie laiptai įrengiami buvusių takų ar keliukų vietoje. Takai aptinkami senuosiuose Kauno planuose. Vieni laiptai sujungs Ąžuolyną su Tunelio gatve. Radvilėnų plente laiptų įrengimas yra kiek sudėtingesnis. Vėliau laiptai susijungs su A.Mickevičiaus slėniu“, – komentavo R.Savickienė.

Kitaip tariant, naujieji laiptai įsilies į Ąžuolyno takų tinklą, kuris veda į vieną pagrindinių šio parko takų, esančių prie metimo sektoriaus. Einant toliau taku bus galima pasiekti S.Dariaus ir S.Girėno paminklą.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Kaip atrodys?

Siekiant daryti kuo mažesnį poveikį aplinkai, įrengiami tokie laiptai, kurie nereikalauja kasinėjimo darbų bei neardoma parko paklotė. Atsižvelgiant į reljefą, projektuojami laiptai su prastumiamais arba pasuktais maršais ir laiptų aikštelėmis.

„Kadangi šiose vietose ir taip buvo senieji patekimai į Ąžuolyną, nuspręsta įrengti laiptus, kad būtų patogu naudotis ir nereikėtų žmonėms mindžioti paklotės. Tam, kad laiptai darytų kuo mažesnę žalą aplinkai, jie įrengti ant sraigtinių pamatų, kuomet nereikia nieko kasti. Ant polių montuojamas metalinis karkasas, o ant jo – medinės pakopos ir metaliniai turėklai. Taip pat numatytos tokios poilsio aikštelės, kuriose bus įrengti suoliukai, kad žmonės galėtų pailsėti, pasigėrėti aplinkai“, – aiškino R.Savickienė.

Naujų laiptų maršai projektuojami pagal reljefą, stačiuose šlaituose įrengiami didžiausi maršai su 14 pakopų. Pakopos aukštis 12 cm. Taip pat projektuojami turėklai. Jie bus įrengti tik iš vienos maršų pusės. Be to, ties turėklais bus sumontuoti ir porankiai, kuriais galės naudotis vaikai ar negalią turintys žmonės.

Iš Tunelio gatvės vedantys laiptai bus tarsi iš dviejų dalių, sudarytų iš 77 m ir 98 m ilgio atkarpų. Tarpe tarp laiptų maršų, ties šlaito posūkiu dėl nedidelio nuolydžio, bus įrengiama 24 m ilgio ir 1,5 m pločio skaldos tako atkarpa. Laiptų apačioje bus nedidelė betono trinkelių aikštelė, kuri pereis į esamą Tunelio gatvės šaligatvį.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Link Radvilėnų plento vedantys laiptai taip pat bus iš dviejų dalių. 89 m ilgio laiptų dalis sujungs Ąžuolyno parko takus su Radvilėnų plentu ir esančia senovine vandens pralaida. Laiptų apačioje rekonstrukcijoje numatyta įrengti naują betono trinkelių šaligatvį, taip pat projektuojama nedidelė aikštelė. Nuo šio aikštelės toliau projektuojama kita 27 m ilgio laiptų dalis, kuria nusileidžiama iki upokšnio lygio ir galima nulipus nueiti iki pralaidos, vedančios į A. Mickevičiaus slėnį. Neatmetama, kad šie laiptai galės būti užbaigiami liepteliu, nuo kurio nulipimas, jeigu reikia, gali būti sudėtas iš riedulių.

Naujieji laiptai turi būti užbaigti kartu su Ąžuolyno rekonstrukcija, tad kitų metų balandžio mėnesį jau planuojama, jog pėstieji galės patogiai naudotis naująja infrastruktūra.

GALERIJA

  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
  • Ąžuolyną bus galima pasiekti naujais laiptais: jau montuojamos konstrukcijos
Vilmanto Raupelio nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (39)

paplojam .........

...... vaizdelis , kad jais naudojasi tik katinai ir cirkininkai - greit metalas rūdyt pradės

Kaunietis

Pagal mano supratimą,tai pirmiausiai reikėjo projektuoti šaligatvį nuo pat kalno viršaus kartu su apsauginiais atitvarais dešinėje kalno pusėje.Paskui nuo Tunelio gatvės pròjektuoti perėję ties posūkiu į Radvilėnų plentą!O tada jau konstruoti kažkokius laiptus!Kiek aš žinau,tai nuo kalno viršaus iki posūkio į Radvilėnų plentą absoliučiai nėra jokio normalaus prėjimo,tik siausas taketis,kur du žmonės sunkiai prasilenktų!Žodžiu,"durnių laivas"!Taip sakant dirbo dirbo ir nusidirbo"į pievas"!

Tai

jeigu jau čia toks projektas,tai pirmiausia reikia daryti normalų šaligatvį(2m)pločio ir apsauginius atitvarus,kad nusileidus nuo šių laiptų būtų galima ramiai daeiti dešine kelio puse iki Dainų slėnio!
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS