Kada dėl maršrutinių autobusiukų pradės lūžti ietys? | KaunoDiena.lt

KADA DĖL MARŠRUTINIŲ AUTOBUSIUKŲ PRADĖS LŪŽTI IETYS?

Į Kauno viešojo transporto sistemą stipriai įaugusias maršrutinių taksi šaknis klibinanti miesto savivaldybė sulauks pasipriešinimo. Ietys dėl maršrutinių autobusiukų pozicijų gali pradėti lūžti nuo rugsėjo. Ar dėl to laimės kauniečiai?

Į Kauno viešojo transporto sistemą stipriai įaugusias maršrutinių taksi šaknis klibinanti miesto savivaldybė sulauks pasipriešinimo. Ietys dėl maršrutinių autobusiukų pozicijų gali pradėti lūžti nuo rugsėjo. Ar dėl to laimės kauniečiai?

Ėmėsi iš peties

Prieš du dešimtmečius Kaune savo veiklą pradėjusių maršrutinių taksi veiklą pažaboti žadėta ne kartą. Dažniausiai pagrūmojimai būdavo susiję su chaotišku ar net chuliganišku šių transporto priemonių manevravimu ir lenktyniavimu miesto gatvėse. Vis dėlto daugelis perspėjimų ir grasinimų liko neįgyvendinti, todėl maršrutinių taksi automobilių versle besisukantys verslininkai iki šiol neatsigavo po paskutinio Keleivinio transporto komisijos posėdžio. Jame užsimota iš esmės peržiūrėti maršrutinių taksi automobilių maršrutus, atsisakant kone pusės jų.
Maršrutiniais mikroautobusais keleivius vežančių įmonių atstovai įžvelgia piktavališką susidorojimą. Planuojamos permainos neva iš darbo gali išguiti porą šimtų vairuotojų.

Tuo metu savivaldybės tarnautojai ir jai priklausančių viešojo transporto įmonių atstovai tikina, kad permainų tikslas – išsibalansavusios ir šiandienos poreikių nebeatitinkančios viešojo transporto sistemos sutvarkymas.

"Darbo turėtų užtekti visiems, tik jį reikia pasidalyti. Ten, kur važiuoja dideli autobusai, mažas autobusiukas neturėtų landžioti", – įsitikinęs savivaldybei priklausančios įmonės "Kauno autobusai" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Atleis vairuotojus

Maršrutiniai taksi nugriebia dalį "Kauno autobusų" ir "Autrolio" keleivių, todėl šioms dviem įmonėms rodomas savivaldybės palaikymas nieko nestebina. Kauno maršrutinių taksi įmonių asociacijos vadovas Gintaras Girkontas pasakojo, kad nepageidaujamų maršrutų sąraše atsirado ne tik tie maršrutai, kurie kartoja didžiųjų autobusų ir troleibusų maršrutus. Esą juodajame sąraše yra ir tokių maršrutų, kuriais važiuojantys autobusiukai daliai kauniečių yra vienintelė galima viešojo transporto priemonė.

"Pavyzdžiui, iš Raudondvario pl. į Šilainių pl. nekyla nė vienas autobusas ar troleibusas, tik 44-uoju numeriu pažymėtas maršrutinis taksi, bet jis naikinamas. Matome ir kitokių diskriminacinių sprendimų. Pavyzdžiui, į Karmėlavą maršrutiniai taksi važiuoja gerokai seniau nei didieji autobusai, o sakoma, kad mes dubliuojame autobusų maršrutą", – pavyzdžius vardijo G.Girkontas.

Jo teigimu, verslininkai savo lėšas bando investuoti į didesnę vairuotojų kontrolę ir veržiasi prisijungti prie e.bilieto sistemos, tačiau to jiems neleidžiama daryti.
"Vietoje to skaičiuojami smulkūs pažeidimai, kurie pavadinami labai dideliais nusižengimais. Už 30 tokių pažeidimų per metus grasinama panaikinti maršrutą, kuriame dirba 70 vairuotojų. Taip darbą prarastų 40 vairuotojų, kurie nėra prasižengę", – aiškino G.Girkontas.

Iš viso Kaune registruota kelios dešimtys maršrutiniais taksi vežančių vežėjų, kurių dispozicijoje – pora šimtų automobilių.

Reikalaus naujų automobilių

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras "Kauno dienai" ne kartą aiškino, kad permainos viešojo transporto maršrutų sistemoje yra būtinos, nes ji nekito pernelyg ilgai.

"Beveik 20 metų savivaldybė neskelbė nė vieno su maršrutiniais taksi susijusio konkurso. Visos sutartys dėl aptarnaujamų maršrutų buvo automatiškai pratęsiamos. Tai galėtume ir vėl padaryti, tačiau per tiek laiko įvyko daug permainų. Atėjo laikas peržiūrėti visus maršrutus", – konstatavo skyriaus vedėjas.

Sutartys su privačiais vežėjais baigiasi ateinančią žiemą. Naujas sutartis ketinama sudaryti tik su tais, kurie atitiks naujus reikalavimus. Jų formuluotės turėtų gimti rugsėjį.
"Pažiūrėsime, gal niekas ir nesikeis", – vylėsi G.Girkontas, prasitaręs, kad kai kurie vežėjai savo teises pasiryžę ginti tesimuose.

Manoma, kad vienas privalomų reikalavimų gali būti nauji automobiliai. Jų įsigyti prireiks šiek tiek laiko, todėl šio reikalavimo vykdymas gali būti atidėtas iki kitų metų liepos.

Numato kitą funkciją

Eismo organizavimo specialistai linkę pritarti savivaldybės nuomonei, teigdami, kad besiplėtojančioje viešojo transporto sistemoje maršrutiniams taksi laikas prisiimti kitą vaidmenį.

"Tiesiog reikia apsidairyti, kas pasikeitė per 20 metų. Pavyzdžiui, prie Garliavos išaugo mažaaukštės statybos kvartalai, į kuriuos dideli autobusai įvažiuoti net neturi techninių galimybių. Tokie kvartalai ir turėtų tapti mikroautobusų darbo vieta. Jie miesto pakraščiuose surinktus žmones turėtų atvežti iki pagrindinių gatvių", – galimą naują viešojo transporto veikimo schemą piešė KTU Transporto inžinerijos katedros docentas Martynas Starevičius.

Mokslų daktaras svarstė, kad galbūt maršrutiniai mikroautobusai galėtų atlikti dar vieną funkciją – važiuoti ekspresiniais maršrutais.

"Jie važiuotų greičiau vien todėl, kad nestotų kiekvienoje stotelėje. Bet tai tėra pasvarstymas, nes tokia analizė nebuvo atlikta. Šiuo metu mikroautobusai turėtų atlikti privežimo prie pagrindinių viešojo transporto magistralių funkciją", – mano M.Starevičius.

Keleiviai patyrė nepatogumų

Maršrutinių taksi poreikis mieste sunyko dėl lietuvių automobilizacijos tempų. Per 20 metų tūkstančiui gyventojų tenkantis automobilių skaičius išaugo daugiau nei penkis kartus.

"Mes pasiekėme Vakarų Europos lygį, situacija miestuose stabilizavosi, todėl galima perplanuoti seniai sudarytą sistemą. Galų gale miesto gatvėmis lenktyniaujančius maršrutinius taksi visoje ES galite pamatyti tik Lietuvoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje. Turbūt tokio vaizdo niekas neįsivaizduoja Vokietijos miestuose", – nusišypsojo M.Starevičius.

Maršrutinių taksi naikinimu Kauno miesto savivaldybė atsilieka nuo kitų didžiųjų Lietuvos miestų. Drastiškiausiai pasielgė Panevėžys ir Vilnius. Panevėžiečiai mikroautobusų nemato jau kelerius metus, vilniečiai – pusantro mėnesio. Dėl tokių permainų keleiviai patyrė nepatogumų.

"Kitų miestų patirtis mums gali pagelbėti. Kol kas jokių rimtų veiksmų nesiimame, tačiau tam tikrus skaičiavimus esame atlikę. Jei viešojo transporto sistema išties keisis, mūsų maršrutai bus pritaikyti taip, kad keleiviai nepatogumų nepajustų arba jie būtų kuo mažesni", – žadėjo M.Grigelis.

Rašyti komentarą
Komentarai (25)

Gedrimas

44 nr.maršrutinis taksi važiuoja tik iki 18 val.Kaip grįžti namo po18 val?Ir iš viso jie važiuoja kaip tik šauna į galvą- kartais tenka gatvėje prastovėti ir visą valandą.Aišku daug geriau yra 17 maršruto autobusas,kuris dabar važinėja : ir atvažiuoja laiku ,ir važiuoja iki vakaro.

nera kam

nera kam dirbt tam 35

ne naujiena

jie dirba uz stavke , o vakare nevaziuoja nes nera keleiviui o uz kura reik sumoket visvien
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS