Daugiabučio administratoriaus pasirinkimas – atsakingas sprendimas | KaunoDiena.lt

DAUGIABUČIO ADMINISTRATORIAUS PASIRINKIMAS – ATSAKINGAS SPRENDIMAS

  • 2

"Mūsų daugiabučio gyventojai gavo raštą, kad turime pasirinkti namo administratorių. Rašte įvardytos kelios namus administruojančios įmonės ir surašyti jų administravimo įkainiai. Ar tai vienintelis mokestis, pagal kurį reikia rinktis namo administratorių? Gal yra kitų svarbių kriterijų? Kai mokame už butą, jame yra gerokai daugiau eilučių, ne tik namo administravimas", – klausia Juozas G.

Komentaras

Gintarė Urbonaitė

UAB „Būsto valda“ teisininkė

Kiekvieną mėnesį namo administratoriaus surenkamos kaupiamosios lėšos bendroms namo reikmėms nėra naujas mokestis, nustatytas daugiabučių namų administratorių iniciatyva. Pareiga kaupti lėšas, skirtas namui atnaujinti pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, įtvirtinta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse. Detalesnę šių lėšų kaupimo, jų dydžio apskaičiavimo ir lėšų apsaugos tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos 2015 m. balandžio 15 d. Vyriausybės nutarimas Nr. 390.

Gyventojų sukauptos lėšos yra naudojamos pagal tikslinę paskirtį – namo bendrojo naudojimo objektų (stogo, sienų). Kaip jau tikriausiai pastebėjo daugelis Kauno daugiabučių namų gyventojų, Kauno m. savivaldybė šiuo metu aktyviai vykdo apklausas dėl daugiabučių namų administratorių pasirinkimo. Sprendimą dėl administratoriaus parinkimo raginami priimti tie butų ir kitų patalpų savininkai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka nėra įsteigę Bendrijos arba nesudarę jungtinės veiklos sutarties. Šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse įtvirtintas penkerių metų administratoriaus skyrimo terminas, iki kurio pabaigos likus šešiems mėnesiams savivaldybės vykdomoji institucija pradeda vykdyti administratoriaus parinkimo procedūrą.

Daugeliui savininkų svarbiausiu faktoriumi renkantis administratorių tampa siūlomi patrauklūs administravimo paslaugų įkainiai. Mes rekomenduojame rinktis administratorių atidžiau ir atsižvelgti ne tik į nurodomą pastato administravimo kainą, bet ir į kitų teikiamų paslaugų kainas: techninės priežiūros, šilumos ir karšto vandens sistemų priežiūros, teritorijos priežiūros ir kt. Pastebėjome, kad kai kurie būstų administratoriai viešoje erdvėje skelbia palyginti nedidelius administravimo įkainius, tačiau siūlo daug didesnes šilumos ūkio bei techninės priežiūros paslaugų kainas. Todėl pasirinkus administratorių tik pagal administravimo mokesčio kriterijų, galutinė mokamų mokesčių suma daugeliu atveju būna didesnė, nei siūloma kitų rinkos dalyvių.

Renkantis administruojančią įmonę rekomenduotina tiesiogiai kreiptis į kelias šias paslaugas teikiančias įmones ir palyginti visų teikiamų paslaugų įkainius. Pabrėžiame, kad įkainiai gali labai daug skirtis, kadangi patrauklias paslaugų kainas dažnai lemia sėkmingų derybų su rangovais rezultatas.

Taip pat, renkantis administratorių, vertėtų išsiaiškinti mokėjimų už suteiktas papildomas paslaugas, tokias kaip laiptinės remonto, laiptinės langų keitimo ar kitų bendrojo naudojimo objektų pagerinimo darbų, tvarką. Svarbu, kad įmonė suteiktų lanksčias sąlygas mokėti už atliktus papildomus darbus per įmanomai ilgesnį laiką, kad darbai netaptų itin didele finansine našta butų ir kitų patalpų savininkams.

Pavyzdžiui, „Būsto valda“ esant poreikiui gali pasiūlyti savo klientams kredituoti daugiabučio namo remonto darbus. Tarkime, jei daugiabučio savininkai nori visame name pakeisti langus, neturėdami tam reikiamos sukauptos lėšų sumos, paprastai galimi du langų atnaujinimo variantai – paskola iš banko arba lėšų kaupimas ir langų keitimas tik sukaupus reikiamą sumą. Tokiais atvejais „Būsto valda“ langų gamybos ir keitimo išlaidoms apmokėti sudaro palankias sąlygas, siūlydama gyventojams mokėjimų dalimis terminus net iki šešių mėnesių.

Taigi, namo administratoriaus pasirinkimas – atsakingas butų ir kitų patalpų savininkų sprendimas, kuris gali būti svarbus ne tik administravimo paslaugos kainos aspektu, bet ir kitų teikiamų paslaugų kainų požiūriu. Juk namą administruojanti bendrovė visą administravimo laikotarpį ne tik užtikrina daugiabučio namo ir jo teritorijos priežiūrą, stebi bendrų inžinerinių sistemų būklę, bet ir esant poreikiui organizuoja būtinus darbus bei teikia kitas paslaugas, už kurias nustatomi mokesčiai dažnai tampa nemaža finansine našta. Todėl prieš renkantis administratorių patariame išsiaiškinti visas sąlygas ir paslaugų įkainius.

Daugiabučio administravimo mokestis – ne vienintelis, kurio dydį nustato administratorius, todėl namo priežiūros įmonę reikėtų rinktis pagal daugiau faktorių.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

zigmas

Kaunas.B S B -SAULĖ-2''jau metai laiko neišsirenką pirmininko iš 80 butų niekas nenori pirmininkauti dėl anksčiau veikusių intrigantų dėl kurių atsistatydino pirmininkas.Šiuo metu pasamdytas buhalteris iš kito namo kartu ir pirmininkas.Tai grubus įstatų pažeidimas ir tie intrigantai tyli .Manau turi įsikišti valdžios institucijos 867652519

zigmas

Kaunas.B S B -SAULĖ-2''jau metai laiko neišsirenką pirmininko iš 80 butų niekas nenori pirmininkauti dėl anksčiau veikusių intrigantų dėl kurių atsistatydino pirmininkas.Šiuo metu pasamdytas buhalteris iš kito namo kartu ir pirmininkas.Tai grubus įstatų pažeidimas ir tie intrigantai tyli .Manu turi įsikišti valdžios institucijos 867652519

SUSIJUSIOS NAUJIENOS