Kviečia: įvertinkite planuojamus pokyčius Nemuno krantinėje ir pateikite siūlymus | KaunoDiena.lt

KVIEČIA: ĮVERTINKITE PLANUOJAMUS POKYČIUS NEMUNO KRANTINĖJE IR PATEIKITE SIŪLYMUS

  • 65

Profesionali architektų komanda patobulino Nemuno krantinės viziją Žemuosiuose Šančiuose. Urbanistikos ir transporto organizavimo specialistai įžvelgė neišnaudotą pakrantės potencialą tiek poilsiui, tiek eismo problemų sprendimui. Remiantis Vakarų Europos pavyzdžiais, čia prioritetas būtų skiriamas pėsčiųjų ir dviračių judėjimui. Visi kauniečiai kviečiami susipažinti su vizija ir išreikšti savo nuomonę.

Išskirtinis projektas

„Tai – analogų neturintis projektas Kaune. Specialistai atliko didžiulį darbą, kruopščiai išanalizuodami 173 hektarų teritoriją nuo A. Juozapavičiaus prospekto iki pat Nemuno upės. Manome, kad vizija atlieps daugelio kauniečių lūkesčius. Sprendiniai – ne galutiniai, todėl šiame etape labai svarbu išgirsti gyventojų siūlymus.

Norime krantinę sutvarkyti taip, kad ja galėtų naudotis visi miesto gyventojai. Neabejojame, kad atgijusi teritorija taptų patrauklesnė ir naujakuriams. Pagerintas susisiekimas naudos suteiktų ne tik pačiam kvartalui, bet ir visam miestui“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.

Neabejojame, kad atgijusi teritorija taptų patrauklesnė ir naujakuriams. Pagerintas susisiekimas naudos suteiktų ne tik pačiam kvartalui, bet ir visam miestui.

Pasak architekto Rimanto Giedraičio, sutvarkyta pakrantė galėtų tapti dar vienu traukos objektu tiek aktyvų, tiek ramų poilsį mėgstantiems kauniečiams. Tam yra suplanuotas erdvus dviračių takas palei upę ir abipus kelio besitęsiantys patogūs bei vaizdingi šaligatviai pėstiesiems. Tarp gatvės ir takų numatyti žalieji plotai su medžiais ir kita augalija.

„Nemuno krantinę matome kaip humanišką, gausiai apželdintą, alėjos formavimo principais nuraminto eismo gatvę su skirtingais ruožais, atliepiančiais atitinkamus funkcinius, socialinius vietos ir miesto gyventojų poreikius bei interesus. Čia galima skirtinga rekreacinė ir aptarnavimo infrastruktūra“, – teigė vienas iš rengiamos vizijos autorių R. Giedraitis.

Architektų Lino Naujokaičio, R. Giedraičio ir transporto organizavimo specialisto Mariaus Noreikos atlikta galimybių studija pabrėžė smarkiai išaugusią Žemųjų Šančių mikrorajono svarbą dėl patvirtinto Kauno miesto teritorijos bendrojo plano. Vizijos autorių teigimu, pokyčiai svarbūs mikrorajono vidiniam aptarnavimui ir pakrantės pasiekiamumui pagerinti.

Išspręstų kelias problemas

Šiuo metu nuo A. Juozapavičiaus prospekto iki Kranto 11-osios gatvės driekiasi 1673 metrų ilgio žvyrkelis. Vietos gyventojai į savo namus Kranto alėjoje priversti vinguriuoti siauromis gatvelėmis ir ten pat statyti savo automobilius. Dėl per mažo atstumo tarp sklypų čia nėra vietos ir šaligatviams.

Atliktas tyrimas nustatė, kad sutvarkyta atkarpa palengvintų atvykimą ir išvykimą iš teritorijos. Be to, spūstis ir padidėjusį avaringumą A. Juozapavičiaus prospekte dažnai lemia transporto priemonių kairieji posūkiai, tad pokyčiai pakrantėje prisidėtų ir prie šios problemos sprendimo, užtikrinant vietos žmonių saugumą automobiliais išvykstant ar sugrįžtant į namus.

„Teritorijos gatvių tinklas yra menkai išvystytas, chaotiškas ir klaidus, nemažai vienos krypties eismo gatvių. Sutvarkytas kelias palei upę padidintų A. Juozapavičiaus prospekto eismo pralaidumą, bet tuo pačiu krantinė netaptų tranzitine susisiekimo arterija – prioritetas būtų skiriamas pėstiesiems ir dviratininkams“, – tikino transporto organizavimo specialistas M. Noreika.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Nemuno pakrantėje planuojama lėto eismo gatvė vien tik lengvajam transportui. Remiantis Vakarų Europos saugaus eismo patirtimi, čia galimos iškiliosios sankryžos ir pėsčiųjų perėjos, susiaurinimai, geresnis apšvietimas, kelio ženklai, leidžiantys ne didesnį nei 30 km/val. greitį. Čia pat suplanuota ir apie 190 išilginio parkavimo vietų.

Ateities planuose – jungtis šalia prekybos centro „Lidl“. Čia bus pratęsta Geležinkelio gatvės atkarpa tarp Juozapavičiaus pr. ir Nemuno krantinės gatvės, kartu sujungiant ir Kranto alėją.

Sulaukė pirmųjų pokyčių

Pokyčiai Nemuno krantinėje prasidėjo nuo požeminių darbų. Šiuo metu daugiabučiams tiesiama centralizuoto miesto šildymo trasa. Iki šiol Kranto alėjoje esantys 9 daugiabučiai namai šiluma apsirūpindavo iš gamtinėmis dujomis kūrenamų nusidėvėjusių katilinių. Tiek už jų priežiūrą, tiek už suvartotas dujas apie 400 namų ūkių turėdavo gerokai patuštinti kišenes. O ir naujų katilinių įrengimas būtų kainavęs dar brangiau.

„Be šiluminės trasos čia numatyta įrengti ir paviršinio vandens surinkimo tinklą, tad užbaigus pagrindinius darbus po žeme, visą teritoriją būtų galima sutvarkyti kompleksiškai“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas P. Keras.

Nemuno krantinė galimybių studijoje padalinta į 5 ruožus. Vėlesniuose projekto įgyvendinimo etapuose čia numatyta vietos ir gyventojų laisvalaikio erdvėms – vaikų žaidimo, sporto, apžvalgos ir poilsio aikštelėms, paplūdimiui su visa reikiama infrastruktūra, sezoninei kavinei ar net amfiteatrui.

Pirmieji su patobulinta pakrantės vizija prieš kelias savaites supažindinti Šančių bendruomenės atstovai – artimiausiu metu bus išklausyti jų pasiūlymai, toliau tęsiama diskusija ir dalijamasi įžvalgomis. Visi kauniečiai savo pastebėjimus ir siūlymus apie Nemuno krantinės gatvės projektą kviečiami teikti el. paštu nuomones@kaunas.lt.

GALERIJA

  • Kviečia: įvertinkite planuojamus pokyčius Nemuno krantinėje ir pateikite siūlymus
  • Kviečia: įvertinkite planuojamus pokyčius Nemuno krantinėje ir pateikite siūlymus
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (65)

A.K.

Kažkodėl gražiuose piešinėliuose nesimato Kranto 11 - osios g., kuria yra numatomas išvažiavimas iš naujosios gatvės. Ji yra siaura, atskirose atkarpose sunkiai prasilenkia lengvieji automobiliai. Ir kaip naujoji gatvė išspręs tai, kas Šančių gyventojams nėra problema, bet Savivaldybės klerkamas "rūpi": cit. "Teritorijos gatvių tinklas yra menkai išvystytas, chaotiškas ir klaidus, nemažai vienos krypties eismo gatvių"? Ištiesins Kranto gatveles ar stebuklingai jas išplatins?

Eilinis žmonių mulkinimas

“ Čia pat suplanuota ir apie 190 išilginio parkavimo vietų” - tikrasis projekto tikslas, nes mero NT verslo bičiuliai nenori užimti savo naujų daugiabučių sklypų parkavimui, jei meras parūpins vietas miesto gatvėje. Vėl apgaudinėjami miestiečiai gražiais vaizdeliais ir tikimasi, kad samdytų trolių nuomonę, keikiančią konservus ir šlovinančią naują gatvę bus galima paskelbti, kaip visų gyventojų nuomonę. Putinas audringai ploja Kauno savivaldybei ir gatvės projektuotojams.

Kaunietė

Pagalvokit, ką žada valdžia padaryti. Užasfaltuoti bene paskutinę laisvą pakrantę mieste, kur gali bet kur nueit pasėdėti, maudytis, grožėtis natūralia gamta! O žvirkelį, kuris naudojamas spec.transportui ir kai kuriems gyventojams privažiuoti, žinoma, reikia patvarkyti, bet ne primityviai užpilant asfaltu. Pakrantėje nuo vieno iki kito tilto reikia steigti ŠANČIŲ parką!
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS