Antradienį, pirmąją naujų mokslo metų dieną, Kaune streikuoja dalis miesto troleibusų vairuotojų. Streikas prasidėjo 4 val. ryto ir baigsis vidurnaktį.
Bendrovė šantažuoja vairuotojus?
„Autrolio“ administracijos duomenimis, iš rugsėjo 1-osios dienos pirmoje pusėje turėjusių dirbti vairuotojų 56 išvažiavo dirbti ir maždaug tiek pat streikuoja. Streiko dalyviai sakė, kad jų gretos būtų kur kas gausesnės, bet administracija ėmėsi šantažo ir ne vienam vairuotojui pagrasino, kad jei šie nedirbs, bus atleisti.
Pirmadienį apie 7,5 val. vyko administracijos ir profsąjungos derybos, tačiau jos prie nieko neprivedė. „Autrolio“ vadovas Mindaugas Legas teigė, kad jei būtų sutikta su vairuotojų reikalavimais, jų atlyginimai nuo vidutinės beveik du tūkstančius litų siekiančios algos sumažėtų vos 65 litais. O tai būtų neteisinga prieš kitus kauniečius, kurie šiuo sunkmečiu jau turėjo susitaikyti ir su kur kas didesniais algų sumažinimais.
Nerimauja dėl bendrovės ateities
Tuo metu troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Balčaitis tikino, kad vairuotojai kategoriškai neatsisako susimažinti atlyginimų.
„Mes nerimaujame ne tik dėl atlyginimų, bet ir dėl įmonės išlikimo. Administracija siūlo sąlygas, su kuriomis sutikę būtume pasmerkti dar vienam algų karpymui iškart po naujų metų“, - aiškino P.Balčaitis.
M.Legas tikino, kad apie kitą algų karpymo etapą įmonėje net negalvojame, bet administracija negali besąlygiškai priimti vairuotojų reikalavimų pati neapsidrausdama.
Iš viso bendrovėje dirba apie 370 vairuotojų.
Atleistas komercijos vadovas
Streiko dieną prie įmonės administracinio pastato susirinkusieji streiko dalyviai plojimais pasitiko iš jo išėjusį komercijos direktorių Mindaugą Kučinovą, kuris bendrovėje dirba paskutinę dieną.
Anot vairuotojų, tris mėnesius pavasarį laikinai generalinio direktoriaus pareigas ėjęs M.Kučinovas buvo vienas iš nedaugelio įmonės vadovų, kuris tikrai išmanė savo darbą. M.Kučinovas nebuvo linkęs detalizuoti jo atleidimo priežasčių, bet teigė nesuprantantis kai kurių įmonės vadovų veiksmų.
„Nesuprantu, kodėl derybos prasideda tik dabar ir neieškoma kitų sprendimų. Pavyzdžiui, apklausa parodė, kad daugelis vairuotojų sutiktų per mėnesį dviem dienoms išeiti nemokamų atostogų, bet toks variantas nesvarstomas“, - tik penktadienį apie atleidimą sužinojęs kalbėjo M.Kučinovas.
Vairuotojams negėda
P.Balčaitis sakė, kad gėdinimai, jog nesupratingi vairuotojai nutarė streikuoti tokią svarbią dieną, kaip Rugsėjo 1-ąją, profesinės sąjungos narių nepaveikė.
„Streikui šią dieną pasirinkome neatsitiktinai, bet dėl tokio mūsų elgesio privedė administracijos ir savivaldybės veiksmai“, - kaltę valdžiai vertė jis.
P.Balčaitis sakė labai nenusivilsiantis jei ir po antrojo streiko didelių pergalių iškovoti nepavyks, nes tokie procesai paprastai greitai nejuda. Jis teigė, kad streiko dalyviai nenuleis rankų ir dėl savo teisių kovos toliau, o kiti streikai į kasdieninį miesto gyvenimą įneš dar daugiau sumaišties.
Šįkart apie streiką iš anksto žinojusi miesto valdžia pasirūpino, kad troleibusų maršrutais jo metu važinėtų autobusai. Teigiama, kad kitą kartą troleibusų vairuotojai taip anksti apie savo akcijas neinformuos, todėl miesto valdžia taip greitai nesureaguos.
Atleis darbuotojų
Dalis Kauno troleibusų vairuotojų jau buvo surengę dviejų valandų įspėjamąjį ir vieną visos dienos streiką. Jie nesutinka, kad būtų mažinama troleibusų rida, o drauge ir 15 proc. darbuotojų atlyginimas.
Šiemet vidutinis išmokėtas vairuotojų atlyginimas - 1989 litai, tvirtina „Autrolio“ valdyba.
Kadangi bendrovei nepavyko susitarti su profsąjunga, „Autrolio“ vadovai rugpjūčio 28 dieną informavo, kad ketina atleisti 88 darbuotojus, iš jų apie 40 - vairuotojų.
Nuomonė - Paulius Keras, Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas:
„Autrolio“ administracija toliau derasi su profsąjunga. Keli vairuotojai buvo atvažiavę piketuoti prie savivaldybės. Administracijos direktorius Vygantas Gudėnas bendravo su jais. Antradienį į gatves išvažiavo 101 transporto priemonė vietoj įprastų 113-54 troleibusai ir 47 troleibusus pakeitę autobusai.
Koordinuoti pakaitinių autobusų darbą pavesta įmonei „Kauno autobusai“, pasitelktos visos įmanomos transporto priremonės. Į gatves išvažiavo ir du savivaldybės autobusai. Daugiausiai žmonių važiavo apie 10-11 val., tačiau vos keli autobusai buvo perkrauti. Žinoma, pasitaiko žmonių, kurie sutrinka pamatę autobusus vietoj troleibusų. Tai sukelia šiokių tokių nepatogumų.
Kol kas streikininkai mums nepateikė jokio streikų grafiko. Tik iš viešosios erdvės žinome, kad streikuoti numatyta rugsėjo 8-ąją. Visada reikalingas laikas pasiruošti, nes vairuotojai parke nebudi. Jei bus netikėtai paskelbtas streikas, pasiruošti bus daug sunkiau.
Darbo kodeksas numato, kad profsąjunga turi bendrauti su įmonės administracija ir užtikrinti visuomenės poreikiams tenkinti būtinas minimalias paslaugas. Jie ne tik neužtikrina, bet ir tinkamai neinformuoja apie savo veiksmus. Apie tai informavome ir teismą.
Jeigu profsąjungos reikalavimai ir toliau bus kategoriški, derybos gali užtrukti, tačiau savivaldybė negali skirti papildomų subsidijų išskirtinai „Autroliui“, kad vairuotojams nemažėtų atlyginimai. Akcinę bendrovė turi išgyventi iš tų pajamų, kurias gauna už teikiamas paslaugas.
Naujausi komentarai